restauratie suzuki T500J

cindysuzuki

MF'er
5 nov 2008
91
0
belgie
Hoi, ik ben Cindy en ben bezig met mijn Suzuki T500J aan't restaureren.
De motor was zo goed als kompleet, ik mis nog wel een paar onderdelen.
Hopelijk krijg ik hier antwoorden op mijn vragen of zijn er nog andere mensen die een J model hebben.
Hier een foto van hoe hij was als ik hem gekocht heb.
full
 
Weer een T500 die opnieuw het levenslicht gaat zien.

Mocht je wat willen weten of ben je op zoek naar onderdelen. Laat maar weten.

Kijk maar eens op mijn website.
 
Geweldig! Veel plaatjes posten, daar zijn we hier gek op. Vooral van T500's.
 
Deze heb ik zondag ook nog effe gekocht ;) , wel geen 72 maar een orginele van 1973, draait en rijd pefect.
Ik vind de T500 de mooiste motor die ze hebben gemaakt.
full
 
Deze wil ik wel weer van je overnemen voor een nette prijs.~[/quote]


Deze doe ik niet weg srry. Heb hem pas en is nog met de orginele motor enz.. eronder.
Ben de 3 de eigenaar, is in 79 helemaal gereviseerd (heb er de papieren van bijgekregen van de revisie) en staat van 81 al stil, netjes ingespoten en warm binnen.
En nu staat hij warm binnen bij ons in de living, naast de Z1 900 van 73. :9~
 
Deze wil ik wel weer van je overnemen voor een nette prijs.\


Deze doe ik niet weg srry. Heb hem pas en is nog met de orginele motor enz.. eronder.
Ben de 3 de eigenaar, is in 79 helemaal gereviseerd (heb er de papieren van bijgekregen van de revisie) en staat van 81 al stil, netjes ingespoten en warm binnen.
En nu staat hij warm binnen bij ons in de living, naast de Z1 900 van 73. :9~~[/quote]

Dat respecteer ik. Ik zoek al lang naar een 1973 model, omdat dat mijn huismotor was vroeger. Ben ook best bereid daar voor te betalen.

Ik heb nog wel wat nieuwe onderdelen liggen van deze T500J, oa een chromen zijkant en een deksel ook nog, maar niet nieuw. (heb ik wel, maar is al besproken)

Laat maar eens weten wat je zoekt.

Als de motor 32 jaar geleden is gereviseerd en daarna jaren heeft stilgestaan, stel je dan niet meer teveel voor van de krukas afdichtingen.......maar daar heb ik hier al zoveel over geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt wat je schrijft, als hij hier bij mij staat, zal hij hier ook blijven staan, hier gaat gewoonlijk niks meer weg.
 
Nu effe de vordering aan de T500J.
Hii is helemaal uit elkaar, de elektriciteit was het moeilijkst, wat een warboel. :?
De motor is eronderuit, was een hele klus. :Y
full
 
Wel mis ik dit stuk nog, dit moet ook nog mee naar de zandstraler dus zit ik effe vast.
Het is de batterij sluiter/ gereedschapshouder.
Heeft iemand dat nog toevallig liggen voor me.
Ik woon wel in Belgie, maar postbode hebben we hier ook dus.
full
 
Niet het makkelijkste stukje qua verkrijgbaarheid. Ik heb hem wel, maar die blijft hier nog even wonen.

Heb net in principe weer een T500 gekocht. Krijg vandaag de foto's en dan volgt de beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Niet het makkelijkste stukje qua verkrijgbaarheid. Ik heb hem wel, maar die blijft hier nog even wonen.

Heb net in principe weer een T500 gekocht. Krijg vandaag de foto's en dan volgt de beslissing.

Jij hebt wel vanalles van een T500, heb je er zelf ook?
Toevallig ook een J-model?
Als je de T niet moest kopen mag je me altijd wel een foto mailen, ik wil er nog wel een paar.
Mijn man wil ook wel met een T rijden, want als de J gerestaureerd is, zal die niet zoveel buiten komen enkel met zeer mooi droog weer.
 
Ik rijd al vanaf 1973 met suzuki tweetakten en heb er nog wel wat. Maar ik heb mijn laatste T500 al weer 2 jaar geleden verkocht en er nog steeds spijt van. Ik ben aan het uitkijken naar een complete T500. Ik heb ook een T500J gehad en daar nog wat nieuwe onderdelen van over. Want de T500J (1972 dus) had wat afwijkende onderdelen tov de andere bouwjaren. De nieuwe eigenaar van mijn T500 heeft niet alles gekocht van me vandaar. Ik heb daarnaast veel gebruikte onderdelen van de t500 liggen. Van diverse bouwjaren en van netjes tot rommel.

Maar aangezien ik ook nog BMW's, Yamaha's en Turbo's heb, is de ruimte enigszins beperkt aan het worden. Naast alle tweetakt Suzuki brommers natuurlijk....hoewel mijn stallingsboer mij graag ziet natuurlijk.....als het aan hem ligt koop ik er nog wat bij, zoalng ik ze bij hem stal (en ik hem daar ruim voor betaal natuurlijk) :Y
 
Laatst bewerkt:
Whoow knap gedaan. *D
Ik wou dat ik ook al zo ver stond met de mijne.
Ik heb al veel onderdelen nieuw liggen, en er zijn er nog enkele besteld, zal er nog een foto'tje van maken.
De wielen moet ik nog doen, maar weet nog niet verchromen of nieuwe kopen.
Verder nog het spuitwerk, maar ik wil een groene met wit, heeft iemand hier een goed adres voor en wat kost het ongeveer? Of iemand een nieuwe set die hij weg doet.
Nu ben ik met de voorvork bezig, schuren, schuren, schuren en nog eens schuren en dan polijsten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan