Hieronder de uitleg voor de 'dure' herstelling.
Maar ik vind ook dat de prijs erover is. Uit wat ik opgevangen heb doet Weerts uit Zwolle net hetzelfde.
"Voor hetgeen dat die motorfietsen bestemd zijn om effectief mee te gaan, is de hardchroomcoating op de zuigers ruim voldoende gedimensioneerd.
Daarmee bedoelend dat de motorfiets actief gebruikt wordt.
Maar eens de motorfiets jaren stil staat, dan verwacht men niet dadelijk slijtage.
Alleen is het zo dat corrosie (atmosferisch) altijd zijn werk doet.
Ter hoogte van (minuscule)deeltjes tgv beschadiging(bv steen inslag) in de origineel aangebrachte choomlaag, krijg je dan corrosie.
Om die poten terug in orde te brengen moeten wij:
- eerst de chroomlaag volledig afslijpen
- inschatten of we de putten moeten bijwerken dmv lassen of dat het gunstiger is of we de poot dieper afslijpen
- in geval van lassen
opnieuws tussentijds slijpen
in geval we opteren voor een dikke laag chroom - langer slijpen
- hardchromeren
- slijpen
Als je dit vergelijkt met de originele fabrikant die de poot
- CNC voordraait
- het opperval effe met schuurband fijn schuurt
- een flashchroommlaag aanbrengt (laagdikte < 20 µm - moet niet gelsepen max enkel effe gepolierd worden)
dan zul je begrijpen dat we dus echt in een andere prijsklasse qua kosten terecht komen.
Ik vind 450 euro per poot behoorlijk stevig aan de prijs Bruno; dat moet en kan echt veel goedkoper zoals de post betreffende de Zwolse Weert al laat zien.
Vwb afstemming vering: logisch moet voor- en achtervering op elkaar afgestemd zijn.
Als één sterk afwijkt van de ander krijg je vreemd en gevaarlijk weggedrag..
Welk merk je kiest is persoonlijk; velen zijn prima.
En een dol boutgat kan prima worden opgelost door het plaatsen van een Helicoil natuurlijk..