Restauratieadvies nodig KDX200

Zal eens kijken of ik wat kan laten maken.
Ondertussen wat dingetjes aansluiten, bedrading weer erop.
Wat denken jullie, deze koplamp of de originele? Modernere past wel bij t KLX spatbord, maar vind m eigenlijk te klein.

Verder ben ik benieuwd of jullie kunnen helpen,
De achterbrug en vering kunnen er nu niet in, omdat er een bout in de steun zit die door de linkage moet, en vastzit aan het blok en frame.
Beetje lastig te beschrijven dit,
Maar die bout is veelste dik om erdoorheen te passen, en ben vrij zeker dat het een andere bout is(op foto heb ik m al erin gestopt)
De bout draait maar gaat niet uit de steun, ik dacht misschien is het een bus wat over de bout zit, maar het is gewoon 1 geheel. Of misschien een bout die in die bus/boutcombinatie draait? Maar heb hem vastgehouden en proberen los te draaien en lukt nog niet.
De vraag is; hoe krijg ik dit ding er in godsnaam uit, en waar hoort ie dan wel?
Zal zo de tekeningen en foto bijvoegen
 

Bijlagen

  • IMG_20220226_151030718.jpg
    IMG_20220226_151030718.jpg
    149,7 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20220226_151046677_HDR.jpg
    IMG_20220226_151046677_HDR.jpg
    168,8 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20220226_151112320_HDR.jpg
    IMG_20220226_151112320_HDR.jpg
    172,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20220226_151734181.jpg
    IMG_20220226_151734181.jpg
    190,6 KB · Weergaven: 10
moer op schroefdraad zetten, gelijk draaien met de bout, onderdeel ondersteunen op de open bekken van de bankvijs en meppen maar.
 
moer op schroefdraad zetten, gelijk draaien met de bout, onderdeel ondersteunen op de open bekken van de bankvijs en meppen maar.
Maar als deze bout te dik is voor de toepassing maar er wel zo uit kan schuiven, zou de juiste bout te dun zijn voor het gat toch?
Daarom heb ik mn twijfels bij dit hele gedoe, voordat ik ga meppen moet ik zeker weten wat er hier aan de hand is :+
 
Is een losse bus die vast gerot zit als ik zo naar jou tekening kijkt en deze vergelijkt met de foto
Dacht ik inderdaad ook, maar het 'busgedeelte' en schroefdraad zijn wel 1 geheel(voor zover ik kon zien).
Vandaar dat ik dacht dat de 'bus' misschien hol is met schroefdraad erin, en daar vanuit de buitenkant een bout ingedraaid zit.
Plus, als ik de bus uit de linkage zelf haal, dan past hij nog steeds niet.
Aldus veel verwarring op het moment en weinig zin om die beugel krom te meppen als hij er toch niet zo uit kan:'):?
 
Bout/as 92150 zit vastgerot in 42036.
Dat kan ook door oud vet komen.
Zelf zou ik het geheel in een ultrasoonreiniger dompelen en lekker warm (70gr) laten badderen.
Daarna met gepast geweld eruit meppen.

Uiteraard met de moer op het schroefdraad om deze niet te beschadigen.
 
Zoo... daar zijn we weer.
Flink wat gebeurd in de tussentijd, KTM gekocht die ook onderhoud nodig had, andere KDX had ook onderhoud nodig, en nog een hele lijst andere excuusjes!:+
Maar voornamelijk een beetje laks met het forumleven..
Maargoed, dacht dat ik eens de tijd zou nemen om dit te updaten.
Sommige dingen zullen missen en een beetje in een andere volgorde staan, omdat ik niet precies meer weet wat wanneer gebeurd is, maar zal mn best doen om het zo chronologisch mogelijk te plaatsen.
Ongetwijfeld zullen er een hoop kleine dingetjes tussendoor zijn gebeurd, zoals een berg nieuwe boutjes, moertjes stekkertjes en snoertjes, vloeistoffen, kabels afstellen etcetera.

Zo daar gaan we dan.
Hier zag ik het meeste tegenop;
Tank, kappen en luchtfilterhuis urenlang geschuurd en gepolijst.
Tank en kappen gingen redelijk goed na veel en lang experimenteren met hoeveelheid korrel en nat/droog, hand/machinaal, verschillende richtingen en bewegingen..
soms denk je yes dit gaat goed, en dan ben je aan het polijsten en komen ineens krasjes van 4 korrels geleden tevoorschijn.. kan je weer opnieuw beginnen.
Wat een respect heb ik voor de enkelingen die plastic als nieuw kunnen maken zeg.
Het luchtfilterhuis was apart materiaal en lukte voor geen meter.
Uiteindelijk beetje uit wanhoop poging gewaagd met van die rubberen spuitcoating van de Lidl die ik nog had staan, en dat zag er behoorlijk goed uit!
1694628662603.png

1694628807528.png

1694628820859.png

1694628870407.png

Nieuwe achteras en bout, oude was ingesleten
1694628918780.png

De tandwielen en ketting mochten ook vervangen worden
1694628946603.png
1694629633464.png

Benzinekraantje ook maar gereviseerd
1694629009855.png
1694629040108.png

Nog een paar van deze rivnuts moeten vervangen in het frame.
Dat was wel een dingetje, de buitenste rand kan je namelijk wel eraf halen maar het samengetrokken deel schroefdraad blijft in het frame.
Ik wou dat niet los rond hebben rammelen dus enige optie was om het in een hoekje binnenin vast te zetten met wat kit. Niet iets wat ik graag doe, maar het moest maar.
1694629119052.png
1694629561108.png

KX500 achterspatbord monteren.
Pastte niet makkelijk, afstand van de montagepunten aan de luchtfilterhuiszijde naar de punten aan het uiteinde van het subframe was niet lang genoeg, na veel moeite toch vast kunnen zetten.
1694629296032.png

Dingetjes op het stuur monteren, nieuwe remvloeistof en ontluchten
1694629424632.png
1694629471730.png

Kabelboom goed gelegd, vers geolied luchtfilter erin
1694629588675.png

Bijna klaar
1694629678787.png

Ondertussen nieuwe balhoofdlagers en onderhoud van de andere KDX..
1694629740142.png

Mijn pa wou graag een voornamelijk zwarte KDX, dus ik heb via MotoCal een stickersetje ontworpen voor hem
1694629836192.png
1694629851316.png

Voor mezelf ook maar dan, als ik toch bezig ben. O-) iets met oldschool..
1694629910139.png
1694631511146.png

Plakken ging verrassend goed, jammer dat de nummerplaatstickers eigenlijk iets te klein zijn.
En mijn koplampsticker pastte helemaal niet, dacht omdat ik een UFO Djerba koplamp had, maar had een OEM koplamp gehaald en daar pastte hij ook niet op.
Denk dat ze een H series kdx sticker hebben gestuurd, dus uiteindelijk zelf template moeten maken voor MotoCal en een nieuwe gekregen.
1694630162526.png

En klaar!
Althans, zo goed als.
De uitlaat is natuurlijk nog beschamend en een doorn in 't oog, dus die moet nog wat opgeknapt worden.
Inmiddels wel een nieuwe DEP demper gehaald, maar die zit momenteel op mijn eigen KDX omdat ik mijn demperwol moest vervangen en de binnendemper krom was, hoop gedoe:+
Zit inmiddels ook nog een stuurrol op, ziet er wat mooier uit.

1694630506357.png

1694630527979.png

Ook erg blij met hoe de mijne is geworden*O*
1694630704840.png
 
Sorry voor de afwezigheid!
Zoals met vele projecten lag ook dit lange tijd stil..
Uiteindelijk de onderdelen naar de straler- en spuiter gebracht, die vervolgens ziek werd en het pas in december klaar was.
Resultaat was het wachten wel waard!
Zelf nog wel druk en nu thuis met de 'C'.. maar sinds kort een garage dat een stuk fijner is dan mn kleine schuurtje, en nu begonnen met het opbouwen!
Moet nog wat boutjes en moertjes schoonmaken, en dan tijdens het opbouwen zien we vanzelf wat er nog besteld moet worden.
Heb ook een hoop gereedschap liggen om de plastics weer te laten blinken, maar dat is me toch een rotwerk:')
Bekijk bijlage 1715248
Bekijk bijlage 1715249
Sorry, maar...hoe eeuwig zonde alles zwart gelakt i.p.v. groen en alu...
 
Sorry, maar...hoe eeuwig zonde alles zwart gelakt i.p.v. groen en alu...
Tja ieder zn ding natuurlijk, ik denk persoonlijk dat zwarte wielen t wel af zou maken, misschien komt dat nog.
Het alu is trouwens origineel geen alu maar een grijszilveren lak, ziet er niet erg spectaculair uit.
Mooie brushed alu achterbrug zou wel mooi zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan