Restaureren uitlaat

james88

Rookie
20 jun 2019
1
0
Hallo,
ik zou graag de uitlaat van mijn Benelli Motorella willen restaureren. Ik had graag het roest willen verwijderen en het onderdeel spuit verven ter bescherming. enig advies of tips?
 

Bijlagen

  • benelli.jpg
    benelli.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 17
Roestvrij maken met staalborstel op boormachine. Goed ontvetten. Overspuiten met hitte bestendige verf, Verwarmen om de hitte bestendige verf te laten uitharden.

Mijn ervaring is dat dit lang mooi blijft en er niet zo weer af is.
 
Stralen en schoperen is niet al te duur.
Schoperen is het met een soort verf spuitpistool met een brander er in en een zink draad vloeibaar zink op het onderdeel spuiten.
Beter dan galvaniseren aangezien je ongelimiteerd laagdikte kunt aanbrengen terwijl bij galvaniseren de laagdikte een functie is van materiaal en temperatuur maar bovenal is er een maximum, meer dan 150 micron krijg je er niet op, bij schoperen begin je met 100 micron en kun je er desnoods een millimeter op zetten.
Voor schoperen moet er echter wel altijd eerst gestraald worden zelfs als het nieuw schoon materiaal betreft.

Bij viertakten kan de zink er af smelten en verbranden maar bij tweetakten is de uitlaat koeler en blijft de zink zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan