Restbpm bedrag import motor verlagen

dennisvaassen

Die hard MF'er
1 jul 2009
259
10
Bij het importeren van een motor uit 2017 betaal ik vaak nog 1200 euro restbpm (volgens de koerswaardelijst i.c.m. met de afschrijvingstabel). Toch bekijk ik vaak kentekens van importeurs op marktplaats en zie ik da er maar 150 euro of 200 euro restbpm betaald is voor een motor van hetzelfde type en jaartal terwijl deze echt geen schade heeft gehad en in absolute nieuwstaat is. Hoe kan je als particulier de bpm ook zo laten drukken? Kan dat door een simpel tegenbewijs te laten maken? Dat scheelt toch een een paar honderd euro en geen 1000? Zal hij dan echt incompleet aangeboden worden bij rdw? Denk aan geen velgen , voorvork etc.? Om zo als totalls ingevoerd te worden en zo meer winst te maken? Dan is importeren wel interresant natuurlijk. Graag wil ik ook importeren maar heb geen zin om dom het volledige bedrag neer te leggen.. wie kan mij helpen met uitleg tips?? Mag ook via pm... 😗
 
Het is al jaren bekend dat veel importeurs schadekappen hebben voor bepaalde fietsen. Deze kappen worden gemonteerd als hij gekeurd of getaxeerd wordt en als dat alles is gebeurd worden de nieuwe/onbeschadigde kappen weer gemonteerd en voila, je hebt een nieuwe fiets met amper bpm geimporteerd :)
 
Ik weet allemaal niet precies hoe het werkt,maar ik heb het laten berekenen door autotelex en dat is mij prima bevallen.
Mijn motor komt uit Duitsland,en daar betalen ze 19% btw,dus dat moet zo ie zo worden verekend,en dan heb je op een motor van een paar jaar oud een behoorlijke afschrijving.
Hoe het ook zij ,ik was veel minder kwijt,dan als ik een motor in Nederland had gekocht,plus dat ze hier bijna niet te koop staan
Bijkomend voordeel ze hebben in Duitsland de tuv keuring een soort apk, en dat geeft toch een extra zekerheid,wat daar zijn ze in Duitsland erg streng op
 
Terug
Bovenaan Onderaan