Restricties Aprilia RSV Mille

Adonis

Die hard MF'er
13 mei 2002
577
0
DELFGAUW
Dat er restricties inzitten is mij inmiddels bekend.
Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Ik rij binnenkort op een (overjarige) nieuwe 2002 Mille.

Pas na 1000Km beurt?
Of gelijk?

En is de garantie er dan af?
En weet elke dealer hoe dat moet?

help... '(
of tips...

Bedankt alvast... :]
 
Bij mij is het door de dealer gedaan met de 1000-beurt. Het grote verschil zit hem pas boven de 6000tpm en met het inrijden mag je daar toch niet boven.
Garantie blijft gewoon van toepassing.
 
Volgens mij gebeurt dit meestal bij de 1000 km beurt.
Mijn dealer vertelde me dat ze er al uit waren, niet dus :(
Toen ik mijn eigen open airbox aan het maken was en dus het luchtfilter open haalde zag ik de restrictie nog zitten.
Ik ben toen ook maar gaan kijken naar de uitlaatdemper en draad bij de ecu die doorgeknipt zou moeten worden en er was dus niks aan gedaan :(
Ik belde ze op en heb gevraagd of ik het zelf mocht doen, dit was geen probleem!!

Hier staat hoe je het moet doen (maar dit weet je vast al !!)

16398


16399


16400


Succes :]

NOG EEN TIP !!!!

Laat even de afstelling nakijken (op een zgn viergastester) !!
Ik was afgelopen vrijdag bij motor2000 voor mijn 7500 km beurt en de afstelling klopte van geen kanten :(
Het was zelfs zo erg dat de bougies van mijn achterste cilinder vervangen moesten worden omdat deze bijna niets meer deden :?
Erwin van motor2000 (WERELDZAAK!!) vertelde me dat dit bij veel nieuwe mille's het geval is dus laat er even naar kijken !!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Ik laat denk wel door de dealer (safe zoetermeer) doen.
Dat gaat toch wel goed?

Nu kan ik iig kijken of het echt gedaan is.
Stukkie na controle.
Ik ben ik het verleden erg belazerd door ANDERE dealers.

Nogmaals bedankt!

En als jullie nog meer handige tips hebben hoor ik ze graag!
 
ehm hier bij dealer hadden ze zo'n tester in ieder geval niet maar je kunt het gewoon vragen!!
Ik rij in ieder geval van leeuwarden naar heinkeszand (zeeland) om motor2000 aan mijn fiets te laten sleutelen (mijn 'eigen' dealer gebruik ik alleen voor de onderdelen !!)

Kijk anders eens op:
http://www.rsvmilleclub.com

Dit is een club (gratis!) voor RSV mille bezitters. op de site is ook een klein forum waar veel ditjes en datjes besproken worden en een chatgedeelte om even met mekaar te ouwehoeren!!

Ook de ARA (aprilia riders association) is een club die een aardige site hebben.
http://www.aprilia-riders.nl/home/home_nl.htm


Ga maar eens kijken is best de moeite waard denk ik !!

PS. Ik zie net dat je uit delft komt (ben ik geboren :) ). Ik kom daar nog regelmatig in de weekenden, misschien kunnen we een keertje een stukje twin geweld combineren :]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor die sites.
Ik zal zo gelijk ff kijken.

We kunnen altijd ff een stukkie PPP of A4 rijden...
Dubbel V-twin gebulder....

Het zal voor mij wel ff wennen zijn na een R6... *D
 
Dan zal ik met de 7500km ook eens goed naar mijn Mille laten kijken, want ik heb het gevoel dat ik met 2 vingers in mijn neus de Mille opentrek....
Normaal zou je je broek vol moeten hebben.
En ja: mijn restricties zijn eruit.
 
Met twee vingers in je neus...?
Nee, dan is er iets niet goed....

Ik heb ook op een Mille gereden die niet helemaal ok stond.
Het stuur trilde zo erg boven de 180 dat ik het haast niet meer kon vast houden.
En het vermogen veel echt heel erg tegen, ten opzichte van mijn R6, wat weliswaar een regelrecht PK kanon was met die Akrapovic.

Maar dat klopte dus niet.
Daarna nog maar ff op een Tuono gereden,
die verkoper kon mij vertellen dat die wel zo afgesteld stond zoals het hoort...

DAT WAS TE MERKEN OOK!!! :}

Het 2002 Mille blok is zelfs nog iets sterker...dus...dat gaat wel goed komen...


En ja, ik ben Johan V van een ander forum.
Ik ga wel eens vreemd.
Aangezien hiero wat meer Mille rijders rondhangen vond ik het wel handig om ff hier wat te posten... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan