Resultaat van je crash-topic: deel 2

sypradyn

MF veteraan
9 apr 2009
40.344
10
Maassluis
Resultaat van je crash

DEEL 2


Het topic waar je ervaringen kan delen & advies kan vragen



We zullen maar niet zeggen dat het iedereen overkomt, maar helaas overkomt het sommige van ons dat we, of door ons eigen toe doen een uitstapje maken of dat we door een mede weggebruiker over het hoofd worden gezien met schade tot gevolg.

Je kan hier je verhaal kwijt, als je dat wilt.....
Of je kan vragen om advies met betrekking tot de afhandeling.

IMG+21+Crash+Test.jpg



Voorgaande delen:

Resultaat van je crash-topic
 
Verder, Huibert, klinkt mij nog goedkoop in de oren gezien alle schade die is hersteld! Tweedehands delen? Gebruikte delen dus? Denk van wel he, anders kan het toch nooit zo 'goedkoop' zijn?

Verder, was het jouw schuld of degene die je had geraakt? En hoe zit het mbt verzekering? Vergoedde die nog iets?

Groet,
 
Verder, Huibert, klinkt mij nog goedkoop in de oren gezien alle schade die is hersteld! Tweedehands delen? Gebruikte delen dus? Denk van wel he, anders kan het toch nooit zo 'goedkoop' zijn?

Verder, was het jouw schuld of degene die je had geraakt? En hoe zit het mbt verzekering? Vergoedde die nog iets?

Groet,

Is ook goedkoop. Gelukkig wel :P
Tweedehands kuipdelen en dynamodeksel. De rest is nieuw spul.
Deze man is een echte monteur, maar dit is niet bij een motorzaak gedaan. Het uurloon ligt dan gelijk een stuk lager, plus hij had de kuipdelen ook voor redelijke prijs weten te regelen (100 voor het grote, 30 voor het rooster dat in het grote linkerstuk gaat).

Is een topvent! Kwam in aanraking met hem nadat ik een paar weken voor m'n ongeval stil naast de snelweg stond, omdat m'n dynamo stuk was (gesloopt door kapotte spanningsregelaar, die ik vrij recent daarvoor had vervangen, maar deze had klaarblijkelijk toch al te veel gesloopt).
Een vriend van deze monteur stopte, we hebben mijn motor achterin geladen en ik was na 5-7 minuten weer van de vluchtstrook weg. Hij had m'n dynamo net vervangen, paar ritjes mee gereden en toen kreeg ik dus m'n ongeluk.

De motor loopt nog/weer als een zonnetje, ben tevreden met z'n diensten :)

Wat betreft de schuldvraag. Aansprakelijkheid zal denk ik wel bij mij eindigen. Toch blijft het hele zooitje raar, verhaalsrechtsbijstand doet momenteel onderzoek om te kijken of de aansprakelijkheid toch ergens anders gevestigd dient te worden.

Verder heb ik een polis voor motorkleding bij mijn verzekering inbegrepen zitten. Deze vergoed voor zover ik weet de aanschafwaarde van mijn kleding. Ik moet hier nog achteraan gaan om dit te regelen.

Daarnaast heb ik een SVO (schadeverzekering opzittende) polis afgesloten. Ik heb m'n letselschade-expert ingelicht. Uit deze polis kan schade die ik heb vergoed worden. Dit zal zijn o.a. vervoerambulance, immateriele schade, kosten van studievertraging e.d. Hiervoor zal ik dus bewijzen gaan verzamelen, om dit af te kunnen handelen.
 
Heftig hoor, ik had op bijna dezelfde plek een paar dagen eerder een soortgelijk ongeval... 'Gelukkig' valt de schade mee, zo te horen! Hopelijk ben je er snel weer bovenop!
 
Huibert toen ik je verhaal begon te lezen herkende ik er alles van. Beterschap!

Het ongeluk en verblijf in het ziekenhuis blijft een zwart gat kan ik je vertellen :Y

Succes met je herstel
 
Wat betreft mijn ongeluk en de afhandeling ervan, de 20ste komt mijn verzekering weer op bezoek. Ben benieuwd of er al wat meer bekend is over dingen als smartengeld.

Ik hoop toch wel dat dit jaar alles afgehandeld kan worden...
 
Ik ben bewusteloos naar het UMC Utrecht gebracht en ben pas een uur of 3 later weer even bij geweest en was toen helder genoeg om te kiezen welke kleur gips ik wilde. Daarna ben ik weer weggeraakt en weet ik niets meer. Ben dezelfde avond voor de eerste keer geopereerd, maar daar was niet veel narcose nodig. De volgende dag ben ik wel bij geweest, maar weet ik Ook niets meer van. Anderen hebben mij moeten vertellen wat er gebeurd is. (ik schijn mijn morfine pomp te koop aangeboden te hebben) pas de tweede week dat ik er lag begon ik weer een beetje bij te komen, maar het heeft nog vele maanden geduurd voordat ik kon zeggen dat ik weer een beetje fit was. Kortom, je gaat hartstikke goed!

Sterkte met zowel de financiële, maar vooral de fysieke en geestelijke afhandeling!
 
Ook maar weer even meelezen :]
Rechtsbijstand heeft inmiddels een reactie naar de tegenpartij gestuurd dat ze beter gewoon de dagwaarde kunnen overmaken dan dat ze biedingen op het wrak laten doen. Dat laatste zou toch vrijwel niks opleveren omdat vrijwel elk onderdeel van de motor wel beschadigd is. |(
 
Ik ben bewusteloos naar het UMC Utrecht gebracht en ben pas een uur of 3 later weer even bij geweest en was toen helder genoeg om te kiezen welke kleur gips ik wilde. Daarna ben ik weer weggeraakt en weet ik niets meer. Ben dezelfde avond voor de eerste keer geopereerd, maar daar was niet veel narcose nodig. De volgende dag ben ik wel bij geweest, maar weet ik Ook niets meer van. Anderen hebben mij moeten vertellen wat er gebeurd is. (ik schijn mijn morfine pomp te koop aangeboden te hebben) pas de tweede week dat ik er lag begon ik weer een beetje bij te komen, maar het heeft nog vele maanden geduurd voordat ik kon zeggen dat ik weer een beetje fit was. Kortom, je gaat hartstikke goed!

Sterkte met zowel de financiële, maar vooral de fysieke en geestelijke afhandeling!
Ik was ook pas na een week ongeveer toerekeningsvatbaar.

Ik herkende mijn vriendin amper, en wist ook niet meer waar ik woonde en werkte.
Toen een vriend een bezoek kwam brengen in het ziekenhuis en vroeg "Hoe gaat het nu" gaf ik als antwoord (blijkbaar) "Ik heb een buisje in mijn piemel!!" _O- _O- _O-

Vreemd als je dit soort dingen pas maanden later hoort.......

Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik het allemaal niet (bewust) heb meegemaakt... Ook kan mijn kaakoperatie geen pretje zijn geweest....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb juist alles bewust meegemaakt, weet nog dat ik het zag aankomen, over een blauwe auto heen vloog en rollend tot stilstand kwam. Daarna ook nog allerlei vragen beantwoord zoals mijn postcode etc. Alleen na ontwaken van de narcose was ik even van de wereld, maar na een tweede slaapje was ik ook weer bij bewustzijn. (oke, de eerste paar dagen was ik nog heel snel moe, maar dat kwam ook door mijn lage ijzerwaarde)
 
Ik heb juist alles bewust meegemaakt, weet nog dat ik het zag aankomen, over een blauwe auto heen vloog en rollend tot stilstand kwam. Daarna ook nog allerlei vragen beantwoord zoals mijn postcode etc. Alleen na ontwaken van de narcose was ik even van de wereld, maar na een tweede slaapje was ik ook weer bij bewustzijn. (oke, de eerste paar dagen was ik nog heel snel moe, maar dat kwam ook door mijn lage ijzerwaarde)
Yep ik heb ook alles meegemaakt. Alleen tijdens de klap miste ik een paar seconden. Best bizar dat je dan je ogen open doet en je je bovenbeen door je motorbroek heen naar buiten ziet steken. :/
Daarna ook van alles moeten regelen met verzekeringspasjes etc. Tussendoor wel een paar keer nokkie gegaan en in het ziekenhuis vlak voor de operatie nog formulieren moeten tekenen. Alleen het inbrengen van de urinekatheter hadden ze van mij wel mogen uitstellen tot ik onder narcose was, dat voelde vrij kut. :')
 
Huibert toen ik je verhaal begon te lezen herkende ik er alles van. Beterschap!

Het ongeluk en verblijf in het ziekenhuis blijft een zwart gat kan ik je vertellen :Y

Succes met je herstel
Wat betreft mijn ongeluk en de afhandeling ervan, de 20ste komt mijn verzekering weer op bezoek. Ben benieuwd of er al wat meer bekend is over dingen als smartengeld.

Ik hoop toch wel dat dit jaar alles afgehandeld kan worden...
Heftig hoor, ik had op bijna dezelfde plek een paar dagen eerder een soortgelijk ongeval... 'Gelukkig' valt de schade mee, zo te horen! Hopelijk ben je er snel weer bovenop!

Ik ben bewusteloos naar het UMC Utrecht gebracht en ben pas een uur of 3 later weer even bij geweest en was toen helder genoeg om te kiezen welke kleur gips ik wilde. Daarna ben ik weer weggeraakt en weet ik niets meer. Ben dezelfde avond voor de eerste keer geopereerd, maar daar was niet veel narcose nodig. De volgende dag ben ik wel bij geweest, maar weet ik Ook niets meer van. Anderen hebben mij moeten vertellen wat er gebeurd is. (ik schijn mijn morfine pomp te koop aangeboden te hebben) pas de tweede week dat ik er lag begon ik weer een beetje bij te komen, maar het heeft nog vele maanden geduurd voordat ik kon zeggen dat ik weer een beetje fit was. Kortom, je gaat hartstikke goed!

Sterkte met zowel de financiële, maar vooral de fysieke en geestelijke afhandeling!

Bedankt allemaal :) en zij die ook in de nasleep zitten, ook sterkte!


Weet niet wanneer je ongeluk is geweest Artifex, maar verwacht niet te veel snelheid bij de financiële afhandeling. De verzekeraars reageren laat op alles en stellen betalingen het liefst zo lang mogelijk uit. Alleen voorschotten gaat wel aardig, maar voordat de vaststellingsovereenkomst gemaakt en getekend kan worden moet er toch aardig wat duidelijk zijn over de toekomst (de vaststellingovk bevat namelijk een clausule dat het bedrag voor geleden en toekomstige schade is, en daarmee de kous af is).

Heb eerder een aanrijding gehad terwijl ik op de fiets zat. Die zaak heeft zo'n 2,5 jaar geduurd, gesteggel tussen letselschadeexpert (of rechtsbijstand, hangt er vanaf wie of wat je inschakelt) en de verzekeraar duurt lang, omdat ze beiden zoveel mogelijk willen. Mijn zaak was imo niet zo complex, maar dat duurt toch wel even.
Overigens zijn de smartengeld bedragen in NL niet om over naar huis te schrijven, misgelopen inkomsten (en evt misgelopen toekomstige inkomsten) zijn boeiendere bedragen. Bepalen van smartengeld is ook kneiterlastig, omdat dit op basis van uitspraken gaat, maar vind maar eens een zaak die gelijk is aan die van jou, dat valt vies tegen.


Kreeg vandaag bericht van m'n letselschade-expert. Mijn schadeverzekering opzittenden is aansprakelijk gesteld. Ben nu bezig met verzamelen van schadeposten, daar heb ik wat ervaring mee dus dat komt allemaal wel goed. Het vorige dossier was net gesloten en nu is er dus weer een nieuwe geopend. :+
 
Weet niet wanneer je ongeluk is geweest Artifex, maar verwacht niet te veel snelheid bij de financiële afhandeling. De verzekeraars reageren laat op alles en stellen betalingen het liefst zo lang mogelijk uit. Alleen voorschotten gaat wel aardig
Nu anderhalf jaar geleden, voorschot ging inderdaad best snel.
Tot nu toe € 5.000,- voorschot gehad op (letsel)schade en los daarvan is de motor+outfit al vergoed...
 
In het meegemaakt topic is mijn post ondergesneeuwd door een discussie.
Ben toch wel benieuwd naar de rijder, volgens mij niet volledig beschermd gekleed.

Gisteren rond een uurtje of 16.15 uur in Amersfoort, aan de noordzijde van het station bij de grote rotonde (bij de Saturn, Pathe etc) een motor onderuit zien gaan.

Er stond een koekblikker te wachten voor het zebrapad, er stak een voetganger over. De motorrijder ging langs de auto en gaf gas op het zebrapad. Daar was niet voldoende grip en het achterwiel ging voorbij het voorwiel.
De berijder schoof onderuit, maar stond meteen weer op. Niemand die een handje toestak, of even kwam kijken.
Toen ik inmiddels 4/5 rond was, reed de bestuurder weer weg.

Iemand van hier wellicht?
 
Vanmorgen weer voor foto's geweest in het UMC. Helaas is de botgroei die er drie maanden geleden was gestagneerd. Resultaat: vanmorgen ook maar bloedgeprikt, morgen door de CT en vrijdag hakken ze knoop door of ik weer geopereerd word. Keuze is een nieuwe pin, een plaat, botplastiek of niets doen. Dat wordt operatie nummertje vijf. Ben allang blij dat er wat gebeurt!
 
Ik ben zojuist ook weer in het ziekenhuis geweest voor foto's, is nu precies 4 maanden. Er zit nog een flinke spleet bij de breuk en de botaangroei gaat vooral buitenom dus als dat over 2 maanden nog zo is gaan de bovenste 2 schroeven er uit. :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan