Resultaat van je crash-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om toch nog maar een keer te reageren dan;

Je bent ook de enige waarvan ik de antwoorden serieus neem. De rest roept alleen om te stoppen, zonder verder echt onderbouwing.
Als je geen behoefte hebt aan reacties van anderen, waarom handel je het dan niet met een PB of een e-mail af?
Een lijst van adviezen negeren met de woorden dat je maar 1 persoon serieus neemt is gewoon kortzichtig. Je wil dus alleen het antwoord horen dat jou goed uitkomt, en de rest negeer je........
Natuurlijk is het niet leuk om te horen dat je waarschijnlijk (we kennen je niet goed genoeg) verkeerd bezig bent, maar de (meeste) adviezen zijn goed bedoeld.
Ik zal nooit iemand aanraden om te stoppen met motorrijden, dat is een keuze die de rijder zelf moet maken. Maar sommige rijders hebben zoveel meer kans om een ongeval te krijgen dat ze iets meer moeten nadenken dan anderen.
Ik mag dat zeggen, ik was er zelf zoeentje (en die ongevallen heb ik ook inderdaad gehad, ik zit op dit moment zelfs in mijn rolstoel te typen).
 
Als je geen behoefte hebt aan reacties van anderen, waarom handel je het dan niet met een PB of een e-mail af?
Een lijst van adviezen negeren met de woorden dat je maar 1 persoon serieus neemt is gewoon kortzichtig. Je wil dus alleen het antwoord horen dat jou goed uitkomt, en de rest negeer je........
.

Ik snap het wel natuurlijk, ik word regelmatig "het orakel" en "de wijze" genoemd *O* *O* _O-
 
m
Pff ik word onderhand wel een beetje flauw van de afhandeling van de crash. Na de rechtsbijstand, de motorverzekering, de zorgverzekering, de ANWB en de reisverzekering is er nu nóg een partij bijgekomen. Een of ander bureau dat door de zorgverzekeraar is ingeschakeld om de letselschade te verhalen. Kan ik wéér alles gaan uitleggen en documenten en dergelijke gaan opsturen. |(
Ondertussen heb ik na 3 maanden nog geen cent ontvangen maar moet ik wel alles voorschieten (volgens mij zit ik al over de €1000). B|

je kunt een verschot aanvragen bij je rbs om de kosten te kunnen betalen, zij gaan het dan weer verhalen op de wederpartij. veel sterkte en succes!
 
Pff ik word onderhand wel een beetje flauw van de afhandeling van de crash. Na de rechtsbijstand, de motorverzekering, de zorgverzekering, de ANWB en de reisverzekering is er nu nóg een partij bijgekomen. Een of ander bureau dat door de zorgverzekeraar is ingeschakeld om de letselschade te verhalen. Kan ik wéér alles gaan uitleggen en documenten en dergelijke gaan opsturen. |(
Ondertussen heb ik na 3 maanden nog geen cent ontvangen maar moet ik wel alles voorschieten (volgens mij zit ik al over de €1000). B|

bij mij zijn ook al enkele malen voorschotten betaald, zolang er geen medische eindsituatie bestaat wordt een en ander niet definitief gemaakt. Houd er ook rekening mee dat verzekerings maatschappijen niet bekend staan om snelheid. Een jaar is niks.
-O-
 
bij mij zijn ook al enkele malen voorschotten betaald, zolang er geen medische eindsituatie bestaat wordt een en ander niet definitief gemaakt. Houd er ook rekening mee dat verzekerings maatschappijen niet bekend staan om snelheid. Een jaar is niks.
-O-
:^

Bij mij ook nog geen medische eindstand en loopt dus ook nog.
 
Bij mij durende het zonder langdurige letsel (minder dan een maand) 7 maanden voor dat ik me geld ontving.
Er gaat gewoon veel tijd in zitten, voor alle partijen.
En hoe meer partijen er zijn, hoe meer communicatie er nodig is en hoe langer het duurt.
 
Ik heb vandaag voor het eerst weer de trap op- en afgelopen zonder hulpmiddelen (behalve de trapleuning). Het gaat nog niet snel, maar het gaat wel!
In principe kan ik alles weer (min of meer) met beperkingen. Alleen een zware motorfiets de hefbrug opduwen en hem er af halen doe ik nog even niet.
Mijn kerstcadeau is dus binnen!
 
Bij mij durende het zonder langdurige letsel (minder dan een maand) 7 maanden voor dat ik me geld ontving.
Er gaat gewoon veel tijd in zitten, voor alle partijen.
En hoe meer partijen er zijn, hoe meer communicatie er nodig is en hoe langer het duurt.
Lekker dan. :') Ik kwijl mijn toetsenbord alweer onder terwijl ik naar motoren op marktplaats kijk dus het kan me niet snel genoeg gaan. :+


27 december: hak-tegen-kont-dag! Taart voor iedereen! *O*

Mstx, hoe ver ben jij met je been?

Zo "ver" :+
VY221Jb.jpg

(Met een beetje hulp van mijn hand)
Met deze feestdagen lekker veel tijd over om te trainen :Y
 
Ik heb vandaag voor het eerst weer de trap op- en afgelopen zonder hulpmiddelen (behalve de trapleuning). Het gaat nog niet snel, maar het gaat wel!
In principe kan ik alles weer (min of meer) met beperkingen. Alleen een zware motorfiets de hefbrug opduwen en hem er af halen doe ik nog even niet.
Mijn kerstcadeau is dus binnen!
Mooi man!

Wat kost zoiets nou :?

Traplift_Picasso_halverwege-trap_Landscape.jpg
 
Goede berichten allemaal! *O* *O* *O* Iemand al eens gedacht aan een jazzballet clubje? Ik doe dan nog ff niet mee. Van mijn fysio op me donder gehad. Ik mag nog niet zonder kruk lopen, omdat ik nogal beroerd loop en mijn zenuwstelsel dan gaat denken dat dat normaal is. Om te voorkomen dat ik dat weer af moet leren nu dus gewoon weer met kruk.

enneh, ik denk dat die vrouw niet zo duur is hoor. Is zo te zien een tweedehandsje. :Y
 
@kamikaze93 het is misschien een idee wat nog niet geopperd is, maar is misschien een bezoekje aan de opticien ook geen gek idee.. want als je het niet goed ziet, is inschatten ook een stuk moeilijker. Een vriendin van mij heeft wel haar auto rijbewijs gehaald.. maar een aantal jaren later kwamen ze erachter bij de opticien dat ze geen diepte zag, dit verklaarde achteraf ook waarom ze altijd meer tijd dan gemiddeld nodig had om op een kruising over te kunnen steken.
 
Nog de beste wensen iedereen *O*
En succes met het herstel :j

En hopen dat 2014 minder crashes met zich meebrengt :]
En dat alle schades afgehandeld worden, en iedereen (voor zover mogelijk) volledig herstelt. :Y

Ik zal voor jullie bidden O-)
 
Zo, had het helemaal nog niet gemeld hier, maar de 20-11-2013 heb ik een aardige klapper gemaakt.
Mijn motor heeft (met of zonder mij, dat is mij onbekend) een auto geraakt, ik een vlucht door de lucht gevolgd door een pittige landing, en m'n motor heeft een tijdje de schaafkracht van het asfalt getest.

Ik ben afgevoerd met de ambulance naar het ziekenhuis. Ik schijn na een paar minuten bijgekomen te zijn, maar ik heb hiervan zelf geen herinnering. Ik weet zelfs een groot deel van de eerste tijd in het ziekenhuis niet. Er is daar namelijk een CT-scan van mijn hoofd en nek gemaakt, röntgenfoto's van longen, heup en enkel. Ik kan me enkel vaag herinneren dat ze een foto van m'n heup (of long, weet niet eens zeker) maakten.

Het feitelijke letsel:
Zware hersenschudding
Gescheurde/verrekte enkelbanden linkervoet


Al met al valt dat dus aardig mee. M'n hersenschudding is inmiddels wel voorbij, maar dit duurde toch een stuk langer dan ik had verwacht. Zeker de eerste 4 weken aardig last van ondervonden en daarna in afnemende mate. Nu ben ik er, op wat last met hevigere drukte na, aardig vanaf.
Voor de enkel ben ik nu zo'n ±6 keer bij de fysio geweest, waar goed gewerkt wordt aan het herstel. Ik doe braaf m'n oefeningen en het klachtenvrije gebruik komt dus steeds dichterbij.

De motor heb ik laten repareren, hier moest toch meer aan gedaan worden dan verwacht. Heb het beestje gelijk maar een beurt laten geven en gisteren voor het eerst weer even gereden :)

Hieronder link naar de melding van verkeersinformatiedienst over mijn crash. Schijnt zelfs een trauma-heli opgeroepen te zijn, maar ben toch echt op 4 afgevoerd.
Rijkswaterstaat Verkeersinfo | Files, nieuws en meer over de snelweg
 
Hallo HuibertCR,

Goed om te horen dat je herstel goed verloopt. Heb je wellicht foto's van het voor, na en na herstel? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Klinkt als een zeer heftige klap.

Zoals het klinkt zou ik verwachten dat je motor total loss was.

Groet, Laurens

editje: na de crash foto is zichtbaar op je link. Valt best mee. Kromme vork ish? Of iig, een gedeelte zichtbaar. Ziet er niet zo heel erg uit.
edit2: de schade natuurlijk! :p niet het ongeluk zelf, dat kan ik hier niet van oordelen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo HuibertCR,

Goed om te horen dat je herstel goed verloopt. Heb je wellicht foto's van het voor, na en na herstel? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Klinkt als een zeer heftige klap.

Zoals het klinkt zou ik verwachten dat je motor total loss was.

Groet, Laurens

editje: na de crash foto is zichtbaar op je link. Valt best mee. Kromme vork ish? Of iig, een gedeelte zichtbaar. Ziet er niet zo heel erg uit.
edit2: de schade natuurlijk! :p niet het ongeluk zelf, dat kan ik hier niet van oordelen.

Hey Laurens,

Ja, herstel loopt voorspoedig, heb ook wel echt geluk gehad dat het zo relatief goed is afgelopen. Voor wat betreft foto's van letsel, denk gewoon "bizar dikke enkel". Enkel is inmiddels weer vrijwel normaal qua dikte, nog niet klachtenvrij echter.
Verder vrijwel niets te zien, deels vanwege goede motorkleding (die de ambulancebroeders overigens vakkundig aan gort hebben geknipt :P )

Ik heb geen foto's bij de hand van de schade aan m'n motor. De linkerkant was behoorlijk geschaafd, zijpaneel volledig gebroken. M'n pa heeft foto's ervan, zal ik nog wel proberen te fixen.
De motor was economisch total-loss ja, maarja dat heb je met een '95 motor al gauw. Heb de boel laten repareren door een monteur die veel schademotoren repareert.

Vervangen onderdelen:
Zijkuipdeel links,
Zijkuipdeel middenrooster
Dynamodeksel
Dynamodeksel pakking
Richtingaanwijzers voor
Stuurgewicht
Spiegel
3,5 liter olie (+ oliefilter ivm beurt)

Werk:
Topkuip gerepareerd, geplamuurd en bijgespoten
Koplamp-unit bevestigingspunten gelijmd
Linkerkontdeel gerepareerd en bijgespoten
Div kuipdelen mat zwart gespoten
Teller-unit gerepareerd (ophanging was kapot)
Dynamodeksel en pakking vervangen
Richtingaanwijzers voor vervangen
Stuurgewicht links gemonteerd
Schakelpook gericht
Spiegel vervangen
Olie + filter vervangen
Zie dat op de factuur het werk aan de vork niet genoemd staat, maar die is ook gerepareerd.


Zoals ik al zei heeft de motor ook gelijk een beurt gehad.
Totaal kosten €565, waarvan ongeveer de helft aan onderdelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan