Resultaat van je crash-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze :Y

Hoe:
Ik reed 80km/h op een provinciale weg. Van de tegengestelde richting kwam een auto die voorsoorteerde om links af te slaan. Twee meter voor mn neus slaat de auto gewoon af. Ik kon geeneens remmen zo snel ging het. Gelukkig was de auto dus nog niet helemaal op mijn weghelft en raakte ik de voorkant van de auto waardoor ik over de motorkap vloog (i.p.v. door hem heen of wat dan ook). Daarbij raakte ik onderweg gelukkig niks. Wel een jaar last van gehad.

GS500 total loss:
DSC06200.JPG

DSC06201.JPG


Toyota Avensis total loss:

DSC06203.JPG
 
Laatst bewerkt:
Jezus.. Dat ziet er niet best uit Exhar.. Is de verwachting dat het weer helemaal goed komt?

Had je motorlaarzen aan toen het gebeurde?
 
Jezus.. Dat ziet er niet best uit Exhar.. Is de verwachting dat het weer helemaal goed komt?

Had je motorlaarzen aan toen het gebeurde?
Nee, de verwachting is dat ik hier altijd last van zal houden. Normaal lopen wordt misschien weer mogelijk, maar hangt van veel dingen af. En dan hebben we 't nog even niet over de lange termijn gevolgen. Binnen 5 jaar heb ik zo'n 75% kans op artrose (versleten gewrichten) in m'n enkel dus. De behandeling daarvan... Nee, daar ga ik even niet aan denken :')

Hardlopen, voetballen, dat soort dingen zullen niet meer mogelijk zijn. Het is nog even de vraag of ik nog kan/mag snowboarden, kitesurfen en ook parachutespringen is nog een vraagteken |(

Ja, ik had -thank god- volledige bescherming aan. De laars is helemaal in takt, 1 klein krasje and thats it. Ik wil ook niet weten hoe ik er aan toe zou zijn als ik geen laarzen had aangehad :9


Edit: oh, niet onbelangrijk: als ik weer genoeg beweging en kracht in m'n enkel krijg, kan ik misschien over 'n jaar weer rijden :z
 
Laatst bewerkt:
Nee, de verwachting is dat ik hier altijd last van zal houden. Normaal lopen wordt misschien weer mogelijk, maar hangt van veel dingen af. En dan hebben we 't nog even niet over de lange termijn gevolgen. Binnen 5 jaar heb ik zo'n 75% kans op artrose (versleten gewrichten) in m'n enkel dus. De behandeling daarvan... Nee, daar ga ik even niet aan denken :')

Hardlopen, voetballen, dat soort dingen zullen niet meer mogelijk zijn. Het is nog even de vraag of ik nog kan/mag snowboarden, kitesurfen en ook parachutespringen is nog een vraagteken |(

Ja, ik had -thank god- volledige bescherming aan. De laars is helemaal in takt, 1 klein krasje and thats it. Ik wil ook niet weten hoe ik er aan toe zou zijn als ik geen laarzen had aangehad :9


Edit: oh, niet onbelangrijk: als ik weer genoeg beweging en kracht in m'n enkel krijg, kan ik misschien over 'n jaar weer rijden :z

Heftig zeg, laten we hopen op het beste dan. Dit verhaal laat mij wel even mijn gewoonte om kleine stukjes zonder snelweg zonder laarzen te rijden nog eens herzien..
 
Heftig zeg, laten we hopen op het beste dan. Dit verhaal laat mij wel even mijn gewoonte om kleine stukjes zonder snelweg zonder laarzen te rijden nog eens herzien..
Is m'n crash toch nog ergens goed voor geweest... 8-)

Maar goed, met laarzen en zonder pak zou de schade wat hoger hebben gezeten: ik heb bijna een week niet normaal kunnen zitten door de landing op m'n kont _O- (maar, ook m'n pak heeft amper schade!)
 
Het verhaal:

Na diverse level 1 en vrij rijden circuitdagen stond ik voor de keuze "ga ik met mijn straatfiets verder of koop ik een goedkoop circuithok". Ik boekte een level 2 cursus op het circuit van Zolder waar ik een aantal weken ervoor ook had gereden. De level 2 cursus zou 7 sessies zijn, veel begeleiding met o.a. videomateriaal dus ik had er erg veel zin in. In tegenstelling tot de circuitdag ervoor merkte ik meteen dat het niet helemaal lekker ging (alarmbel 1). Sessie 1 stond in het teken van rustig opbouwen. Helemaal klaar voor sessie 2, had al gemerkt dat ik met wat snelle jongens in de groep zat, en daar niet voor onder wilde doen (alarmbel 2).
ongeveer halverwege de sessie kwam ik bij de laatste chicane voor start/finish aan zet het gas erop om het rechte stuk op te vliegen en toen.....ging het heel snel. Voelde de achterkant wegglijden, en voor ik ook maar een vorm van reactie kon tonen kwakte ik met mijn rug op de grond.
Before:

full


After:

Foto-XIZZ6FAY-D.jpg


Zelf er nog redelijk goed vanaf gekomen. Godzij dank een goede rugprotector aan. SI gewricht moest alleen even recht gezet worden :X

Gr Falierke
 
Het verhaal:

Na diverse level 1 en vrij rijden circuitdagen stond ik voor de keuze "ga ik met mijn straatfiets verder of koop ik een goedkoop circuithok". Ik boekte een level 2 cursus op het circuit van Zolder waar ik een aantal weken ervoor ook had gereden. De level 2 cursus zou 7 sessies zijn, veel begeleiding met o.a. videomateriaal dus ik had er erg veel zin in. In tegenstelling tot de circuitdag ervoor merkte ik meteen dat het niet helemaal lekker ging (alarmbel 1). Sessie 1 stond in het teken van rustig opbouwen. Helemaal klaar voor sessie 2, had al gemerkt dat ik met wat snelle jongens in de groep zat, en daar niet voor onder wilde doen (alarmbel 2).
ongeveer halverwege de sessie kwam ik bij de laatste chicane voor start/finish aan zet het gas erop om het rechte stuk op te vliegen en toen.....ging het heel snel. Voelde de achterkant wegglijden, en voor ik ook maar een vorm van reactie kon tonen kwakte ik met mijn rug op de grond.
Before:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

Zelf er nog redelijk goed vanaf gekomen. Godzij dank een goede rugprotector aan. SI gewricht moest alleen even recht gezet worden :X

Gr Falierke

Te vroeg op het gas? Heb nu al weer zin in Zolder zaterdag.
 
pittige foto's hier, ik ben blij dat ik ze nog niet hoef te delen
(klopt snel af...)
 
Te vroeg op het gas? Heb nu al weer zin in Zolder zaterdag.
:Y de snellere 1000cc jongens bij proberen te houden, dom dom dom maar ja mooi leermomentje O-). Stond er van te kijken hoe snel het allemaal gaat. Gelezen hoe je een uitstapje op kan vangen, maar kreeg niet eens tijd om te reageren. Later op de tribune mijn zonden zitten overdenken en op hetzelfde punt nog 4 man eraf zien gaan. Weet niet of je er eerder bent geweest, maar kijk daar dus uit ;)
 
Het verhaal:

Na diverse level 1 en vrij rijden circuitdagen stond ik voor de keuze "ga ik met mijn straatfiets verder of koop ik een goedkoop circuithok". Ik boekte een level 2 cursus op het circuit van Zolder waar ik een aantal weken ervoor ook had gereden. De level 2 cursus zou 7 sessies zijn, veel begeleiding met o.a. videomateriaal dus ik had er erg veel zin in. In tegenstelling tot de circuitdag ervoor merkte ik meteen dat het niet helemaal lekker ging (alarmbel 1). Sessie 1 stond in het teken van rustig opbouwen. Helemaal klaar voor sessie 2, had al gemerkt dat ik met wat snelle jongens in de groep zat, en daar niet voor onder wilde doen (alarmbel 2).
ongeveer halverwege de sessie kwam ik bij de laatste chicane voor start/finish aan zet het gas erop om het rechte stuk op te vliegen en toen.....ging het heel snel. Voelde de achterkant wegglijden, en voor ik ook maar een vorm van reactie kon tonen kwakte ik met mijn rug op de grond.
Before:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

Zelf er nog redelijk goed vanaf gekomen. Godzij dank een goede rugprotector aan. SI gewricht moest alleen even recht gezet worden :X

Gr Falierke
Auw! Exact dezelfde kleurstelling als de mijne. Hopelijk hou ik de glimmende kant boven
 
11967.jpg

12185.jpg


schade wat blauwe plekken en een bloedneus. en me bril terug moeten zoeken.

en van me motor een 2e voorkant gekocht en die erop gezet. (vanaf het balhoofd)

1x teveel gas op het gras. voet gekneusd en koppelingshendel houder gebroken.

1x denken dat ik me valbeugel tegen de grond zou rijden. wou rechtop door de middenberm bij op/afrit. zakte weg en sloeg over de kop. gras tussen me koplamp en een lekkende oliefilter. week later achterlicht verloren.

bocht gemist. op me voorwiel geland. ribben gekneusd van boven tot onder. koppelings schakelaar gesneuveld. overbrugd met een stalen sleutelringetje. en weer de koppelingshendelhouder gesneuveld.

en om het jaar af te maken de bovenste crash.

daarna alleen nog maar naast de straat met me te hoge africa twin voet niet stevig neerzetten en dan omvallen _O-
 
Laatst bewerkt:
:Y de snellere 1000cc jongens bij proberen te houden, dom dom dom maar ja mooi leermomentje O-). Stond er van te kijken hoe snel het allemaal gaat. Gelezen hoe je een uitstapje op kan vangen, maar kreeg niet eens tijd om te reageren. Later op de tribune mijn zonden zitten overdenken en op hetzelfde punt nog 4 man eraf zien gaan. Weet niet of je er eerder bent geweest, maar kijk daar dus uit ;)

We zijn afgelopen maand op zolder geweest. Carlo heeft er al ervaring mee op de gp strecke :+
full
 
Laatst bewerkt:
Voor:
full

Na:
full

full


Watskeburt: Lowsider in een (onverwacht) natte bocht met een gangetje van 80 km/u. Tegen een boom aangegleden met onderkant motor. Resultaat; motor (letterlijk) dwars doormidden, gebroken bekken, gekneusde ribben, spierscheuringen en een maandje ongevraagd vakantie met fysiotherapie. Had veel vervelender kunnen aflopen. Wist zelf na een week al dat er een nieuwe motor moest komen. Bij mijn vrouw heeft dat iets langer geduurd. :X ;)
 
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]

Watskeburt: Lowsider in een (onverwacht) natte bocht met een gangetje van 80 km/u. Tegen een boom aangegleden met onderkant motor. Resultaat; motor (letterlijk) dwars doormidden, gebroken bekken, gekneusde ribben, spierscheuringen en een maandje ongevraagd vakantie met fysiotherapie. Had veel vervelender kunnen aflopen. Wist zelf na een week al dat er een nieuwe motor moest komen. Bij mijn vrouw heeft dat iets langer geduurd. :X ;)

Jij staat iig voorlopig duidelijk met stip op #1 :Y .
 
GroteFoto-8JQ4ND3B.jpg


reed op de snelweg 130 en werd afgesneden door een busje die nog even voor mij naar de linkerbaan wilde, op het moment dat hij bijna voor mij zit gaan ze voor hem plat op de rem en moet hij ook vol in de ankers, ik haal het niet en rem mezelf over de kop tegen de achterkant van zn bus aan met een gangetje van 100 gok ik.. kon nog naar de vangrail kruipen en heb daar maar even gelegen, mn ouders gebeld dat ik een ongelukje had gehad maar dat het niet erg was... in het ziekenhuis mocht ik bijna naar huis maar vanaf dat moment weet ik nog flarden en werd ik opeens 8 dagen later wakker :X

Schade: lever doormidden, nierkapsel gescheurd, slagader tussen hart en lever afgescheurt, beide longen geklapt..

Busje - Bazzaz 1-0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan