Resultaat van je crash-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

User[123]

MF veteraan
12 jul 2011
4.375
175
Nederland
Naar aanleiding van dit:
bijna dood

Een eigen crash topic! Hoe zag jij of je motor er uit na een crash? Niet het meest vrolijke onderwerp maar waarschijnlijk wel leerzaam en het zet je als motorrijder misschien weer met beide voeten op de grond.

Omschrijf ook even hoe het gebeurd is en wat er volgens jou fout ging.

Ik start met deze:
ME_2011-11-02_12-17-23_004.jpg


Ik reed op een 50 km voorrangsweg met parkeervakken aan de zijkant. Op een bepaald moment kwam er een auto uit het parkeervak de weg op waarop ik reageerde met een uitwijk actie naar links. Helaas besloot hij ook nog eens de overliggende straat in te steken waardoor ik op zijn motorkap klapte. Ik gleed over de weg en van schrik trapte hij het gas in. Resultaat: over mijn motor en hoofd gereden. Helm is gesplitst maar mijn hoofd in intact gebleven! Heb trouwens nog nooit zoveel druk op mijn hoofd gevoeld.

Wat ging er fout: De man was ruim 70, doof (serieus) en was helemaal van het pad omdat hij zojuist erg slecht nieuws had gehad. Ik kan mij nog steeds geen manier bedenken hoe ik hier goed op had kunnen reageren.

Tweede was deze:
579553654.jpg


In een snelle lange onbekende bocht achter mijn vader en een vriend aanduiken en halverwegen erachter komen dat de bocht erg begint te knijpen. Nog platter willen als reactie om de bocht toch nog te halen en dan te plat waardoor de achterband wegschuift in het gras.

Wat ging er fout: Had beter de bocht door moeten kijken en niet moeten focussen op degene die voor mij reed en al een kleine 30 jaar meer ervaring had...
 
Laatst bewerkt:
Daar ging ik hoor in Duitsland in een haarspeld bocht, zo hard ging het niet eens. Nog steeds geen idee wie/wat/waar maar ik vermoed mijn BT16 band, die nog koud was. Daarom koop ik nu geen Bridgestone meer.

Beide spiegels naar de klote (maar gleed en rolde daarna naar beneden, zo'n 2 meter. Gelukkig kwam er net een boer langs, anders had hij er nu nog gelegen). Gelukkig heeft Kawa ooit gedacht dat mensen al op hun bek gaan dus in mijn linker clipon kon ik gewoon een M8 spiegel draaien. Verder ruitje kapot, en kuipdelen.

Toch hebben de valblokken enorm geholpen anders had ik hem echt nooit naar huis kunnen rijden.

15rigig.jpg

28cm5n6.jpg
 
hmm wat ging er nou fout :z

-geen verstand (schijnt pas te komen als je ouder word)
-2t dus geen motorrem
-rechtervoet onder de achterrem ipv op het pedaal.

gelukkig went het na een x aantal keer :')


screenshot001do.jpg


screenshot002tt.jpg


screenshot004fr.jpg


screenshot003w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stuurfoutje (lowsider) op een dijk blijkt goeie manier om de onderkant van je motor te bezichtigen :Y

IMG-20110904-WA0006.jpg

IMG-20110904-WA0004.jpg


Parkeer em maar eens zo!


Motor had verbazend weinig schade, ik zelf alleen jammer genoeg m'n been gebroken omdat ik tegen het paaltje aan ben geklapt waar de motor omheen is gewikkeld :+
 
Laatst bewerkt:
559600_3969680601279_1258388058_33611741_541652139_n.jpg


Schuiver gemaakt bij het uitrijden van een rotonde. Net zoals bij Freakie_1. Ook de BT16 die nog koud waren.

Schade: Spiegel, rechter stuur, stepje, knipperlicht en remhendel afgebroken. Daarbij nog veel kapschade en schuifschade op de uitlaat
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje. Wat doe je het eerst als je bent gevallen/gecrasht vanuit gaan dat je lichamelijk nog helemaal goed bent. Motor helemaal in de kreukels. Bel je dan een berger,kennis met een aanhangertje,Of de politie voor sporen onderzoek verzekering. Kan mij voorstellen als je bijvoorbeeld in Duitsland aan het touren bent. Dat het misschien niet zo makkelijk is om je motor weer thuis te krijgen.
 
Ik ben verzekerd bij London verzekeringen. Als het voortuig niet meer te berijden is kan je pechhulp bellen. Deze halen kosteloos je motor op en brengen de motor naar welke plaats dan ook. In mijn geval was dit van Veenendaal naar Apeldoorn(Thuis).
Daarbij werd ik zelf kosteloos met een taxi naar huis gebracht.
 
hmm wat ging er nou fout :z

-geen verstand (schijnt pas te komen als je ouder word)
-2t dus geen motorrem
-rechtervoet onder de achterrem ipv op het pedaal.

gelukkig went het na een x aantal keer :')


[http://img829.imageshack.us/img829/2634/screenshot001do.jpg (afbeelding)]

[http://img689.imageshack.us/img689/8946/screenshot002tt.jpg (afbeelding)]

[http://img62.imageshack.us/img62/1929/screenshot004fr.jpg (afbeelding)]

[http://img818.imageshack.us/img818/28/screenshot003w.jpg (afbeelding)]

Zonde! Heb je daar geen Youtube linkje van?

@TS: Lekkere vent, nog even over je hoofd rijden! Maargoed, liever de helm splijten en je hoofd in takt, dan andersom.
 
Even een vraagje. Wat doe je het eerst als je bent gevallen/gecrasht vanuit gaan dat je lichamelijk nog helemaal goed bent. Motor helemaal in de kreukels. Bel je dan een berger,kennis met een aanhangertje,Of de politie voor sporen onderzoek verzekering. Kan mij voorstellen als je bijvoorbeeld in Duitsland aan het touren bent. Dat het misschien niet zo makkelijk is om je motor weer thuis te krijgen.

Eerste wat je doet is, terwijl je nog glijd, je motor proberen vast te pakken om hem tegen te houden _O- . Daarna op je kont blijven zitten en denken van "What the fuck happend". Daarna beetje doelloos rondlopen om te concluderen dat je toch echt niet meer op de motor zit.
 
hmm wat ging er nou fout :z

-geen verstand (schijnt pas te komen als je ouder word)
-2t dus geen motorrem
-rechtervoet onder de achterrem ipv op het pedaal.

gelukkig went het na een x aantal keer :')


[http://img829.imageshack.us/img829/2634/screenshot001do.jpg (afbeelding)]

[http://img689.imageshack.us/img689/8946/screenshot002tt.jpg (afbeelding)]

[http://img62.imageshack.us/img62/1929/screenshot004fr.jpg (afbeelding)]

[http://img818.imageshack.us/img818/28/screenshot003w.jpg (afbeelding)]

Nu begrijp ik die tekst onder je nickname ook :P
 
Even een vraagje. Wat doe je het eerst als je bent gevallen/gecrasht vanuit gaan dat je lichamelijk nog helemaal goed bent. Motor helemaal in de kreukels. Bel je dan een berger,kennis met een aanhangertje,Of de politie voor sporen onderzoek verzekering. Kan mij voorstellen als je bijvoorbeeld in Duitsland aan het touren bent. Dat het misschien niet zo makkelijk is om je motor weer thuis te krijgen.

In mijn geval belde de politie de berger en hem liet ik de motor naar de garage brengen waar ik altijd kom. Daar alles netjes afgehandeld en bleek total loss te zijn (hoopte ik al op, motor had erg harde klappen gehad)

Politie was gebeld door omstanders/getuigen en ambulance was snel ter plaatsen omdat de omstanders ook zagen dat hij over mijn hoofd reed. Was trouwens voor een terrasje gebeurd en was een warme dag, vandaar de getuigen etc...

Twee maanden later de centjes gehad van de verzekering, de 954 gekocht en maand later die gecrashd -O- Erg veel geleerd in korte tijd. Hopelijk blijft de r6 wel heel, fijnste motor tot nu toe *O*
 
@TS, ik ben nu wel benieuwd wat voor helm je hebt. Ik weet niet of het normaal is bij helmen maar vind het wel fijn als mijn hoofd intact is blijft als er iemand over mijn hoofd rijd.

Gr,

Fred, helaas nog niet in het bezit van een motor.
 
Je hebt er in ieder geval mooi beeld materiaal aan over gehouden. -O-
Had je zelf en of de motor niks ? Want je lijkt toch hard te gaan.

had zelf crosskleding aan dus je raad het al.. veel gesmolte kaas op mijn armen en rug :')
de eerste 2 minuten erna kon ik nog lopen, daarna niet echt meer. verder niks gebroken
motor was wel een beetje krom maar heb er nog lang mee doorgereden naar wat kleine reperaties, was ook niet de laatstse keer dat ik ermee crashte :')
 
Eerste wat je doet is, terwijl je nog glijd, je motor proberen vast te pakken om hem tegen te houden _O- . Daarna op je kont blijven zitten en denken van "What the fuck happend". Daarna beetje doelloos rondlopen om te concluderen dat je toch echt niet meer op de motor zit.
_O- _O- _O-
 
@TS, ik ben nu wel benieuwd wat voor helm je hebt. Ik weet niet of het normaal is bij helmen maar vind het wel fijn als mijn hoofd intact is blijft als er iemand over mijn hoofd rijd.

Gr,

Fred, helaas nog niet in het bezit van een motor.

Had toen een Vemar. Was niet eens een extreem dure helm maar had een fijne pasvorm. Heb nu een suomy en die zit nog en stukje fijner en heb daar ook de volle vertrouwen in.

Maarre.. het was een citroen saxo en hij reed gelukkig alleen met zijn linkervoorwiel over mijn hoofd dus ga het nu niet proberen met een volvo v70 ;)
 
Had toen een Vemar. Was niet eens een extreem dure helm maar had een fijne pasvorm. Heb nu een suomy en die zit nog en stukje fijner en heb daar ook de volle vertrouwen in.

Maarre.. het was een citroen saxo en hij reed gelukkig alleen met zijn linkervoorwiel over mijn hoofd dus ga het nu niet proberen met een volvo v70 ;)

Zo te horen dus wel veel geluk gehad ! op zo'n linker voorwiel van een saxo zit ook snel paar honderd kilo druk achter (A)
 
541510_328487733882246_100001630672151_923002_377091687_n.jpg

292651_328487817215571_100001630672151_923004_503039491_n.jpg


Zo'n 100 meter na vertrek: ik geef gas, maar te veel. Shit, dat is niet handig, dan ga je onderuit.

Schade aan de motor is 4300 euro, wat te overzien is. Zelf heb ik met m'n been klem gezeten onder de motor.

Enkel is op 3 plaatsen verbrijzeld (calcaneus, navicular en de talus), samen met een scheur in het scheenbeen en een gebroken 'kleine teen' (mt5e). Einde motorseizoen, einde normaal lopen :)

Toen ik onderuit ging, was de enige gedacht "Hoofd omhoog houden, hoofd omhoog houden". Onder de motor vandaan gekropen en opgestaan. Met dat was m'n broer ook al gestopt (reed achter me) en heeft m'n motor opgetild (ik kon geen kracht meer zetten met m'n enkel).

Motor naar huis gebracht, ik erachteraan 'gelopen'. Thuis de laars en het pak uit:

546321_328486667215686_100001630672151_922999_1201995282_n.jpg


Ok, rondje ziekenhuis dus :)

Week later zag het er zo uit:
542161_331506233580396_100001630672151_933155_629438873_n.jpg


1ste operatie verder, 2 schroeven rijker en volgende week wordt beoordeeld of het gips eraf mag en ik kan beginnen met de revalidatie. Er zullen sowieso nog 1 of 2 operaties volgen, binnen nu en 12 maanden om nog wat dingen op te lossen.



En dit alles gebeurde bij een snelheid van nog geen 40km/h! :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan