Resultaat van je crash-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oja; nee zelf helemaal niets, zelfs geen schaafwond. Draag gelukkig altijd gewoon leren pak e.d. die hadden wel wat krasjes. :)

Wel mn hart gebroken ;) Was mn eerste motor en had 'm helemaal naar mijn smaak gemaakt...
Das niet niets dus... :+

Gelukkig ben je zelf okay. Zonde van je mooie fiets. -O-
 
Mijn crash:

Heb op me andere pc nog foto,s van me gsx-r crash, reed over de dijk( sportief) kwam met een gangetje van 120 km/u door de eerste bocht naar links, 30 m later kwam er een bocht naar rechts die een stuk scherper was en deze kon ik niet meer halen ben nog in de remmen gegaan maar er was eigenlijk geen houden aan heb tot 60 af kunnen remmen tot de rand van de dijk, toen naar beneden gegaan en me instinkt zei: Hou die motor recht! Maar na het eerste contact met me voorwiel op het gras ging ik al. Ben er rechts vanaf gevallen en heb zelf een paar keer gerold en me motor heb ik onder weg naar beneden ook nog 1 keer zien rollen en stuiteren. Stond gelijk op en hem me helm en handschoenen gelijk af gedaan, toen riep een vrouw naar me: 'Hee gaat het wel? Ik zag net 2 motoren rijden en toen ik weer keer zag ik er nog maar 1!' Toen die mevrouw naar beneden was gelopen, werd ik eerst misselijk en daarna gelijk duizelig. Ben toen snel gaan zitten maar dit trok na 1-2 minuten weer weg.

Daarna heeft mevrouw vrienden opgebeld die hebben me geholpen hebben met de motor via een boeren land weggetje naar boven te duwen. Motor daar laten staan en toen met mevrouw naar haar huis gereden, daar mijn versterking gebeld, (vriend met aanhangwagen) onder tussen koffie en een koekje gekregen, en even bij gekomen.

Mevrouw was onwijs aardig, binnenkort ga ik nog even een bloemetje brengen.

Zelf ben ik er nog goed vanaf gekomen, me hand had lichte schaafplekken van de handschoen zelf, last van me rechter schouder en hoofd want daar was ik op geland. De dagen daarna zo'n beetje over in me boven lichaam spierpijn gehad.

De motor is er iets minder goed vanaf gekomen, totallos..
 
Als ik een advies mag geven aan al mijn collega motorrijders/ stuntpiloten: blijf na een crash eerst even zitten/ liggen wanneer dit enigszins veilig is...
Ik lees hier heel veel van mensen dat ze meteen op staan om de motor te inspecteren. Na zo'n crash zit er genoeg adrenaline in je donder om even niets te voelen van je (eventuele) verwondingen...
Ik was zelf ook niet zo verstandig (al lag ik ook midden op een klaverblad, dus niet erg veilig) en ben na mijn crash meteen opgestaan. Gelukkig hadden de ambulance medewerkers meer verstand van potentieel letsel dan ik, want na onderzoek in het ziekenhuis bleek mijn rug op 2 plaatsen gebroken te zijn...
Achteraf heb ik heel veel geluk gehad dat ik, door het opstaan, mezelf geen dwarslaesie heb bezorgt. Maar een dergelijke mededeling doet je dit pas goed inzien. Ik gun het niemand om mee te maken, maar als je dan toch een keer een schuiver hebt gemaakt luister dan eerst even goed naar je lichaam voordat je van alles gaat doen...
 
Als ik een advies mag geven aan al mijn collega motorrijders/ stuntpiloten: blijf na een crash eerst even zitten/ liggen wanneer dit enigszins veilig is...
Ik lees hier heel veel van mensen dat ze meteen op staan om de motor te inspecteren. Na zo'n crash zit er genoeg adrenaline in je donder om even niets te voelen van je (eventuele) verwondingen...
Ik was zelf ook niet zo verstandig (al lag ik ook midden op een klaverblad, dus niet erg veilig) en ben na mijn crash meteen opgestaan. Gelukkig hadden de ambulance medewerkers meer verstand van potentieel letsel dan ik, want na onderzoek in het ziekenhuis bleek mijn rug op 2 plaatsen gebroken te zijn...
Achteraf heb ik heel veel geluk gehad dat ik, door het opstaan, mezelf geen dwarslaesie heb bezorgt. Maar een dergelijke mededeling doet je dit pas goed inzien. Ik gun het niemand om mee te maken, maar als je dan toch een keer een schuiver hebt gemaakt luister dan eerst even goed naar je lichaam voordat je van alles gaat doen...

als je luistert naar je lichaam dan sta je gelijk recht na je ongeval :Y
maar toch bedankt :+
 
Als ik een advies mag geven aan al mijn collega motorrijders/ stuntpiloten: blijf na een crash eerst even zitten/ liggen wanneer dit enigszins veilig is...
Ik lees hier heel veel van mensen dat ze meteen op staan om de motor te inspecteren. Na zo'n crash zit er genoeg adrenaline in je donder om even niets te voelen van je (eventuele) verwondingen...
Ik was zelf ook niet zo verstandig (al lag ik ook midden op een klaverblad, dus niet erg veilig) en ben na mijn crash meteen opgestaan. Gelukkig hadden de ambulance medewerkers meer verstand van potentieel letsel dan ik, want na onderzoek in het ziekenhuis bleek mijn rug op 2 plaatsen gebroken te zijn...
Achteraf heb ik heel veel geluk gehad dat ik, door het opstaan, mezelf geen dwarslaesie heb bezorgt. Maar een dergelijke mededeling doet je dit pas goed inzien. Ik gun het niemand om mee te maken, maar als je dan toch een keer een schuiver hebt gemaakt luister dan eerst even goed naar je lichaam voordat je van alles gaat doen...
Op zo'n moment kan je toch helemaal niet bewust over dit soort dingen nadenken lijkt me...zou wel "handig" zijn dat dan weer wel...
 
Ik weet dat je altijd "bewust" kan handelen, maar als je nog wel helder ent is het misschien verstandig om jezelf hieraan te herinneren.
Wat je er uiteindelijk mee doet is geheel aan jezelf O-)
Ik weet wel dat als ik nog een keer een crash meemaak, dat ik mezelf of degene die het betreft ga proberen hieraan te herinneren...
 
als je luistert naar je lichaam dan sta je gelijk recht na je ongeval :Y
maar toch bedankt :+

Jup. Zo stapte A. Davidson na een zeer zware crash op Le Mans afgelopen weekend zelf uit zijn auto. Toch maar even na het ziekenhuis waar ze constateerde dat hij 3 gebroken ruggenwervels had. Je zit na een crash zo vol adrenaline dat pijn wordt uitgeschakeld. Helemaal met een val van een motor loop je sneller een beschadiging op dan dat je denkt.
 
Op zo'n moment kan je toch helemaal niet bewust over dit soort dingen nadenken lijkt me...zou wel "handig" zijn dat dan weer wel...

mwah, ik lag midden op de snelweg... liefst was ik blijven liggen maar de aanrijdende auto's overtuigden me ervan toch maar naar de vangrail te kruipen en daar maar even relaxed op mn rug gaan liggen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan