Retoucheren motorkledij Belgie?

Betonblokje

Rookie
11 jun 2020
2
0
Dag forumleden

Als nieuw lid van dit forum en als beginnend rijder die vandaag zijn vast rijbewijs heeft behaald wil ik mijn komst al op een stoute manier direct starten met een vraag.

Weet iemand waar men (prijs/kwaliteits-gewijs) op een correcte manier een motorjeans kan laten retoucheren.
Ik heb onlangs een motorjeans gekocht short maat 32, die zit als gegoten rond de heupen maar in de lengte (ben maar 1m67) is hij veel te lang.
Een maatje kleiner past me echter rond de heupen niet.
Bijgevolg zou de broek in de lengte ingekort moeten worden, maar de beschermpads voor de knieën moeten ook mee naar boven verhuizen.
Deze zitten namelijk veel te laag op dit moment.

Ik vraag me namelijk af of er bij het retoucheren van een motorjeans rekening moet gehouden worden met andere stikkingen of hechtingen zodoende niet aan de veiligheid van de jeans te "prutsen".
Mocht dit niet zo zijn kan ik namelijk gewoon bij de lokale retouche-zaak langsgaan.

Kan met mijn maat (kort en "breed" aan de buik '() namelijk maar moeilijk broeken die exact passen vinden.
Regio Oost-Vlaanderen, mag wel iets daarbuiten zijn maar liefst niet te ver 8-)

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Dag forumleden

Als nieuw lid van dit forum en als beginnend rijder die vandaag zijn vast rijbewijs heeft behaald wil ik mijn komst al op een stoute manier direct starten met een vraag.

Weet iemand waar men (prijs/kwaliteits-gewijs) op een correcte manier een motorjeans kan laten retoucheren.
Ik heb onlangs een motorjeans gekocht short maat 32, die zit als gegoten rond de heupen maar in de lengte (ben maar 1m67) is hij veel te lang.
Een maatje kleiner past me echter rond de heupen niet.
Bijgevolg zou de broek in de lengte ingekort moeten worden, maar de beschermpads voor de knieën moeten ook mee naar boven verhuizen.
Deze zitten namelijk veel te laag op dit moment.

Ik vraag me namelijk af of er bij het retoucheren van een motorjeans rekening moet gehouden worden met andere stikkingen of hechtingen zodoende niet aan de veiligheid van de jeans te "prutsen".
Mocht dit niet zo zijn kan ik namelijk gewoon bij de lokale retouche-zaak langsgaan.

Kan met mijn maat (kort en "breed" aan de buik '() namelijk maar moeilijk broeken die exact passen vinden.
Regio Oost-Vlaanderen, mag wel iets daarbuiten zijn maar liefst niet te ver 8-)

Alvast bedankt voor de hulp!
Kevlar zit meestal niet overal.
Binnenstebuiten, en zelf ff kijken.

Wss kan t zo ingekort worden.

En trouwens, al zit t overal. Inkorten, omzoomen en stikken. Tis enkel onderaan 👍

Ps, lengte bepalen terwijl je op moto zit, met je knieën gebogen :Y
 
Ik weet Eko motorwear in Kontich ( prov Antwerpen ) doen herstellingen.
Eens bellen kan opheldering geven.

Had hun al gevonden, zal ze morgen eens opbellen, thx!

Kevlar zit meestal niet overal.
Binnenstebuiten, en zelf ff kijken.

Wss kan t zo ingekort worden.

En trouwens, al zit t overal. Inkorten, omzoomen en stikken. Tis enkel onderaan 👍

Ps, lengte bepalen terwijl je op moto zit, met je knieën gebogen :Y

Onderaan zit er geen kevlar, dus dat stuk kan er inderdaad zonder problemen af.
Het grootste euvel is eigenlijk de plaats waar de kniebeschermers zitten, die zitten nu dus te laag, kan ze maar ook maar zo ver opschuiven naar boven in hun "zakje".
Misschien met spijt in het hart toch maar terugsturen en blijven doorzoeken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan