Retro rules. En de Interceptor is ook terug

Ik ben bijna 60 en vind een Interceptor en dergelijke helemaal niks. Wij (?) willen remakes van de Japanse modellen van rond 1980, maar wel met moderne rijwielgedeeltes, remmen en banden.
 
RE3-660x400.jpg


Ik zou me hier wel mee durven vertonen. Het is smaak, maar ik vind hem veel mooier dan die moderne meuk.
 
Ik heb ook een Honda CB750 gehad en toen die kwam was de viercilinder spectaculair tussen al die twinnetjes uit Engeland.

Maar nu word ik blij van het geluid van zo'n twinnetje, het zal de leeftijd wel zijn.
 
Ik heb ook een Honda CB750 gehad en toen die kwam was de viercilinder spectaculair tussen al die twinnetjes uit Engeland.

Maar nu word ik blij van het geluid van zo'n twinnetje, het zal de leeftijd wel zijn.
Jij bent echt oud. :)

Ik wordt blij van een goed lopend blok, ongeacht het aantal cilinders.
Blij van iemand die de soort moto heeft gevonden die bij de rijstijl past :t


En het enige echte geluid, dat speciaal is, is een een cilinder of een Harley shovel/iron/evo. De rest is massa.
 
Jij bent echt oud. :)

Ik wordt blij van een goed lopend blok, ongeacht het aantal cilinders.
Blij van iemand die de soort moto heeft gevonden die bij de rijstijl past :t


En het enige echte geluid, dat speciaal is, is een een cilinder of een Harley shovel/iron/evo. De rest is massa.
Oke jij je harley, ik vind het geluid van mijn driepitter mooier, leven en laten leven. ;)
maar ja ik ben ook een beetje oud.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een ouwe...mooie motor die RE-interceptor,zou zomaar mijn volgende motor kunnen zijn.
Honda CB1100 en Kawa Z900RS... niet echt,jammer dat de W800 niet meer leverbaar is.
 
Oke jij je harley, ik vind het geluid van mijn driepitter mooier, leven en laten leven. ;)
maar ja ik ben ook een beetje oud.
Mijn driepitter klinkt mooi.
Maar ja, in drie pitten zit geen emotie.

Ja ik heb veel motorfietsen, :)
 
Mijn driepitter klinkt mooi.
Maar ja, in drie pitten zit geen emotie.

Zelf ben ik behoorlijk fan van het 60 graden V-twin geluid van de Aprilia RSV mille / tuono... Of de emotie in het geluid zit wil ik betwijfelen (is bij een harley ook niet), maar ik krijg er wel blije gevoelens van als ik het geluid ergens hoor!

Ieder het zijne. Weet dat er velen zijn bij wie het geluid van een 4 cilinder @ 12000 toeren het ultieme is.
 
De echte Enfield interceptor was een legendarisch ding. Bloedsnel, trillen als een achterlijke en ontploffen op topsnelheid. Wereldfiets, ik zou er graag één hebben.
Deze retro is ook best geslaagd, ik zou me er graag mee vertonen.
 
Jij bent echt oud. :)

Ik wordt blij van een goed lopend blok, ongeacht het aantal cilinders.
Blij van iemand die de soort moto heeft gevonden die bij de rijstijl past :t


En het enige echte geluid, dat speciaal is, is een een cilinder of een Harley shovel/iron/evo. De rest is massa.

Bijna 75 en ik hoop voor je dat als je mijn leeftijd hebt bereikt, dat je dan ook nog net zo moeiteloos op een motor klimt.
 
Geen emotie?
ik geniet van elke meter die ik rijd.



Een 3 putter klinkt geweldig en in theorie is het een ideaal blok.

Met dat in mijn achterhoofd kocht ik een speed triple, in het begin genoot ik ook van elke meter die ik er mee op pad was.
Maar al snel was ik er aan gewend en toen werd het saai.
Juist omdat die triple zo goed is, is alle emotie( ik noem het liever beleving) er uit en voelt het klinisch en gemaakt aan.

Dat idee heb ik ook bij die retro motoren, het ziet er mooi uit maar het rijd waarschijnlijk als een Prius.
 
Bijna 75 en ik hoop voor je dat als je mijn leeftijd hebt bereikt, dat je dan ook nog net zo moeiteloos op een motor klimt.
Ik voel me nu al 75, en heb moeite met klimmen.

Maar goed, ik ga werken totdat ik 73 ben. Misschien heb ik daarna nog puf om te denken aan oude motoren :t

tnx Han
 
Zelf ben ik behoorlijk fan van het 60 graden V-twin geluid van de Aprilia RSV mille / tuono... Of de emotie in het geluid zit wil ik betwijfelen (is bij een harley ook niet), maar ik krijg er wel blije gevoelens van als ik het geluid ergens hoor!

Ieder het zijne. Weet dat er velen zijn bij wie het geluid van een 4 cilinder @ 12000 toeren het ultieme is.
Ik kijk echt daadwerkelijk anders naar mijn 900 monster en 1200 sportster. Als ze stationair voor me staan te draaien.

Niet meer of minder, maar andere beleving. Voorkeur. Smaak :)

Laat staan als ik de vmax 84 aan slinger.

Dan nog een cbr1000f. Emotieloos.

Maar ja, ga er maar op rijden :)

Ik heb fantastische vakanties gehad met een fj1200, de cbr1000f en de vmax (geen bage meenemen).

Maar ook met de sportster (aanhanger), zie MF weekend 2015

Vmax ook bij MF weekend geweest, jaartje eerder, 1 avondje.

Ben de beroertste niet :)

Beleving=? Das Smaak. En dat is voor iedereen anders.


Al ik morgen een stukje moet rijden, en ik moet kiezen tussen duc, xl, vmax crb of fiesta, dan pak ik de cbr,,,,
 
Jij bent echt oud. :)

Ik wordt blij van een goed lopend blok, ongeacht het aantal cilinders.
Blij van iemand die de soort moto heeft gevonden die bij de rijstijl past :t


En het enige echte geluid, dat speciaal is, is een een cilinder of een Harley shovel/iron/evo. De rest is massa.

1 cilinder klinkt alleen goed met de juiste uitlaat. ;)

Ik vind Harley eigenlijk op een bepaalde manier ook bij de massa horen, maar dan bij de massa die de normale massa niets vind. Snappie? ;)


Maar een Harley klinkt inderdaad beter dan een lijn 4
 
Terug
Bovenaan Onderaan