Retrofit katalysator

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
4.937
2.506
Het gaat hier over een R nine-t Urban G/S (zelfde blok als de R1200 Oliegekoeld).

Graag zou ik op een gegeven moment de uitlaatbochten willen veranderen naar RVS uitlaatbochten (bijv. Remus); deze bochten zijn mooier afgewerkt en matchen beter bij de uitlaat (AC schnitzer). Als deze bochten gemonteerd worden dan vervalt de katalysator (zit in het achterste deel van de uitlaatbochten net voor de uitlaatklep). Ik ben niet op zoek naar een berg meer geluid (decat voegt al snel +5db toe) het gaat hier puur om de looks.

Zou het mogelijk zijn om een katalysator zelf te monteren middels gebruik van een "Retrofit" catalysator? Om zo toch dicht bij standaard te blijven qua geluid?
Door het monteren van de AC Schnitzer is de motor al wat stiller geworden dan standaard; dus zou je dan wegkomen met een kleinere catalysator? of denk ik nu te makkelijk.

Het idee zou dan zijn om de Retrofit catalysator te monteren net voor/na de uitlaatklep of net voor de demper zelf..

De uitlaat in de huidige situatie;

c65b18e5f7912d009290558779b04a25.jpg


Voorbeeldje van een retrofit catalysator.. deze schuif je dan tussen twee verbindingen in.

f3.8b.53.60418903INET0116.JPG
 
Goed idee, alleen verdween er bij mijn fiets meer vermogen dan geluid...
Heb hem er later dan ook weer uitgehaald en de originele demper teruggeplaatst (wel nog decat bochten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan