Review-> Alleen ketting vervangen -> evaluat

chupa tranza

Rookie
31 mei 2004
22
0
hoogland
ja wel daar is ie weer: Chupa Tranza. Ik was degene die ergens in juni de vraag stelde of je nou wel of niet alleen je ketting zou vervangen als je TW er nog goed uitzien. Resultaat was een behoorlijke discussie tussen voor- en tegenstanders. zie Alleen ketting vervangen

Door tijd gebrek ben ik dit weekend pas naar de "dealer" geweest om eea te laten vervangen. En wat bleek. Ik had mijn voortandwiel nog niet bekeken en die was slechter dan gedacht.

De in mijn ogen 'behoorlijke vakman' vertelde het volgende: Het is weldegelijk mogelijk om alleen je ketting te vervangen. Veelal wordt dat gemeten of je de ketting op het achterste punt van het tandwiel kunt pakken. Is dat in grote mate het geval, dan is het tandwiel ook versleten.

De beste man raadde me aan om de ketting en het voor-tandwiel te vervangen ( die was wel versleten) en dat heb ik dan ook laten doen. Kosten: 90 euri voor de ketting, 19 voor het voortwiel en 25 voor de montage. All in voor 136 Euri en nog goede service ook. Naar mijn idee een klasse oplossing en helemaal niet duur!!

waar? Hoevelaken, Doornekamp!

vlammen maar weer!
 
Moet ik nog gaan rekenen ook B|
Ik ben dringend aan een nieuwe ketting toe. (M'n achterwiel kan niet verder naar achteren) Nu kost een ketting alleen incl montage 62€ en met tandwielen zo'n 100€ méér. OMdat mijn tandwielen er nog redelijk uit zien, over weeg ik aleen de ketting te doen.

Dealers raden dat af, maar wat is jullie mening? Ik vindt het prijs verschil nogal behoorlijk.

Ik rij een Honda Sevenfifty....

Hij zou dus: 100-90-19-25= -€34,00 terugkrijgen als hij een compleet setje liet monteren :?
 
wat een fantastische besparing. Bij jossmit betaal ik 120 euro voor een DID 50VM
x-ring super versterkte ketingset met 2 tandwielen, an als ik gek wil doen 157 euro voor een DID 50ZVM
x-ring hyper versterkt setje, half uurtje sleutelen en gaan
 
alles kan maar je bezuinigt nu nét op de goedkoopste dingen waardoor de het duurste deel (de ketting) alleen maar harder slijt dan wanneer je een complete set had genomen, dus tel uit je winst!
 
alles kan maar je bezuinigt nu nét op de goedkoopste dingen waardoor de het duurste deel (de ketting) alleen maar harder slijt dan wanneer je een complete set had genomen, dus tel uit je winst!


goedkoopste says the man, ik moet elke 15 of 20000 mijn ketting vervangen. tuurlijk ik weet wel dat dat aan mijzelf ligt, maar deze jongen moet dus elk jaar zon setje kopen. tel daar een setje banden bij op, heb je het alleen voor ketting en banden over 30-40 euro in de maand. ik moet dit dus meenemen in mijn vaste lasten elke maand. ( dan heb ik het nog niet over een beetje beurt, want daar wordt je ook niet vrolijk van tegenwoordig )

en ja ik heb ook wel eens op gebruikte banden en ketting gereden hoor. dat bevalt me eigenlijk best.
 
was niet aanvallend bedoeld hoor maar als ik bij mezelf zie dat een voortandwieltje 16 euro is, achtertandwiel 35 ongeveer en de ketting tussen de 100 en 150 euro, dan ga ik niet op een paar tientjes bezuinigen aangezien ik liever wat zuiniger ben op die dure ketting :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan