Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

MAX-JVA
Leuk om te lezen, sommige interessante punten die niet alleen op Harley slaan, maar op mechaniek in het algemeen.

Trek je niet teveel aan van sommige die negatief over kunnen komen, al lijk je je daar al niet veel van aan te trekken.
 
Ongelooflijk dat zuks nog steeds op deze manier gemaakt en verkocht wordt.
Erg interessant technisch topic.
Hoe zit zuks dan bij japanse dikke 2 cylinders of ga ik nu buiten het boekje?
 
Ongelooflijk dat zuks nog steeds op deze manier gemaakt en verkocht wordt.
Erg interessant technisch topic.
Hoe zit zuks dan bij japanse dikke 2 cylinders of ga ik nu buiten het boekje?
Goede vraag, Of zijn dit problemen die sneller voorkomen als beide drijfstangen op dezelfde tap zitten? (Maar heeft Ducati dat ook niet?)
 
Hoewel er zeker missers gemaakt zijn met japanse motoren, bijv de oude 3 cylinders van Yamaha om maar eens wat te noemen of de smeerproblemen bij de Honda VF-serie, vindt men het wellicht niet de moeite waard om daar veel tijd en aandacht aan te besteden. Het zijn dan ook niet direkt 'life-style' motoren te noemen zoals bij HD of Indian en aanverwanten.
Vervanging kost in verhouding immers maar een schijntje.
 
Maar dan zou dat bij Ducati toch ook zo zijn? Want dat is soms meer religie dan rijden. En de gemiddelde Ducati wordt waarschijnlijk zwaarder belast in ontwerp en gebruik dan een laagtoerige laagvermogende HD.
 
Ik volg dit topic nu een tijdje en moet toch eerlijk zeggen; nu ik een beetje door de -voor mij- rare schrijfstijl heen leer kijken heb ik toch wel respect voor het denkwerk dat je er aan besteedt hebt door de jaren. Ik heb bij een aantal van je redenaties en oplossingen wel een beetje mijn twijfels, maar OK. Iedereen zijn mening hè ;).
We blijven toch maar gewoon meelezen (ook al ben ik niet zo van de HD's).
 
Terug
Bovenaan Onderaan