Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nu nog de vraag of de olie temperatuur lager wordt.Ik weet niet maar "Multi Textured Porting" vind ik van het zelfde gehalte als "Real Time Flow Technology"
Ja.Is het mogelijk om met bestaande onderdelen een betrouwbare HD te krijgen.
Één die genoeg olie krijgt, en dat alle draaiende delen goed in lijn (dus moderne toleranties) en gebalanceerd zitten.
Geen scheve boringen en slingerende krukas delen dus.
Als alles "Gedaan" is dan wordt het Legowerk.Mooi om te weten, is dat zelf te doen?
(niet de onderdelen maken maar het monteren)
De hoofdlagers van een SH zijn van het vaste type.
Een in het carter gekrompen loopring en een geslepen as.
Dat is dus niet zomaar zelf te doen.Als alles "Gedaan" is
Nee dat is alleen te doen als je eerst vele hulpstukken en eigen gereedschap heb kunnen maken.Dat is dus niet zomaar zelf te doen.
Je moet je als gewone Nederlander altijd afvragen of je iets zomaar mag doen.je hebt het toch steeds over "afvragen" en 3mag dat", bij deze : je mag ook uitleggen wat je bedoelt met die grafiek en je groene cirkeltje hoor. anders is het weer maar eens het zoveelste raadseltje waar niemand iets aan heeft.
Wordt het niet eens tijd om zelf uit massief aluminium een compleet carter te frezen? Daar vervolgens alle lageringen in te lijnboren. Een echte krukas en oliepomp met voldoende opbrengst en druk er in?
Daar 100.000km mee te testrijden en als alles goed lijkt daar een mal van te trekken en carters te laten gieten. Die bewerken en vervolgens een eigen serie wel goede carters enz op de markt te brengen samen met aangepaste cilinderkoppen ed?
Zou mijns inziens de meest logische stap zijn in al jou bevindingen en verbeteringen die je in de afgelopen jaren hebt gedaan.
Dat er één is, die P.v.M., die mijn ervaringen wel kan waarderen is al een wonder opzich.
Wel gehinderd door eigenwijs-heid, maar uiteindelijk zo nieuwsgierig naar een minder herrie makende zuiger, dat hij het toch maar een keer heeft geprobeerd; Hij zet zijn zuiger andersom.
Zo nu en dan luister ik wel naar je Het verzetten van de nokkenassen van de GPZ heeft ook zijn vruchten afgeworpen. De GPZ heeft origineel een steile piek in de koppelkromme van 23% bij de 7.000rpm. Doordat de nokkenassen te laat stonden, was bij mijn GPZ die piek pas bij 8.000rpm. Nu heb ik de inlaatnokkenas 0,75 graad vroeger dan origineel gezet. De uitlaatnokkenas heb ik 4,5 graden vroeger dan origineel gezet.
Geheel subjectief op gevoel heb ik het idee dat de piek nu al bij 5.500rpm is. Dit zal later op de dyno bevestigd worden, maar ik ben in elk geval al helemaal blij met het nieuwe motorkarakter.
De dikke ééncilinder heeft wel een erg versleten zuiger/cilinderset. Deze wil ik nog een keer vervangen. Bij een autorevisiebedrijf wil ik dan in de catalogussen duiken om te zoeken naar een autozuiger zonder desaxatie die in de cilinder geboord zou kunnen worden. Als dat niet mogelijk blijkt, dan gaat er gewoon weer een originele zuiger verkeerd om met het pijltje naar de inlaatkant in. Maar dit keer wel met een zwevende zuigerpenbus!
Nou zit ik nog na te denken over zuigers en met name die (afvoer?)gaatjes onder en achter de olieschraapveer. Zouden deze in de meest ideale situatie, met een kaarsrechte krukas, rechte cilinderboring en dus perfect werkende zuigerveren, nog nodig zijn? Ik kan me voorstellen dat als de ideale situatie niet van toepassing is, de olie beter door de gaatjes weg kan lopen dan langs de zuigerveren de verbrandingsruimte in. Maar als de zuigerveren wel goed afdichten, zou dan de oliefilm juist door die gaatjes te gemakkelijk onderbroken worden?
De deurbel gaat, het is al te laat voor mijmeringen en overpei(ij)nzingen
Je kan de zuiger ook een 7409 coating geven.De dikke ééncilinder heeft wel een erg versleten zuiger/cilinderset. Deze wil ik nog een keer vervangen.