Tijdens de eerste jaren Evo werk is het een raadsel geweest waarom de cilinderwand zo snel vol met diepe krassen moest leven.
Ondanks de, toen al, 2/3 voudige oliepomp capaciteit.
Pomp aandrijftandwielen met een verhouding tot 1:1 in plaats van de oem 4:1.
Later is gebleken dat de zuiger al, na de eerste keer naar beneden in de cilinder bewegen, een kanteling ondergaat vanwege de desaxatie.
De scherpe onderkant van de zuiger, schraapt de olie van de cilinderwand, en de druk op de rand wordt zo hoog dat er schade ontstaat.
De zuiger blijft in deze kanteling open neer bewegen en van een fatsoenlijk loopvlak is geen sprake.
De oplossing is al even eenvoudig als gewaagt; Draai de zuiger om, het pijltje naar de achterkant van de motor.
Let op dat er geen techneuten bij staan, je verlies voor eeuwig je geloofwaardigheid.
====================================================================================================================
Ondanks de, toen al, 2/3 voudige oliepomp capaciteit.
Pomp aandrijftandwielen met een verhouding tot 1:1 in plaats van de oem 4:1.
Later is gebleken dat de zuiger al, na de eerste keer naar beneden in de cilinder bewegen, een kanteling ondergaat vanwege de desaxatie.
De scherpe onderkant van de zuiger, schraapt de olie van de cilinderwand, en de druk op de rand wordt zo hoog dat er schade ontstaat.
De zuiger blijft in deze kanteling open neer bewegen en van een fatsoenlijk loopvlak is geen sprake.
De oplossing is al even eenvoudig als gewaagt; Draai de zuiger om, het pijltje naar de achterkant van de motor.
Let op dat er geen techneuten bij staan, je verlies voor eeuwig je geloofwaardigheid.
====================================================================================================================