Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die het oeverloze gewauwel van die prutsers niet meteen voor waarheid aanneemt zeg......

het is te triest voor woorden dat iedereen die kan lezen alle shit van die bejaarden voor waarheid aanneemt..

"we" zullen binnenkort eens wat verhalen gaan posten over totaal naar de jajem geholpen Panheads e.d. die door deze uitvinders te grazen zijn genomen een daarna zo in de oudijzerbak konden, met foto's !

Gadverdamme, wat een discussieniveau... :r

Sorry hoor, kritiek mag altijd, maar doe het dan op een fatsoenlijke manier.
Gelijk op een internetforum anoniem gaan lopen schelden is wel zo intens triest... :N
 
goed lezen wat er staat.
trouwens kijk jij onder het rijden konstant naar beneden ?

Nee Pitbuell, ik kijk niet continue naar beneden _O- , maar dat hoeft toch ook niet. Ik kijk ook niet continue in mijn spiegel of op mijn snelheidsmeter of op mijn oliedrukmeter.
Meestal zit ik te zingen want de mijne rijd zoooooooo lekker, echt!
Maar als ik kijk zie ik iets en dat bevalt me wel.
Vind je het niet makkelijk dat je wat extra´s ziet?

Effie in´t algemeen, hoe houd jij dan controle op de oliedruk of wat vind je een goede methode of vind je het overbodig?

ps, netjes geplaatst je respons op Dr. Bral.
 
[modbreak]
Persoonlijke vete's vechten jullie maar per mail/sms/telefoon/face to face uit...
Hou het hier maar lekker on-topic :)
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Maxxen,
ook ik volg deze rubriek met veel plezier.
Zelf rij ik een hd fxr shovel uit 82.

Ik heb ook het stuk text over de oliepomp met de Molykote 7409 coating gelezen.
Mijn oliepomp is standaard. Ook de lage druk ;-) Bij koude motor tegen de 60 en bij warme motor zo goed als 0 (stationair). Gebruikte olie is W60.

Gisteren, zondag 15-4, met dat mooie weer ff een ritje gemaakt van 400 km.
Als ik stilstond zakte de olie druk weg naar 0, maar na 1 km rijden was de olietemperatuur dan weer zover gedaald door mijn oliekoeler, dat de oliedruk weer constant op 10 bleef staan.

Mijn vraag is, wie kan mijn oliepompje voorzien van zo'n coating en de daarna benodigde draaiwerkzaamheden ? Doen jullie dat nog ? Of is dat goed zelf te doen ?
 
Zowww, hè, hè, helemaal bijgelezen :)

Wat ik me nou afvraag, dit allemaal tot mij genomen hebbende, zitten die afwijkingen (scheef staan van bijvoorbeeld krukaslagers tov referentievlakken) nu alleen in HD blokken, of ook in andere blokken, zeg 'n Laverda, Norton, BSA, van Veen of 'n ouwe Honda :?

En voor de goeie orde, ik rijd géén HD (Vrod) en géén Buell (XB) ;)
 
4strokes, (ik weet dat je ze hebt 8-) ) en alle andere die me willen helpen,

Wie kan me helpen aan tech. tekeningen van alle type´s HD,
blokken, pompen, schakelbakken, frames blue prints het maakt niet uit?

kunnen we later bekijken of we ze kunnen gebruiken.

Als je me kan helpen stuur ze dan aub naar mijn mailbox,

costacolor@telefonica.net

alvast bedankt

ps JEFF hoe gaatie met het terugpetsen, opgelost?

Booker, technische tekeningen heb ik niet, helaas , wat ik heb gevonden staat er al.
 
Maar goed, ik heb eingelijk nog wel een vraag.

Zijn er hier ook andere mensen die blokken hebben die door de maxxen gebouwd zijn, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, soort onafhankelijke derde zeg maar....
 
Booker, technische tekeningen heb ik niet, helaas, wat ik heb gevonden staat er al.

OH ok jammer, ik geloof trouwens dat het helemaal armpjes met de tekeningen is gesteld

Om nu te zeggen dat de binnen regenden....nee nie echt
Om nu te zeggen dat ze binnen druppelde....nee nie echt
Om nu te zeggen dat ik wat ontvangen heb..Nee nie echt '(
 
Maar goed, ik heb eingelijk nog wel een vraag.

Zijn er hier ook andere mensen die blokken hebben die door de maxxen gebouwd zijn, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, soort onafhankelijke derde zeg maar....


bral·len (onov.ww.)
1 luid snoeven

bral·le·rig (bn.)
1 opschepperig op een luidruchtige manier

;)
 
bral·len (onov.ww.)
1 luid snoeven

bral·le·rig (bn.)
1 opschepperig op een luidruchtige manier

;)
inderdaad, allemaal eerlijk verdiend :P

maar de reacties blijven uit en als de vragen te moeilijk worden haken de maxxen zelf ook af...

dus ik wacht af.....
 
Hallo,ik ben nieuw op dit forum en ik heb twee vragen over een Shovel E-Glide uit '82 nl.als ik stop als hij koud is kan ik makkelijk zijn vrij vinden maar als hij warm is is het erg moeilijk komt de koppeling niet meer goed vrij.Wat kan ik daar aan doen?
Volgende vraag,ik heb de org.elektronische ontsteking vervangen door punten die ik daarna heel laat moest zetten om te voorkomen dat hij tijdens het starten vreselijk terugsloeg hij rijdt goed in deze late stand,is dit normaal of heb ik een fout gemaakt?

groeten,

Alfriedel.
 
Hallo, allen op dit forum.
Wat kan er een hoop fout gaan met die Harley's. Het lijkt me voer voor psychologen om eens te onderzoeken waarom er och heel veel mensen die bereid zijn om dat voor lief te nemen. Zelf ben ik ook zo'n sukker.
Er valt veel te lezen, en veel ook over olie pompen en het uit het carter braken van olie. Ken ik. Heb hier over ook wel eens horen zeggen dat het ook kan komen als de motor te laag staionair toeren draaid. Als bv. de carburateur niet goed staat af gesteldt schein je ook dit uitbraak effect te bereiken. Mijn olie pomp lijkt mij wel goed werken en vooral, want dat schijnt het belangrijkste te zijn, de retour pomp. Er wordt geen mayonaise terug gepomp maar mooie zwarte olie. Als ik aan de gas hendel draai dan volgt er meteen een straal die sterker wordt naarmate er meer toeren worden geproduceert en daarbij komt er ook lucht mee. Goed. Toch?
Alfriedel, de behuizing van de koppeling platen kan erg heet worden en daardoor uitzetten. De ketting of (vooral) de belt trekken dan aan de trommel met slecht ontkoppelen als gevolg. Er is een clutch hub retainer (of zo iets) op de markt die ook nog wel eens wil helpen. Kijk bv in de zodiac catalogus.
Je andere probleem kan met caruratie te maken hebben.

Groet Rick
 
Hoi Rick,
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn ketting iets meer speling geven? Ga ik proberen.
Nadat ik een echt oliefilter heb gemonteerd, i.p.v.het filter in de tank ,van een Opel Kadett C geloof ik komt er bij mij mooi schone retour olie uit de olieleiding naar de tank een hele verbetering eerst was het altijd vuile olie.

Groet Fred.
 
heer bral, wat kun u brallen zeg!

ik hang hier nog niet zo lang rond maar ik begrijp het al wel beter dan u! Wie is er nah bejaard.........

groet drarég


ben bijna jarig!!!!
 
ik ben zo eenzaam zonder jouw, lalalala lalala 8-)

ik zou wel wat vitamientjes kunnen gebruiken.

hou de notificatie aan mensen,

:X nog 12 dagen!
 
Alweer een tijdje niks gelezen van de maxen ;( Hopelijk heeft de (imho te flamerige) kritiek ze niet weggejaagd, dit was zo'n leuk topic.
 
'tis een beetje stil geworden rond de Maxen vond het altijd erg interessant sleutel ook een beetje aan Harley's en reed in 1964 al in Amsterdam rond op een Liberator waar ik 3mm!!!
van de koppen af had gefreesd en dan door de cilinders en de koppen vlak te lappen zonder koppakking had gemonteerd dan kon die ook niet kapot.
Met een 33 tand's tandwiel op de krukas ging ie wel 150 (niet zo lang)
Ben nu een '73er Ironhead met trommelrem voor (cool)aan het reviseren.

Alfriedel.
 
Hoop ook dat we snel weer wat van de "Max-en" te horen cq. lezen krijgen.

Kan me ook goed voorstellen dat je van bepaalde personen, die alleen maar kritiek kunnen leveren, de boel naar beneden halen en zelf niks positiefs kunnen aandragen, flink de balen gaat krijgen.

We gaan er maar vanuit dat de Max-en, aangezien het een aantal weken heerlijk weer geweest is om te rijden, dat ook gedaan hebben en natuurlijk een terrasje hebben gepakt ;)
 
ik ben zo eenzaam zonder jouw, lalalala lalala 8-)

ik zou wel wat vitamientjes kunnen gebruiken.

hou de notificatie aan mensen,

:X nog 11 dagen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan