Reviseren voorrem

in of uit?
Lijkt me als je ze er niet met de hand in krijgt, je nog wat moet honen of schoonmaken. Je hoort ook speciale pasta(naam ff vergeten=is vaak blauw) tussen de remzuiger en wand te smeren.
Eruit ploppen gaat het makkelijkst met perslucht. Pas op je vingers.
 
Hallo,

Zo te horen ben je toe aan nieuwe stofringen en keerringen. In deze how to
How-to: remmen reviseren incl foto's vind je meer info.

Ik heb laatst zelf ook een revisie moeten doen. Toen het zaakje eenmaal schoon was en de stofringen en keerringen vervangen kon ik de zaak zo in elkaar schuiven. Bij www.motoria.nl kunnen ze je zo vertellen of voor jouw motor een aftermarket revisiesetje te krijgen is. Als je geluk hebt kun je de ringen los krijgen. Soms is alleen een complete set inclusief remzuiger te krijgen. De kosten bij mij waren ongeveer 30,- per rem voor een complete set.

Succes,
Frans
 
Met remmenvet moet je ze er makkelijk in krijgen. Ze glijden als het ware er vanzelf in. Wel zorgen dat je ze er recht indoet natuurlijk.
WB40 lijkt me niet echt ideaal hiervoor.

Ik heb zelf bij een remrevisie gewoon een lik vet bij de dealer gehaald.
 
ik heb 1 piston er zo ingekregen maar de andere ging er van geen kanten in. ook al was de boring mooi zuiver en nieuwe dichtingen er in geplaatst.

ik heb er nu de andere ook in gekregen maar de stofdichting is nu weer terug beschadigt, ( zou ik dit zo laten of is dit niet aan te raden.

Hoe ontlucht ik het best de rem als ik ze terug plaats ?
 
ik heb er nu de andere ook in gekregen maar de stofdichting is nu weer terug beschadigt, ( zou ik dit zo laten of is dit niet aan te raden.

eh, weet je zeker dat je nog wil blijven leven ????? eruit dat ding, nieuwe halen !!! niet gaan prutsen met remmen.... :(

ontluchten leggen we je met z'n allen hier wel uit als je de ring eruit hebt en een nieuwe hebt geplaatst (met foto's als bewijs :+ )
 
fotos kan ik niet maken , heb nog geen digitale. Maar het is me wel gelukt nu , ik had de ruimte waar de stofring niet goed zuiver gemaakt. sorry hier voor ;(

ik moet nog veel leren en daarom heb ik me een oude motor gekocht he
 
Terug
Bovenaan Onderaan