Reviseren Voorvork Honda CBR 1000 f 1987

Mibasco

Rookie
14 jul 2019
15
3
SLOTEN FR
Na eerste ritje met de Honda CBR 1000 geconstateerd dat het stuur tijdens het rijden begon te trillen, motor loopt verder goed na revisie.
Er lekt olie langs de voor vorkpoten.
Geconstateerd dat er haast geen lucht meer in de luchtkamer zat, heeft dat misschien te maken met de Progressieve Veren die er in zitten ?
Voorvork gedemonteerd en revisie set besteld.
Weet iemand waar je op moet letten bij revisie , hoeveel olie en welke druk moet de luchtvering hebben ?
 
De gegevens voor jouw vork zoek je ff op, luchtkamer/hoeveelheid vorkolie.
Maar dat trillen zoek je ook eens in je balhoofdlager, goed afstellen en zonodig vervangen.
 
De gegevens voor jouw vork zoek je ff op, luchtkamer/hoeveelheid vorkolie.
Maar dat trillen zoek je ook eens in je balhoofdlager, goed afstellen en zonodig vervangen.
Balhoofd lager heeft voor zover ik dat kan voelen geen spelling , heeft wel in het midden als het stuur rechtstaat een
soort van doodpunt weet je of dat normaal is?
 
Balhoofd lager heeft voor zover ik dat kan voelen geen spelling , heeft wel in het midden als het stuur rechtstaat een
soort van doodpunt weet je of dat normaal is?
neen, lagers balhoofd versleten. maar dat is normaal geen oorzaak van een trilling in een stuur. eerder een "zoeken bij rechtdoor rijden" en "moeilijk initieel insturen" tot gevolg
 
Terug
Bovenaan Onderaan