Revisie achterremklauw Yamaha Fazer 600 uit 2002

Banjer87

Rookie
7 mei 2013
17
0
Almere
Beste allemaal,

Na het avontuur rondom de carburateurs, welke ik nog steeds moet splitsen en waarvan ik daarna de rubbers moet vervangen, zie andere topic, ben ik ook nog bezig met de revisie van de achterremklauw. Na het opvolgen van tips van een mede forummer heb ik kans gezien de oude remzuigers met een vetspuit en dus met kogellager vet uit hun behuizing weten te persen. Mocht er behoefte zijn aan foto's hiervan post ik die ook nog wel.

Nu dan.
Ik ben toe aan het weer monteren van nieuwe zuigers en nieuwe rubbers. Echter in de verpakking zit een rode pasta, vetachtig, waarschijnlijk rubber vet.
Gevaarlijk spul als je de handleiding moet geloven. Verder is alles keurig schoon en netjes voor de montage.

Mijn grote vraag is echter, waar smeer ik die rode zooi allemaal op. Alleen op de rubbers of ook in de groeven waar de rubbers ingaan.
Iemand zij dat dit vet specifiek water afstotend is. Maar goed voordat ik begin dacht ik laat ik daar ook eens een vraag of neerzetten.

Gegroet, mede strijders....
 

Bijlagen

  • Detail foto schoonmaakwerk.jpg
    Detail foto schoonmaakwerk.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 11
  • Geoxideerde zuiger.jpg
    Geoxideerde zuiger.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 13
  • Handleiding gevaarlijke stoffen.jpg
    Handleiding gevaarlijke stoffen.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 14
  • Revisie setje met rode pasta.jpg
    Revisie setje met rode pasta.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 14
  • Schoongemaakte gespitste achterremklauw.jpg
    Schoongemaakte gespitste achterremklauw.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 16
Inmiddels heb ik het antwoord.

De roze pasta kun je het beste in de groeven voor de 2 rubbers smeren, daarna de rubbers erin drukken en het overtollige vet weghalen.
Vervolgens de zuiger alleen aan de zijkant invetten met de zogenaamde "rubber-grease" en daarna op z'n plaats zetten.

Volgens de monteur kun je dit in tegelstelling met de handleiding prima met je blote handen doen.
Alleen effe wassen naar de klus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan