Revisie CB750 F2 (2)

alclemenso

Die hard MF'er
9 sep 2003
447
22
Dordrecht
hoi allemaal,
na wikken en wegen is mijn blok toch maar uit elkaar gegaan. wat er allemaal mee gedaan is is ook ongeveer hier te vinden. ik heb zelf niet zoveel foto's kunnen maken, omdat mijn handen vaak te vies waren :P
ik heb wel de volgende dingen gedaan:
- alles schoonmaken en bovenste karterhelft opnieuw zwart gespoten
- kickstarter vervangen
- andere cilinderkop erop ivm met iest te veel gaten waar geen draad meer inzat
- kleppen geslepen
- alle pakkingen etc vervangen (met dank aan rene van maanen)

niet gedaan: overmaatse zuigers en cilinders op maat laten honen/slijpen. dit zou zo in de gauwigheid 400-600 euro kosten en dat pastte niet in het budget. zou wel veel beter zijn geweest, maarja.....
(alle andere zaken kwamen van een donorblokje van 50 euro)
hij starte wel binnen 10sec :} alleen heb ik nu wel een vaag probleem met het olie druk lampje. soms brand het niet als ik de sleutel omdraai. dan starten en uit doen. sleutel omdraaien en het brand wel. ook als ik het boutje van de sensor met een lampje test op het frame brand dat lampje niet maar wel het lampje op het dashboard :? de zekering brand soms ook op een willekeurig moment door. moet ik nog wel uitzoeken weet alleen niet zo snel waar ik moet beginnen.

een paar piccies!
full
 
kvond het zelf ook wel mooi geworden.
zit nu alleen nog met het rare probleem dat mijn oliedruklampje vaag doet. heeft iemand misschien eeen schemaatje/tekening voor mij hoe het werkt?
 
kvond het zelf ook wel mooi geworden.
zit nu alleen nog met het rare probleem dat mijn oliedruklampje vaag doet. heeft iemand misschien eeen schemaatje/tekening voor mij hoe het werkt?
Al eens bij WHB topic gezien?anders Hulzie ff vragen of die'm heeft(surf altijd op dat topic)
 
Mooi gedaan :}

Voor de documentatie en schema's kan je het beste even naar www.cb1100f.net surfen, gratis registreren waardoor je vervolgens toegang hebt op het technische forum. Daar staat onder "Tech. Docs" alles van de CB 750/900 en 1100 in PDF formaat.
 
danku. ik lees net mijn post terug en ik zie dat ik wat anders neerzet als ik bedoel. ik heb zelf ook een WHB van de CB. ik zou graag een tekening oid van de oliedruksensor willen hebben. hoe het werkt.
 
hee rene. dat schema had ik al :P maar bedankt iig. het is meer dat het olie lampje vaag doet. de ene keer brand het niet als ik de sleutel in het contact slot doe. als ik dan gereden heb en ik zet de motor uit en weer aan dan brand ie wel. volgens mij zitten alle contactjes wel vast. ook is het soms dat ie gaat branden tijdens het rijden onder de 2000 toeren terwijl er wel genoeg olie in de tank zit. het word ook wel goed rond gepomt want als ik in de tank kijk zitten er allemaal bubbeltjes in.
 
hee rene. dat schema had ik al :P maar bedankt iig. het is meer dat het olie lampje vaag doet. de ene keer brand het niet als ik de sleutel in het contact slot doe. als ik dan gereden heb en ik zet de motor uit en weer aan dan brand ie wel. volgens mij zitten alle contactjes wel vast. ook is het soms dat ie gaat branden tijdens het rijden onder de 2000 toeren terwijl er wel genoeg olie in de tank zit. het word ook wel goed rond gepomt want als ik in de tank kijk zitten er allemaal bubbeltjes in.
Vervang de opnemer maar, probleem opgelost. 95% zeker. Eigen ervaring
 
Terug
Bovenaan Onderaan