Revisie CB900, Bol d'Or

Dweertie

Die hard MF'er
10 mei 2007
478
0
Barneveld
Afgelopen voorjaar heb ik 2 CB's 900 gekocht, de beste van de 2 wilde ik aankomende winter opknappen en de andere wilde ik bewaren voor onderdelen en om in de toekomst een streetfighter te bouwen.

Omdat ik met beide motoren wat problemen heb is de revisie wat naar voren geschoven.

Dit is Bol 1

full


Zo zag hij eruit toen ik hem kocht
 
Het is een 900F2, onder het slechtgespoten zwarte frame zit het originele rode frame, dus ben ik opzoek gegaan naar een rode lakset die daar bij past.

Er zaten K&N luchtfilters op en waarschijnlijk nog de originele sproeierbezetting want hij liep erg beroert, origineel luchtfilter gekocht en gemonteerd en een ander uitlaat eronder, en hij ziet er nu zo uit.

full
 
Laatst bewerkt:
Omdat de klepperij nogal tikte, de motor niet echt lekker liep en ik 1 blauwe uitlaatbocht kreeg, heb ik maar besloten om niet tewachten tot de winter.

Om nog te kunnen rijden moet ik nu eerst die andere Bol in orde maken.
Hij remt erg slecht en schiet uit de derde versnelling.

De andere

full
 
Remmen zijn er inmiddels afgehaald.

full


Een revisie set voor de hoofdrem cilinder en de klauwen is besteld, en ik zet er gelijk stalen remlijdingen op.
 
Blok is bijna los, met een paar extra handen erbij ligt hij morgen op z'n kop op de werkbank.

full
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik vanavond nog even tijd op de remcilinder en de remklauwen schoon te maken dan kunnen ze morgen mee naar m'n werk voor de ultrasoonbak.

full
 
Het blok is eruit, ik weet wel dat ik de motor de volgende keer niet meer op de heftafel laat staan maar op de grond zet, dan kun je met de krik het blok er zo uitrijden en nu moesten we het eruit beuren, toch wel zwaar zo'n blok

full
 
Laatst bewerkt:
De bouten van de carterpan zijn los, 1 bout wilde eerst moeilijk draaien heb daar even wat multispray bijgespoten en toen net zo lang links en rechtsom gedraaid tot hij soepel naar buiten kwam, toch zat er aan de bout nog een klein stukje schroefdraad van het blok, weet iemand nog een andere manier om dit te voorkomen, ik kan er niets over vinden in het werkplaats handboek.

full
 
Laatst bewerkt:
toch zat er aan de bout nog een klein stukje schroefdraad van het blok, weet iemand nog een andere manier om dit te voorkomen
[afbeelding]
Ik weet geen andere manier,ik heb dit ook een keer gehad ;(
Het enige is eerst flink inspuiten met WD40 en een nachtje laten intrekken.
Het zijn twee metaal soorten[ ijzer in aluminium, gaat vreten],wat volgens mij de boosdoener is.
Om te voorkomen bij terug zetten wat invetten met kopervet.
Succes,ik blijf het topic ook volgen. :P
ron.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet geen andere manier,ik heb dit ook een keer gehad ;(
Het enige is eerst flink inspuiten met WD40 en een nachtje laten intrekken.
Het zijn twee metaal soorten[ ijzer in aluminium, gaat vreten],wat volgens mij de boosdoener is.
Om te voorkomen bij terug zetten wat invetten met kopervet.
Succes,ik blijf het topic ook volgen. :P
ron.

Hoi Ron,

Ik denk dat ik de bouten maar een klein stukje losdraai en dan maar eens inspuit, kan volgens mij ook geen kwaad, ik heb alleen geen WD40 maar gebruik meestal multispray.
Ik denk trouwens nu ik het blok al zo ver uit elkaar heb dat ik hem maar helemaal loshaal.
Kan ik alles gelijk goed nakijken en daarna weer netjes spuiten en polijsten, heb ik weer een mooi blok wat straks weer in die rode bol kan als alles opgeknapt is.

Gr. René
 
Terug
Bovenaan Onderaan