Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb een blok van een vf1000R met een kappotte krukas,mijn vraag is of deze te reviseren is,is dit een dure grap,of moet hij bij het oud ijzer?
Groet
Jos
Is ie gebroken, of zijn de delen waar de lagers op lopen beschadigd?
Als de delen waar de lagers op lopen beschadigd zijn kun je de krukas laten slijpen in kombinatie met andere lagerschalen.
Krukas laten slijpen kost zo'n 35 euro per deel. (koste het bij mijn krukas in iedergeval)
Er moet in het brikken en klassiekers forum een heel topic staan over het reviseren van een vf 1000 blok, het schijn met enige moeite te kunnen, maar wordt denk ik wel kostbaar. Als de kruktap beschadigd is, zal de krukas vervangen moeten worden. Of de kruktap moet opgelast worden en opnieuw op maat gedraaid, maar dat gaat lang niet altijd goed.
De krukas is van een hardingslaag voorzien, de resultaten die ik heb gezien na het slijpen van de krukas bieden geen enkele garantie dat alleen slijpen goed gaat... Ik heb veel uitgelopen krukassen na revisie helaas mogen bewonderen.
Dus zoals vroembert al zegt.. Oplassen/opstralen en dan het geluk hebben dat het materiaal niet afbrokkelt...
Ik weet nog twee VF1000R'en met hetzelfde probleem te staan, zekers een fiets voor mijn collectie, echter het heeft mij te veel tegens er aan te beginnen.
Wil je er voor gaan, laat de kruk beoordelen door een gespecialiseerd bedrijf, en beding zekers een garantiemogelijkheid op papier.
wat vragen ze voor zo,n motor met een slecht blok?
misschien heb ik wel interesse.
Veel vertrouwen in een krukas revisie heb ik niet,ook het vele werk zoals in het topic beschreven is voor montage etc.is voor mij denk ik te ingewikkeld.