Revisie of 2e hands blok?

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.909
59
Deurne
Mijn motor is nog niet aan revisie toe. Maar voorruit denken kan geen kwaad.
Mijn blok is bijna op de 60.000 km en hij begint een beetje op "mengsmering" te lopen. WEl is het nog ruimschoots binnen de norm van 1l olie op de 1000 km.

Maar goed, ik ben student en mijn schip met geld is in een orkaan om het leven gebracht.

Mijn vraag is dus zal ik mijn blok laten reviseren? Of een 2e hands kopen. Met een revisie krijg je als het ware een nieuw blok weer. En met een 2e hands, kan er wat mis mee zijn... Wie heeft er ervaring in?

En dan nog de vraag: wie reviseert waar het goedkoopste?

Laatst bewerkt:
:^

Of je koopt een 2e-hands blok en gebruikt hieruit de onderdelen voor revisie :P

En dan maar hopen dat het blok nog in redelijke staat is, anders kun je weer snel gaan reviseren.

LATEN reviseren?? zelluf doen natuurlijk. leer je veel van en met het WPHB(beste investering) bij de hand is het goed te doen.

Zelf doen!? Hmm... ja tuurlijk. Kijk een sproeier verwisselen of iets dergelijks kan ik nog wel. Maar een blok reviseren?
Was laatst bezig met mijn motor, en ik hield zoals gewoonlijk weer schroeven over. Ik denk dat dat al allesomvattend is. |(

Het betreft een Suzuki GSX600F blok. (1994)

En hoe weet ik dat ik van u een goed blok terug krijg? :+
Dat ding is jaaaaaaaaaaaaarenlang een verkooptopper geweest.
Een percentage daarvan is schade gereden.
En een groot gedeelte daar weer van heeft nog een bruikbaar blok.
Dus marktplaats in de gaten houden, moet zo af en toe eentje langs komen voor een zacht prijsje.

Ohh, een gsx 600...!! Heb ik zelf gehad voor mijn trouwe GT'tje.
Hoe je weet of hij goed is als je 'm terug krijgt?? Tja, eh, ervaren.
Ik werk voor mezelf, heb (nog) geen eigen bedrijf maar zit wel in de planning.
De dealer geeft jou garantie op de reparatie's, ik ook.