Revisie-set benzinekraan GSX1100ET

helaholatuthola

MF veteraan
Donateur
20 dec 2009
9.003
10.792
Sommelsdijk
Even een snelle vraag voor de botte en vriendelijke techniekers: welke benzinekraanrevisiesetjes zijn gewoon goed, en waar kan ik ze kopen?

Het gaat om een kraan voor een Suzuki GSX 1100 ET uit het bijzonder goede jaar 1980.
Dat kreng wil gewoon niet ver genoeg open. Het is zo erg dat als de motor een paar dagen stil gestaan heeft, de benzine in de carbs verdampt is en ik aan de vacuumslang moet lurken om de carbs vol te krijgen. (Dit is dat kraantje zonder PRI)
Ook 10 min 140 rijden gaat gewoon niet, carbs krijgen dan gewoon niet genoeg benzine.
 
Aanvulling: starten op de startmotor geeft dus niet genoeg vacuüm om de carbs op tijd vol te krijgen voordat de accu plat is 😂
Als de carbs vol zijn is het met een tikje op de knop meteen aanslaan, en trekt ie hard genoeg aan de vacuumslang om het bij te houden.
 
gewoon origineel bij CMSNL?

Als het deze is dus niet, niet meer verkrijgbaar


1586549910821.png
 
Jawel :Y


edit:N toch niet, andere montage maat 50 ipv44mm
 
Laatst bewerkt:
membraan is toch te koop

komplete kraan is ook te koop
 
Ben ff wezen kijken en meten, ja de schroevendraaierdinges is ook vacuüm gestuurd.
Nee, lijkt erop dat je ze niet kan uitwisselen.
Schroevendraaier dinges is hoh montage 50mm en de hevelkraan is 44mm.
De schroevendraaierdinges zit op de 24ltr tank (die tuthola heeft) de hevel zit op de 19ltr US tank.
Op de 4 tanks die ik heb zitten helaas maar op 2 een kraantje.
Maar zoals boven al vermeld er zijn wel revisiesetjes maar niet oem.
932EE1CC-DCA5-406E-8228-90B4E85E1F40.jpeg

44DB2F98-D3C5-490B-AE0C-CFB076273246.jpeg
 
membraan is toch te koop

komplete kraan is ook te koop

Ik ben gek op Roukama voor die ouwe meuk, maar het laatste revisiesetje werkt dus niet zoals het hoort. Daarom hoop ik eigenlijk dat iemand zegt “die moet je proberen, dat zijn echt de beste!”
 
Ik ben gek op Roukama voor die ouwe meuk, maar het laatste revisiesetje werkt dus niet zoals het hoort. Daarom hoop ik eigenlijk dat iemand zegt “die moet je proberen, dat zijn echt de beste!”
Ik kom steeds bij het merk Tourmax uit als het gaat om revisiesetjes, deze hebben bij mijn Kawasaki ook niet naar tevredenheid gewerkt.
Een nieuwe kraan wel.... dus dat zou mijn beste advies zijn.
Wemoto heeft ook revisiesetjes, staat alleen geen merk bij.
 
We hebben ook revisisetjes voor wat motoren gekocht en die geven telkens trubbels, kranen die niet draaien ofzo of toch lekken... In bijna alle gevalle was de oplossing de rubber schijf invertten, hoe dom het ook klinkt. Vette schijf in de benzine... maar het hielp wel.

Die kraan van jou, @helaholatuthola is zeker dichtgenageld??? Ik weet zeker denk ik dat-ie het na revisie zonder nieuwe onderdelen weer gewoon dot
 
We hebben ook revisisetjes voor wat motoren gekocht en die geven telkens trubbels, kranen die niet draaien ofzo of toch lekken... In bijna alle gevalle was de oplossing de rubber schijf invertten, hoe dom het ook klinkt. Vette schijf in de benzine... maar het hielp wel.

Die kraan van jou, @helaholatuthola is zeker dichtgenageld??? Ik weet zeker denk ik dat-ie het na revisie zonder nieuwe onderdelen weer gewoon dot

Wat bedoel je met dichtgenageld? Dichtgekakt? Of niet te openen?
 
Zou het een optie zijn om het een keer uitelkaar te halen? kraantjes die ik bedoel zitten in plaats van met 4 schroefjes met 4 pennetjes die omgefelst zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan