revisie zxr750 blok

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
ik heb dus een zxr750 gekocht om eens het motorblok open te smijten.

nu is na twee dagen de moto gedemonteerd en ligt het blok op men werkbank, en heb ik dit topic geopend om de meer technische vragen die ik er zeker zal bij hebben te stellen :) , zal er ook regelmatig proberen er foto's van te posten, maar de laatste tijd doet men kodak nogal raar

bij deze als eerste vraag, waar kan ik het best een pakkingset kopen? imitatie of origineel? en heeft er nog iemand een wphb liggen (fysiek) in engels of nederlands?

om dit blok gaat het dus:

mini%20HPIM1566.JPG
 
Laatst bewerkt:
moet die nog draaien achteraf?

Wat scheelde eraan dat je hem opendeed?

Je gaat wel niet de meetapparatuur hebben om de metingen te doen om te zien of je binnen of buiten de toleranties zit denk ik ;-))
 
kan maar proberen eh ;)

heb het ding opengesmeten om eens de motortechniek te bekijken (was goedkoop ding) maakte raar tikkend geluid, draaide niet goed stationair (maar dat denk ik eerder dat carbs zullen zijn) . zal wel zien of het draait of niet, anders verkoop ik de boel maar in onderdelen :)
 
Heb wel een WPH in het engels, maar dies niet voor de verkoop. Je zou het evt. mogen lenen, al woon je niet echt in de buurt.

Heb de mijne overigens bij http://www.autoboek.nl vandaan. In het NL hebben ze em daar ook, alleen wel 20 euro duurder.

bedankt voor het aanbod, maar vandaag op de site gezien dat het boek verstuurd is, dus met een beetje geluk nog deze week in de bus (was trouwens 6 euro goedkoper :+ via www.proxis.be)

In dat geval ben ik misschien een serieuze kandidaat voor de krukas/drijfstangen.


(Mits dat uitwisselbaar is met een ZXR750 '89 tenminste)


Dus ik blijf je topic volgen, best interressant tot nu toe. :)


:) zal wel zien, zal wel nog enkele weken duren voor het ding in elkaar zit...
 
En zijn die blokhelften nu al van elkaar? Vergeet die twee kleine boutjes niet die achter de oliesproeier zitten. Waar? Achter het tandwiel van de oliepomp, die twee dingen moeten los, wil je de blokhelften van elkaar kunnen nemen. Anders ram je je een breuk en komt ie nog niet los. :+

En heren, voor zuigers, drijfstangen en ander blokmateriaal (oliepompen) kan je bij TT terecht. Die moet ruimte maken voor zijn MV
 
Ik heb nog een krukas liggen voor het model 1991/1992.

Wil ik graag even warm houden. Ik heb een blok van een ZXR750 '89 liggen met een vreemde tik/bonk erin, een oliedruklampie wat niet uitgaat en koperkleurig slijpsel in het blok. Ding ligt nog niet open maar dat er iets bij de krukas goed fout zit weet ik al 99% zeker. Dus je hoort nog van me waarschijnlijk.

Nou iemand anders z'n topic wel genoeg vervuild....... :)
 
full


even een update, de voorbije week niet veel gedaan aan het blok, buiten de onderdelen en het gereedschap een beetje opgeruimd...

ben dit weekend even naar Nederland gereden, en kwam met het volgende terug:

3X raden wat het is :+

HPIM1616.JPG

HPIM1617.JPG

HPIM1618.JPG
 
even het blok naderbij bekeken, heb dus kleine pitting op de nokkenassen ;(
ik kan deze niet vervangen door de goeie nokkenassen die ik liggen heb, want de nokhoogte verschilt met ongeveer 1mm lees ik juist in het wphb :(

de karbaansluiting was niet afgedekt, dus er ligt zand boven op de kleppen

iemand ideeën om dat zand weg te krijgen?

HPIM1620.JPG


HPIM1623.JPG
 
Laatst bewerkt:
even het blok naderbij bekeken, heb dus kleine pitting op de nokkenassen ;(
ik kan deze niet vervangen door de goeie nokkenassen die ik liggen heb, want de nokhoogte verschilt met ongeveer 1mm lees ik juist in het wphb :(

de karbaansluiting was niet afgedekt, dus er ligt zand boven op de kleppen

iemand ideeën om dat zand weg te krijgen?
Zou het met een stofzuiger lukken?
Succes!
 
misschien is het mogelijk de nokkenas te laten herstellen (door oplassen ofzo) maar ik weet niet hoeveel dat gaat kosten. Misschien ben je goedkoper uit met een 2ehands asje.
ken die prijzen niet zo van dat soort dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan