Revisiesetjes suzuki gs500

Peetje67

Gs500
7 jul 2019
6
1
BRASSCHAAT
Hallokes,
Juist suzuki gs500 van 2006 gekocht en zou graag de remmen, voorvork en carburateur willen reviseren. Nu vind ik wel veel tekeningen met onderdelen maar voor mij is dit de eerste keer dat ik een "groter" onderhoud ga doen en had gehoopt dat sommige bedrijven "revisiesetjes" zouden aanbieden zodat je de slijtageonderdelen bij elkaar hebt. Zodat ik niet met teveel maar vooral niet met te weinig onderdelen zit8)7. Iemand reeds ervaring mee?
 
Hallokes,
Juist suzuki gs500 van 2006 gekocht en zou graag de remmen, voorvork en carburateur willen reviseren. Nu vind ik wel veel tekeningen met onderdelen maar voor mij is dit de eerste keer dat ik een "groter" onderhoud ga doen en had gehoopt dat sommige bedrijven "revisiesetjes" zouden aanbieden zodat je de slijtageonderdelen bij elkaar hebt. Zodat ik niet met teveel maar vooral niet met te weinig onderdelen zit8)7. Iemand reeds ervaring mee?
Vertell eens waarom je deze wilt reviseren. wat mankeert er volgens jou aan om dit uit te voeren.
 
Die van 2006 lijkt een lastiger model. Zou handig zijn om te weten of die technisch hetzelfde is als bijvoorbeeld een 2002 model, daar is meer voor te vinden.

Er zijn wel beschikbare setjes:

Mijn advies zou zijn om stap voor stap de klussen uit te voeren, te beginnen wat jij denkt dat het hardste nodig is (remmen?).

Een dealer bellen is genoemd, dat is een goeie tip. Die kunnen misschien ook zeggen hoe het zit met de bouwjaren en verschil in techniek.

Dit helpt:

Je ziet hier verschillende bouwjaren tussen staan, het F model, maar ook 25kw.

Hoop dat je hiermee verder komt.
 
Vertell eens waarom je deze wilt reviseren. wat mankeert er volgens jou aan om dit uit te voeren.
Ik denk dat dit een goede vraag is.

Die van 2006 lijkt een lastiger model. Zou handig zijn om te weten of die technisch hetzelfde is als bijvoorbeeld een 2002 model, daar is meer voor te vinden.

Er zijn wel beschikbare setjes:

Mijn advies zou zijn om stap voor stap de klussen uit te voeren, te beginnen wat jij denkt dat het hardste nodig is (remmen?).

Een dealer bellen is genoemd, dat is een goeie tip. Die kunnen misschien ook zeggen hoe het zit met de bouwjaren en verschil in techniek.

Dit helpt:

Je ziet hier verschillende bouwjaren tussen staan, het F model, maar ook 25kw.

Hoop dat je hiermee verder komt.
GS500 heb je grofweg maar 2 modellen van. Volgens mij is in 2001 een nieuw model gekomen en daar zitten eigenlijk alleen de veranderingen in kappen en carburateurs.
 
Ding is 14 jaar oud, heeft op eerste zicht wat achterstallig onderhoud. Wil gewoon zeker zijn dat ze zo veilig en bedrijfszeker mogelijk is. Daarnaast ook gewoon lekker sleutelen.
In dat geval zou ik vooral eerst leren om te zien wanneer iets stuk is en onderhoud nodig heeft. Begin eens met een grondige inspectie voor je alles gaat open halen. Zolang het niet versleten is heeft het geen tot weinig zin het te vervangen.

Meld je trouwens ook eens in het gs500 topic: [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]] topic is actief genoeg om je mee te helpen met vanalles en nogwat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan