Rev'it goede kleding? (textiel)

Toemba

MF'er
6 aug 2007
72
0
Onderdijk (Noord Holland)
Ik ben afgelopen zaterdag bij motozoom geweest en ik heb daar een motorjas en motorbroek van rev'it gepast (textiel). Ik vond het goed zitten en ik het leek me goede kleding.
Nu hoorde ik van sommige dat dit toch niet echt geweldige kleding is...
Nu begin ik te twijfelen of ik het zal nemen...

Zijn er mensen die kleding van rev'it hebben of hadden?

En welke kleding raden jullie mij anders aan? (Textiel)

Alvast bedankt voor de reacties! :}
 
Ik heb al een jaar of 5 een revít jas en broek. Nu begint langzaam op de zakken van de jas het klitteband los te laten maar ik vind het verder prima spul
 
He Toemba, zoals ik al eerder meldde zullen ze vast wel goed spul hebben hoor. ;) Maar wil je gegarandeerd ten alle tijde droog blijven ga dan voor goretex spul in de kleding. Enige nadeel is dat dit vaak de nodige centen kost.
 
Ik heb van Rev'it een textielen pak gehad en heb nu een leren pak, een zomerjas en drie paar handschoenen van het merk. Ik vind het echt top spul! Vooral de pasvorm en het uiterlijk vind ik erg goed, veel beter dan veel andere merken.
 
Ik bleef altijd droog in mijn textielen jas van Rev'it.
Ik vind het superspul.
 
Ziet er leuk uit, prijs/kwaliteit is in orde. Niet meer, niet minder.

Persoonlijk zou ik voor iets anders gaan.
 
Ik heb onlangs m'n nieuwe Rev'It! pakje gekocht.
Zit schitterend!
Is prachtig!
100% water- en winddicht

Ik heb hem vorige week getest (uurtje door gietende regen gereden) en ik was kurkdroog en ik had het nog steeds lekker warm. (Wat van m'n tenen en vingers niet gezegd kan worden).
 
Heb onlangs een nieuwe combi aangeschaft van Revit, de RS2. Zit als gegoten, mooi strak en het leer is van goede kwaliteit. Heb hem alleen nog in de winkel aan gehad, voorlopig zit ik niet meer op de motor, mag eerst wel weer eens wat warmer, zonniger en droger worden... :+


p1010026bv7.jpg


p1010027fv2.jpg


En met een vers setje knee-sliders!! *O*

p1010029om6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een Rev'it (textielen) pak. Zit perfect! *O*

Heb het jasje en broek ook toen bij Motozoom gehaald.

Het betreft: Rev'it® Jack Focus & Rev'it® Pantalon Zip

306581.jpg


306823_a.jpg


Heb ermee in verscheidene regenbuien gereden ... Was gewoon droog aangekomen. Heb ook een schuiver ermee mogen meemaken. Schouder heeft wat "krassen" maar niet doorgescheurd ofzo...
De broek trek ik met gemak over een spijkerbroek heen.

Voor een leren pak ga ik toch kijken bij een ander merk, maar dat is mijn voorkeur
 
Oke, bedankt voor alle reacties.
Het is me nu wel duidelijk dat het een goed merk is. :)

Mooi pak trouwens Vtr Rider en Nightbeat!!

Ik ga gewoon voor het pak dat ik besteld heb! *O*
 
ik vind dat het nederlandse revit mooi en goed spul maakt, het is grappig dat een amerikaanse site dat allerlei motorspul test met het merk wegloopt.
laatste jaren is pasvorm materiaal en kwaliteit heel goed.

het verhaal van de gore tegenover alle andere texxen kan je over discuseren, is trouwens ook uitgetest. gore is goed en 5 jaar garantie maar staat niet eenzaam aan de top.

3 lagen systeem is niet mijn ding; misschien nu wel lekker maar nadeel is dat je buitenpak vol regenwater loopt en zwaar en koud wordt, de tex laag is dun en moet er eigenlijk altijd in als je zeker wilt weten dat je waterdicht bent. nadeel van een nat pak met een dunne waterdichte laag eronder is dus dat dit je lijf enorm afkoelt, je moet een groot deel van het jaar dus ook nog eens de isolerende laag dragen.
als je laag 2 en 3 verwijdert houd je een redelijk ruim pak over in de zomer dat niet waterdicht is dus.
beter is een verlijmt waterdicht laagje tegen de buitenstof, houdt de buitenkant droog, neemt nauwelijks water op en pak is erg licht wat het comfoort ten goede komt. ook kan je het beter passend kopen, wel de duurste constructie.

linkje van die amerikaanse testsite; van helm tot gehoorbescherming en verzin het maar.
20+ Years of Motorcycle Gear & Riding Reviews | webBikeWorld
 
Wat mij betreft is Revit een van de middenklassers, zeker niet de slechtste.

Over de opmerkingen mbt Goretex: Gore stelt eisen aan de verwerking van hun spullen door de fabrikanten. Dat betekent dat de gemiddelde kwaliteit altijd op een hoog niveau ligt en dat je weet dat je dus altijd een goed pak hebt. Wil dat zeggen dat een andere waterdichte/ademende tussenlaag nooit goed kan zijn? Nee, maar het blijft gokken..... en kennelijk heb ik steeds verkeerd gegokt.... :X

Ik ben na m'n eerste slechte ervaringen met ander spul (lekken, niet goed "ademen"), overgestapt op Goretex. Ik heb nu jas, broek en handschoenen van Dane en laarzen van Daytona. Perfect spul. Het pak is wel wat duurder dan hetzelfde spul van een merk als bv. Rev'it, maar z'n geld dubbel en dwars waard.

Als voorbeeld: ik had waterdichte handschoenen van Grid. Die lekten al binnen enkele maanden. De dealer zei dat er niks mis mee was.....
Voor dezelfde prijs kocht ik Dane Goretex handschoenen, die nu al twee jaar waterdicht zijn.
M'n winterhandschoenen, ook Dane Goretex, heb ik al 6 jaar en nog geen lekje. Ze worden wel wat dun op de warmte-isolatielaag, dus die ga ik vervangen. Raad eens wat het wordt.....
 
weinig aan toe te voegen,
helaas ken ik ook veel verhalen van lekkende gore schoenen, wel steeds goed opgelosd dat weer wel.
het verwerkings proces en de aftersales zijn ook erg belangrijk.

vergelijk je dane met rukka dan ervaar je het verschil van het gewicht jas en portemonnee allebei een stuk lichter.
3 jaar terug op de beurs een goedkope macna jas gekocht, prima ademend, nog altijd waterdicht, zelfs na asfaltonderzoek van circuitasfalt. ach een beetje mazzel misschien.

maar om op revit terug te komen, geweldige pasvorm dat rs2 pak. zeer tevreden.
 
Revít heeft gewoon mooi kleding. Vooral voor de zomer. Alleen als t om goretex gaat , ga ik liever voor andere merken zoals Hein Gericke . Want ik vind Revít toch nog iet te duur.

Maar als je textiel koopt voor herfst / winter / lente. Koop dan goretex. Spreek ik uit ervaring. Heb zelf al 2- pakken thuis zonder goretex. Nu eentje MET goretex. En goretex is gewoon superspul. Je ben ALTIJD droog. Maak niet uit hoe hard t regent. EN t ademd ook nog eens lekker.

Je betaald er wel voor die goretex spul maar dan heb je ook wel wat.

Maar als je Revít kan en wil kopen gewoon doen. Die goretex jassen van hun zijn ook best gaaf. En ze lijken me ook super te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn textielen pakje. Zeer tevreden mee. Vaker mee in de stromende regen gereden/gestaan. Elke keer nog droog gebleven.

Revit Monza jas
FJT052_1600.jpg


Revit Factor broek
FPT017_0011_M.jpg
 
Heb zelf een Rev'it (textielen) pak. Zit perfect! *O*

Heb het jasje en broek ook toen bij Motozoom gehaald.

Het betreft: Rev'it® Jack Focus & Rev'it® Pantalon Zip

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb ermee in verscheidene regenbuien gereden ... Was gewoon droog aangekomen. Heb ook een schuiver ermee mogen meemaken. Schouder heeft wat "krassen" maar niet doorgescheurd ofzo...
De broek trek ik met gemak over een spijkerbroek heen.

Voor een leren pak ga ik toch kijken bij een ander merk, maar dat is mijn voorkeur

Ik heb 2 weken geleden exact dit pak gekocht bij Motozoom. Was 280 e kwijt. Ben er zeer tevreden over, geen wind komt erdoor en ben na 2 hoosbuien nog steeds droog over gekomen. Voor dat geld een koopje. Zitten beschermers in en zoals je al aangeeft trekt je hem zo over je spijkerbroek.

Kortom IDEAAL!!! :} :]
 
Revít heeft gewoon mooi kleding. Vooral voor de zomer. Alleen als t om goretex gaat , ga ik liever voor andere merken zoals Hein Gericke . Want ik vind Revít toch nog iet te duur.

Maar als je textiel koopt voor herfst / winter / lente. Koop dan goretex. Spreek ik uit ervaring. Heb zelf al 2- pakken thuis zonder goretex. Nu eentje MET goretex. En goretex is gewoon superspul. Je ben ALTIJD droog. Maak niet uit hoe hard t regent. EN t ademd ook nog eens lekker.

Je betaald er wel voor die goretex spul maar dan heb je ook wel wat.

Maar als je Revít kan en wil kopen gewoon doen. Die goretex jassen van hun zijn ook best gaaf. En ze lijken me ook super te zitten.

Goretex zal best goed zijn, maar om 450 e voor alleen een broek neer te leggen |(

Mijn Rev-It broek zit ook prima en daar komt ook geen druppel doorheen, die was 100 e.
 
Ik ben een startende motorrijder, losse jas en broek van revit gekocht en inmiddels onder alle weersomstandigheden getest. Uitermate tevreden, warm, droog en comfortabel. En wat ook prettig is, het ziet er nog een beetje leuk uit ook.
Over de bescherming kan ik niets zeggen, nog niet mee gevallen gelukkig.
Tevens een verwijderbare winter voering, nog geen idee of dat prettig is. Jas en broek aan elkaar te ritsen, ook nog geen ervaring.
 
mijn rev'it spul (broek, jas en handschoenen) is na een jaar of 3 nog perfect en waterdicht en warm!! super spul, maar voor de zomer wil ik toch een ICON skull jas :D
 
heb zelf een textielen jas en broek en bevallen zeer goed.
Ook de prijs is goed te doen.
En de keren dat ik in de regen heb gereden ben ik goed droog gebleven.

Volgend jaar denk ik een leren pak van hetzelfde merk kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan