Revit pak gekocht, onderhouden?

Bun

Die hard MF'er
10 mei 2012
340
0
Veluwe
Hallo,

Heb afgelopen weekend een Revit GT combi pak gekocht, was 2e hands.
Pak ziet er nog super uit, geen beschadigingen.

Het wit is niet smetteloos wit meer maar als ik dat wilde had ik maar een nieuw pak moeten kopen :+

Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze nu het beste onderhouden / bewaren totdat ik mijn rijbewijs heb? Ik dacht zelf even grondig schoonmaken en invetten om vervolgens ( donker ) weg te hangen.

Is dit correct? Zo ja, welke producten ( huis tuin en keuken producten misschien? ) kan ik hiervoor gebruiken?

Merci !
 
Meest makkelijke en wat prima werkt is groene (ook wel bekend als driehoek) zeep van de supermarkt. Daarna eventueel beetje invetten en in een kledingtas netjes weg hangen :Y
 
Ik gebruik zadelzeep. Kost een euro of 3 en reinigt perfect. Na het poetsen invetten met leervet en je pak blijft mooi.

Te koop in paardenwinkels. Vraag me niet waar die zitten, weet je zusje/nichtje/vriendin vast wel ergens te vinden ;)

p.s. nog op internet gevonden ook: http://www.horselements.nl/be-zadelzeep-pasta-250ml 3.95. Dit is geen spam toch? Ik werk er niet.
 
Onderhoud :?
Gewoon naar de dealer brengen.
Wel effe bellen voor een afspraak.

Een keer per jaar een grote beurt is voldoende,
tenzij je veel kilometers maakt,
dan zou ik zeggen: elke 10000 km een kleine beurt.


:+ *D :+ *D
 
99037_effol_lederbalsam_1.jpg


Goed spul :Y
 
allemaal bedankt voor de reacties! :Y

ik ga even naar 't dorp om het te halen! :)


Ik gebruik zadelzeep. Kost een euro of 3 en reinigt perfect. Na het poetsen invetten met leervet en je pak blijft mooi.

Te koop in paardenwinkels. Vraag me niet waar die zitten, weet je zusje/nichtje/vriendin vast wel ergens te vinden ;)

p.s. nog op internet gevonden ook: http://www.horselements.nl/be-zadelzeep-pasta-250ml 3.95. Dit is geen spam toch? Ik werk er niet.

die hebben we hier wel ja!
 
Laatst bewerkt:
Smeren jullie het pak enkel in als je het weghangt na de zomer ?
En telkens na het rijden de vliegjes enz er af met wat water en een sponsje ?
 
Een goed behandeld pak houdt bij een incidenteel buitje ook het regenwater langer buiten dus het kan geen kwaad om af en toe eens in te smeren. Als je te vaak smeert merk je het ook. Dan blijft het vet erop liggen. (als je lang genoeg in de regen doorrijd wordt je uiteindelijk toch wel nat).
 
Terug
Bovenaan Onderaan