REV'IT Textile-Spray alternatief?

Bullmoose

MF'er
10 okt 2005
60
18
Den Haag
Beste mede forummers,

Om mijn REV'IT Poseidon, best kostbaar, een beetje serieus te onderhouden was ik deze met REV'IT Textile-Wash en spuit ik deze daarna weer in met REV'IT Textile-Spray. Dit laatste loopt serieus in de papieren omdat ik minimaal één volledige spuitbusinhoud nodig lijk te hebben om jas en broek weer volledig waterafstotend te maken.

Heeft iemand een tip hoe dit beter en vooral wat goedkoper kan?

Bedankt alvast voor het delen!

Bullmoose
 
Ook is één keer gedaan, zo'n spray ding.
Spuitbus leeg, één regenbui later en weer een nat pak.

Beste oplossing, regenpak😇
Altijd droog..
Nadeel:
Gehannes en extra bagage.
Of was het meer te lui🤔🤷
 
Weet niet wat die revitmeuk kost maar een goed goretexwasmiddel is nou eenmaal niet goedkoop. Kijk eens bij een outdoorshop naar Nikwax of Grangers. Ik gebruik voor mijn goretexpak al jaren grangers wash & repel 2 in 1. Ideaal. Pak in de trommel,meuk erbij en draaien maar. Niks geen geklooi erna met van die stink spuitbussen.
 
De poseidon is een gelamineerde jas.
Alleen wassen is voldoende om de waterdichtheid te behouden. De spray zal alleen zorgen dat het water wat makkelijker van het pak loopt, maar zal geen waterdichte functionaliteit toevoegen.
Het kan wel wat helpen om te zorgen dat het minder snel vies wordt (vooral handig als je de lichte kleurvariant hebt).

Als je niet droog blijft in een poseidon, gewoon terugbrengen. Het is een goretex, dus je krijgt dan een nieuwe (mits normaal gebruikt).
 
Ook is één keer gedaan, zo'n spray ding.
Spuitbus leeg, één regenbui later en weer een nat pak.

Beste oplossing, regenpak😇
Altijd droog..
Nadeel:
Gehannes en extra bagage.
Of was het meer te lui🤔🤷
Nat worden is niet het probleem. Dat zou ook best een teleurstelling zijn, de REV’IT Poseidon leek me niet het eerste beste Goretex combi-pak, geld ook voor de prijs😉. Regenoverall gebruik ik over mijn leren combi in combinatie met niet goed op weer-app kijken😀.
 
Weet niet wat die revitmeuk kost maar een goed goretexwasmiddel is nou eenmaal niet goedkoop. Kijk eens bij een outdoorshop naar Nikwax of Grangers. Ik gebruik voor mijn goretexpak al jaren grangers wash & repel 2 in 1. Ideaal. Pak in de trommel,meuk erbij en draaien maar. Niks geen geklooi erna met van die stink spuitbussen.
Ongeveer €20,- per spuitbus, vandaar dit topic. mijn vraag gaat niet over goretexwasmiddel maar over waterafstotende spray. Nikwax en Grangers ken ik. Bedankt voor het delen van je goeie ervaring ermee. En inderdaad, uit de wasmachine ben je ook meteen klaar. Thx!
 
De poseidon is een gelamineerde jas.
Alleen wassen is voldoende om de waterdichtheid te behouden. De spray zal alleen zorgen dat het water wat makkelijker van het pak loopt, maar zal geen waterdichte functionaliteit toevoegen.
Het kan wel wat helpen om te zorgen dat het minder snel vies wordt (vooral handig als je de lichte kleurvariant hebt).

Als je niet droog blijft in een poseidon, gewoon terugbrengen. Het is een goretex, dus je krijgt dan een nieuwe (mits normaal gebruikt).
Klopt, inderdaad gelamineerde broek en jas. En ik spray inderdaad om water- en vuilafstotendheid terug te krijgen na wassen. Ik rijd in de lichte uitvoering, je hebt me helemaal door😉. Zelf blijf ik prima kurkdroog erin, vermoed dat met een drie-tand in m’n hand in de branding ook nog lukt😁. Bedankt👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan