RevLight

aprilia2000

MF veteraan
In memoriam
13 apr 2002
6.366
0
Grijpskerke
Heefd iemand enige ervaring met deze toerenteller? Ik zit namelijk serieus te denken aan de aanschaf van zo'n teller. Hieronder het artikel dat in de Motor73 no. 7 (28 maart - 10 april) van dit jaar stond:
 
Om heel eerlijk te zijn vind ik het zonde van de 116,99 euro voor een paar lampjes.
 
Je rijdt toch een Mille? Die heeft al een shift-light. Ik zou eerder in een Gear-Indicator investeren.
 
Voor alle duidelijkheid, ik rijdt dus op een Aprilia RS 125 (heb ook nog een RS 50 2001 staan).
Laatst had ik problemen met mijn originele toerenteller, mocht deze er nou weer mee stoppen dan zit ik er dus aan te denken om zo'n RevLight te kopen (dit is dus de toerenteller en de lampjes) aangezien een nieuwe toerenteller 295 Euro kost (ik kreeg korting bij m'n dealer en kon 'm voor 165 Euro krijgen, maar dan nog is 'ie duurder).
 
Voor alle duidelijkheid, ik rijdt dus op een Aprilia RS 125 (heb ook nog een RS 50 2001 staan).
Laatst had ik problemen met mijn originele toerenteller, mocht deze er nou weer mee stoppen dan zit ik er dus aan te denken om zo'n RevLight te kopen (dit is dus de toerenteller en de lampjes) aangezien een nieuwe toerenteller 295 Euro kost (ik kreeg korting bij m'n dealer en kon 'm voor 165 Euro krijgen, maar dan nog is 'ie duurder).
Maar een originele is wel duidelijker, en mocht je dat ding weer eens ooit verkopen dan is het wel zo makkelijk als het allemaal werkt lijkt mij.
 
Het is een voordeel als je op het circuit rijd met origenele demper.. Dan hoor je vaak je motor niet goed en kan je aan de rev lights zien wanneer te schakelen
 
Goed voorbeeld: Temperatuur op "Low" en dan 11.000 tpm :? en dan toch 0 km op de teller.

Dat ding is kapot hoor!

Tenminste ik neem aan dat "Low" op de temp slaat.. Of op het voorwiel misschien ? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik las ergens dat je deze alleen op bepaalde motortypes kon gebruiken (injectie???). Ik vind het een hoop geld voor zo'n schakel light-bar. Vraag iemand die een beetje in de electronica zit en je maakt hem zelf voor minder dan 5 euro. Als ik een keer tijd heb zou ik het uit kunnen zoeken.
 
Het is een voordeel als je op het circuit rijd met origenele demper.. Dan hoor je vaak je motor niet goed en kan je aan de rev lights zien wanneer te schakelen

Dit is pure quatsch.

Als je op ciruit rijdt moet je op de baan letten ipv op iets op je dashboard. Je merkt trouwens wanneer je motor trekkracht verliest en je op moet schakelen, daar heb je je gehoor niet voor nodig.
Dit geldt trouwens ook voor als je op de openbare weg rijdt -dan hou je soms wel beter je snelheidsmeter in de gaten.
 
Sander van Motorxtra verkoopt ze ook. ziet er grappig uit, daarbij kan je dan nog een gear-indicator aansluiten om te zien in welke versnelling je zit. De prijs bij Motorxtra was dacht ik een stuk goedkoper dan de 116 euro waarvoor ie hier wordt aangeboden.
 
Ik las ergens dat je deze alleen op bepaalde motortypes kon gebruiken (injectie???). Ik vind het een hoop geld voor zo'n schakel light-bar. Vraag iemand die een beetje in de electronica zit en je maakt hem zelf voor minder dan 5 euro. Als ik een keer tijd heb zou ik het uit kunnen zoeken.
Kan alleen met motoren met electronische toeren/snelheidsmeter...
 
Ik heb hem op de motorbeurs in Utrecht gezien. Zag er zeker geinig uit maar ik vind het wel een bietje duur.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan