REVOLUTION en ik gaan maandag naar cirquit lelysta

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
We gaan daar even lekker scheuren.


Het wordt mijn 4e keer en Rev zijn eerste keer. Het is echter wel mijn eerste keer op de R6. Als het droog blijft wordt het vast erg leuk :] :}

Maar komen er nog meer van jullie :?

_________________
Auke's page voor ach tja, muziek, cdcovers, motoren enzo.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-08-18 20:59 ]
 
O ja Rev niet schrikken als je dit leest, ik heb je ook een mailtje gestuurd met meer info :)
 
mag je daar vrij rijden dan?, ik woon nu al 22 jaar in lelystad.....en de info dat je daar zo maar mag rijden is mij nog nooit toegekomen :(
maarre...als jullie daar gaan rijden, hoelaat? en tot hoelaat??
s'ochtends kan ik wel....smiddags word niks.
 
Geef idd wat meer info... wat is er te doen :? Wat kost :? Hoe laat :? Enz enz... Ik wil ook best komen :] maar wel graag wat meer info...
 
Ik ben er nu ook een keer of 3 geweest, geinig circuitje maar niet te vergelijken met bijv. assen of zandvoort.
Maar het blijft natuurlijk lachen over zo'n baan te kunnen knallen!
Er is echter een groot nadeel: de baan wordt beheert door de politie, en die zijn bang dat het op racen gaat lijken, en daarom mag je alleen op het rechte stuk inhalen! :(
Kom je aan met 2 en halfje (de eerste keer dat ik er was met kawa kr1s)
rijd er een dikke 1100 voor je in het bochtige gedeelte houd die je op, om vervolgens op het rechte eind waar je mag inhalen bij je vandaan te rijden alsof je stilstaat! :(
De volgende 2 keren (met GSX-R600) ging al beter.
Het devies is al in de laatste bocht voor het rechte eind naast je colega met snel spul te komen, en hem vervolgens aan het einde van het rechte stuk hem eruit remmen. })
Kreeg de laatste keer wel een waarschuwing omdat ik iemand in de bocht voor het rechte stuk eigenlijk al voorbij was. (maar hij ging ook zo langaam)
:z
 
Ja je moet je er van te voren opgeven. Je moet mensen (politieinstructeurs) kennen die dit organiseren. Voor dit jaar zit het al helemaal vol, Ik heb me maanden geleden al opgegeven. Rev heeft mazel dat een kameraad van mij niet mee kon, dus hij heeft zijn plekje.

Groot voordeel van dit cirquit is dat het als een normale weg te boek staat, dus als er niet geraced wordt. (alleen inhalen op het rechte stuk) ben je nog wel allrisk verzekerd, als je dat dan al bent. Er rijden per avond zo'n 30 motoren.

En het is een zeer geinig om op dit bochtig klein cirquitje te rijden. :]
 
Ja je moet je er van te voren opgeven. Je moet mensen (politieinstructeurs) kennen die dit organiseren. Voor dit jaar zit het al helemaal vol, Ik heb me maanden geleden al opgegeven. Rev heeft mazel dat een kameraad van mij niet mee kon, dus hij heeft zijn plekje.
:? :?
Als je je van tevoren op moet geven kan er toch niemand anders meer mee? Of bedoelde je te vragen of er nog meer forummers zich al eerder voor maandag opgegeven hadden?

 
Ik ben er nu ook een keer of 3 geweest, geinig circuitje maar niet te vergelijken met bijv. assen of zandvoort.
Maar het blijft natuurlijk lachen over zo'n baan te kunnen knallen!
Er is echter een groot nadeel: de baan wordt beheert door de politie, en die zijn bang dat het op racen gaat lijken, en daarom mag je alleen op het rechte stuk inhalen! :(
Kom je aan met 2 en halfje (de eerste keer dat ik er was met kawa kr1s)
rijd er een dikke 1100 voor je in het bochtige gedeelte houd die je op, om vervolgens op het rechte eind waar je mag inhalen bij je vandaan te rijden alsof je stilstaat! :(
De volgende 2 keren (met GSX-R600) ging al beter.
Het devies is al in de laatste bocht voor het rechte eind naast je colega met snel spul te komen, en hem vervolgens aan het einde van het rechte stuk hem eruit remmen. })
Kreeg de laatste keer wel een waarschuwing omdat ik iemand in de bocht voor het rechte stuk eigenlijk al voorbij was. (maar hij ging ook zo langaam)
:z

Yep dat is wel een nadeel, de vorige keren dat ik ben geweest reed ik veel met kameraden op dikke FZR1000 en ik op de CBR. Op het rechte eind waren die niet bij te houden, maar als ik er vol achteraan ging had ik ze bij de 2e bocht weer te pakken, maar ja dan mag je er niet voorbij.

Ik deed het vorig jaar als volgt. Op het rechte eind deed ik het rustig aan en zorgde dat er zo'n 200 meter tussen mij en hun bleef. Als ik dan weer bij de laatse bocht voor het rechte eind was zat ik weer mooi achter hun.

Van de andere kant is het ook wel weer een voordeel dat je niet mag inhalen, je kunt je mooi op de bochtentechniek richten in plaats van bang te zijn dat er plotseling iemand je gaat snijden.
 
Op 2001-08-18 20:31, schreef Auke:
Ja je moet je er van te voren opgeven. Je moet mensen (politieinstructeurs) kennen die dit organiseren. Voor dit jaar zit het al helemaal vol, Ik heb me maanden geleden al opgegeven. Rev heeft mazel dat een kameraad van mij niet mee kon, dus hij heeft zijn plekje.
:? :?
Als je je van tevoren op moet geven kan er toch niemand anders meer mee? Of bedoelde je te vragen of er nog meer forummers zich al eerder voor maandag opgegeven hadden?

Ehh ja dat bedoelde ik :]


 
Koel, open ik dit forum, zie ik ineens met grote letters mijn naam staan. :P

Het is voor mij de eerste keer op een circuit dus zal zeker in het begin rustig aan doen, maar ook weer niet al te rustig natuurlijk :) maar zo veel rijervaring heb ik nou ook weer niet en ga liever niet veel harder de bochten in als ik voor mezelf vertrouwd vind. Knie aan de grond zal nog wel niet lukken. :P

Ik heb er erg veel zin in en ik ben Auke dankbaar dat hij voor mij ook een plaatsje wist te regelen. :}

Jullie horen uiteraard van Auke en mij hoe het was! :)
 
Ik heb me indertijd opgegeven voor zulke circuit(dagen) bij de NVVM.
De eerste 2 keer heb ik een circuitdag gedaan, dat bestaat uit s'morgens allerlei oefeningen, remproef, slalom, e.d.en s'middags rijden op het citcuit.
De laatste keer heb ik een circuit-avond gedaan, dat is op een door de weekse dag s'avonds van een uur of 7 geloof ik tot 10 uur en dat is puur alleen op het circuit knallen.
Tip: neem een jerrycan benizine mee, want je kunt op het circuit niet tanken, de vorige keer moest ik eerder ophouden omdat ik anders het niet meer haalde tot aan het tankstation terwijl ik wel van te voren bij het dichtbijzijnde tankstation had getankt.
( www.nvvm.com )
_________________
"If you feel you're in control you're going too slow!"

[ Dit Bericht is bewerkt door: TurboTeunis op 2001-08-18 22:30 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: TurboTeunis op 2001-08-18 22:42 ]
 
Hoeveel km heb jij dan wel niet gereden op het cirquit?? Ik moet zeggen dat de tank behoorlijk leeg is als ik heb gereden, maar het benzinne station haal ik nog wel. Ik denk dat ik zo'n 110 km op het cirquit rijdt. Deze keer kan ik het exact opnemen, omdat op de R6 een dubbele rit meter zit. Je hebt op zo'n avond de neiging om maar door te gaan, maar ik merk om een uur of 9 wel de vermoeidheid. Verkeerd insturen, te laat remmen, in de vrij schakelen in een scicaan/schikaan/cikaan/sicaan/enz (hoe schrijf je dat?? lukt me niet meer naar een paar uurtjes in de kroeg)
 
Ik heb geen flauw idee hoeveel km's ik precies gereden heb? :?
Als ik eenmaal de gang heb weet ik niet van ophouden,als ik op het circuit rijd trek ik hem altijd stevig door in z'n toeren om maar goed de gang erin te houden. En dan is het verbruik alles behalve zuinig!
't is dat het benzine lampje zo irritant bleef knipperen anders had ik hem gewoon leeg gereden. :]
 
Ohh dat is zo lekker na het rechte stuk voluit, hoog in de toeren en dan remmen. Kabang, Kabang, Kabang. Heerlijke knallen uit de knalpot *D })
Het zuipt benzine en vreet banden, maar wat is dat kikken 8-)

Met een beetje mazzel kan ik foto's laten zien van morgenavond. Als alles goed gaat komt er een kameraad die foto's gaat maken. Dan dus nog ontwikkelen en inscannen, dus geef me de tijd :)
 
Jammer, helaas heeft een collega van mij de digitale camera van het werk thuis maar anders had ik die mee kunnen nemen voor foto's.
 
Wowh wat was het gisteren weer ongelovelijk mooi. Schitterend weer, +/- 30 motoren, 4 onderuit, waarbij 1 met een vaartje van zo\'n 130 na het achterlaten van een remspoor van zo\'n 50 meter tegen een heuveltje opdenderde.

Rev die na 3 weken rijbewijs zijn glimrandjes zo goed als kwijt is en aan twee nieuwe banden toe is 8-)

Ik mijn doelstelling van een knie aan de grond krijgen (zonder kneepads)heb gehaald :] De rechterstep van de R6 aan de grond heb gehad. Weet hoe het voelt als een band gaat glijden :} en dat helemaal niet een prettig gevoel vindt.

Ik had bij de eerste die onderuit ging de angst dat het Rev was, ook een blauw pak, wat was ik opgelucht toen ik hem een paar bochten verder voor me zag rijden :)

Kortom een prachtige avond

(He Rev, ik dacht dat je gisteravond je bevindingen al op het forum zou zetten\') of ben je ook voor de tv in slaap gevallen *D )
 
Laatst bewerkt:
Hier was ik al, gisteravond wou ik al posten maar toen werd het forum verhuisd. :)

HET WAS KOEL!!!

Damn, geweldig om tussen al die sportkanonnen te rijden, Auke waarschuwde me al en het was inderdaad waar, in no time ging ik op het circuit platter dan ik ooit op de openbare weg had gedaan, mijn banden zagen er dan ook niet meer uit na enige tijd. :P

Ik dacht juist bij een paar valpartijen dat Auke het was, omdat ik hem zo snel niet zag maar op de een of andere manier reed hij steeds in de buurt van de crashes. :)

Ik ben gelukkig overeind gebleven, wel 2 keer de chicane gemist, lastige 90 graden bocht waar je zomaar te hard in duikt, dus 2 keer door het gras heen hobbelen en de baan maar weer op.
Lelystad is echt een geweldig baantje, vooral ook die heuvel omhoog na de pitsstraat, bovenaan duik je gelijk een blinde bocht naar rechts in die je behoorlijk hard kan nemen. :}

Maar goed, je denkt dat je aardig hard en plat door de bochten gaat, als je sommigen echter ziet dan weet je dat het nog veel harder kan, knie heb ik niet aan de grond gehad, wel punt van de laars, vond ik ook al aardig schuin eigenlijk. :P

De glimrandjes zijn iig er aardig afgereden, wel een beetje trots op. :P 8-) ;)

Maar goed, ik kan het iedereen aanraden met een sportmotor, je leert er echt veel van en nu besef je dat de grenzen van je motor nog veel verder weg liggen vaak dan je eigen grenzen.

Maar ik heb in ieder geval mijn grenzen wel aardig verlegd gister! :)
 
Hah die Rev. Denkt dat hij na 3 weekjes zijn rijbewijs z\'n knie al aan de grond krijgt. Man daar heb ik 8 jaar over gedaan ;) waarvan 2 maand op de R6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan