RF 600 R vs. GSX600

duc851

MF'er
26 aug 2001
115
0
Nederland, planet Earth
Wie van jullie weet het verschil tussen deze twee? een vriendje van me twijfelt tussen een rf en een gsx van 1994

de rf heeft 57.000 km :? gelopen en de gsx heeft 30000 gelopen.

De rf - vr.pr. euro 3.750 en de gsx vr.pr. euro 4.500.

:} :} dank u voor uw toegevoegde waarde :} :}
 
Tja de RF is een beetje een gedateerd modelletje wat eigelijk nooit echt goed verkocht is. ( is verder absoluut GEEN slechte motor.) Kzou dus voor de GSX gaan. ( mooiere motor.)







Zou the Saint nou boos worden :? :P
 
Ik neem aan dat je het over een GSXF hebt? Als hij moet kiezen tussen een GSXR en RF dan is hij appelen met peren aan het vergelijken.

RF is geen succes geweest, dus ook moeilijker en duurder qua onderdelen en opleukdingen. GSXF is natuurlijk wel veel minder exclusief. Ik zou toch voor een GSXF gaan.
 
plaatjes:

RF600 R

misc.php



GSX 600 F

misc.php





Persoonlijk vind ik de RF veel mooier dan de gsx 600 f want die vind ik gewoon lelijk :r

De RF is ook krachtiger nl. 100 pk een gsx 600 F heeft er maar 80.

Het rijdt allebei ook heel anders ik vind de GSX 600 F toch iets meer een tourmachine. De RF is een stuk sportiever.

PS: Heb zelf een RF maar probeer toch objectief te blijven :)



Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1294/f9bec7b9264b9429c6b1390183a6b407 (rf600.gif)​
 
Laatst bewerkt:
Ga dan wel voor een rooie RF ...

Ik heb op allebij gereden voor ik mijn zx6r kocht.
Mijn keus zou gevallen zijn op de rf, veel meer kracht, mooier design.
Je hebt ze trouwens ook in een 900 versie.

;)
 
RF kopen; stuurt, rijdt, remt veel beter dan een gsx600f.
Maar voor 4500 euro koop je ook een cbr600 en daar weet je zeker van dat hij een hoop kilometers kan maken zonder problemen.
 
RF rijd lekker, nooit op een GSXF gereden, maar een RF rijd lekker.. maar wel een beetje zware motor.. geloof 200kg ofzo? En qua uiterlijk ook mooier dan een oude GSXF
 
Een RF 600 weegt volgens mij droog 195 KG en en GSX 600 F 200 KG

Heb je helemaal gelijk in. Wist niet dat zo\'n hok als een GSXF zo zwaar was joh.. nou dan helemaal gaan voor een RF.

Alleen heeft die wel erg veel gelopen. Zou een andere zoeken met wat minder KM\'s.
 
GSX600f is een logge slechtsturende motor, leuk om te touren.

RF is een mooie motor om te zien (behalve die brede kont) 1 keer een stukje op gereden, en ik dacht dat ik direct de bocht uit zou schieten. Dat kreng wilde echt de bocht niet om. Maar er zaten ook slechte banden onder, dus dat kan ook zeer goed de oorzaak zijn.

Ik zou persoonlijk toch voor iets anders gaan. CBR600 ofzo.
 
RF rijd lekker, nooit op een GSXF gereden, maar een RF rijd lekker.. maar wel een beetje zware motor.. geloof 200kg ofzo? En qua uiterlijk ook mooier dan een oude GSXF

Qua uiterlijk 100% met je eens, maar het is de RF900 die 203kg weegt. De RF600 zal niet zo veel minder wegen, want volgens mij delen ze behoorlijk veel onderdelen (cilinderkop o.a.). Maar de zit op de 600 is wel weer smaller dan op de 900.
 
GSX600f is een logge slechtsturende motor, leuk om te touren.

RF is een mooie motor om te zien (behalve die brede kont) 1 keer een stukje op gereden, en ik dacht dat ik direct de bocht uit zou schieten. Dat kreng wilde echt de bocht niet om. Maar er zaten ook slechte banden onder, dus dat kan ook zeer goed de oorzaak zijn.

Ik zou persoonlijk toch voor iets anders gaan. CBR600 ofzo.

Je zal inderdaad wel met slechte banden gereden hebben. Met een RF is gewoon goed te sturen hoor.

marcel_knietje_aan_de_grond.jpg


Persoolijk vind ik de RF mooier als de GSXF. De km stand is inderdaad hoog maar niet het einde. De mijne heeft nu 66.000 km weg en is nog niet aan het einde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan