RF 900 als RF 600 op RDW

SAWATDEE

Rookie
4 mrt 2020
7
0
Hallo allen,

Ik sta op het punt mijn eerste motor te kopen en ik heb gereageerd op een RF900. Ik heb er mee proef gereden en dat ging prima nu wil ik hem graag kopen.

Ik heb het kenteken nagekeken en nu staat hij geregistreerd als een RF600. Is het mogelijk dat dit gewoon een RF900 is maar anders geregistreerd staat of kan dat niet en is het dus gewoon een RF600?

Ik heb er allemaal nog niet zoveel verstand van dus hulp is welkom!
 
Ik zou eerder denken dat het een 600 is met 900 kappen / stickers (niets mis met een 600). Makkelijk te zien normaal, heel wat zaken zijn anders, bv remklauwen.
 
Ik zou eerder denken dat het een 600 is met 900 kappen / stickers (niets mis met een 600). Makkelijk te zien normaal, heel wat zaken zijn anders, bv remklauwen.


De motor is niet meer in originele staat, hij is omgebouwd naar Naked dus ik vind het persoonlijk moeilijk te herleiden
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-03-01 at 15.32.35 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-03-01 at 15.32.35 (1).jpeg
    176,4 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
En wie niet waagt die niet wint .. telefoontje naar Suzuki Nederland (Nimag) 0800 4789854.

Goeie tip! ik heb gebeld en zijn eerste toelating op de weg was als RF600. Dit betreft het motorblok en gezien een kenteken wordt gekoppeld aan het motorblok zou het volgens Suzuki niet mogelijk kunnen zijn dat de motor met het zelfde kenteken nu een RF900 is.
 
Nu borrelen er eigenlijk de volgende vragen bij mij op:
1. Wat maakt het grote verschil tussen 600 cc en 1200 cc?
Ik begrijp nog niet helemaal waar je de cc in kan/moet voelen
2. Stel dat ik genoegen neem met de 600cc wat doet dit dan met de prijs van een motorfiets?
 
Goeie tip! ik heb gebeld en zijn eerste toelating op de weg was als RF600. Dit betreft het motorblok en gezien een kenteken wordt gekoppeld aan het motorblok zou het volgens Suzuki niet mogelijk kunnen zijn dat de motor met het zelfde kenteken nu een RF900 is.
Dan alleen nog even het bloknummer opvragen bij de huidige eigenaar, een handige sleutelaar kan een hoop. ;)
 
Nu borrelen er eigenlijk de volgende vragen bij mij op:
1. Wat maakt het grote verschil tussen 600 cc en 1200 cc?
Ik begrijp nog niet helemaal waar je de cc in kan/moet voelen
2. Stel dat ik genoegen neem met de 600cc wat doet dit dan met de prijs van een motorfiets?
Pluspunten en minpunten.
Hier kan je een boek over volschrijven. :P

Tijdens het manoeuvreren met de motor uit een stalling of tuin merk je dat een groot blok meer kracht en balans van je vraagt.
Tijdens het rijden op de snelweg merk je dat een groot blok meer power heeft om in te halen.
Een 600cc moet je wat eerder terugschakelen.

Stoplichtsprintjes gaan sneller met een groter blok, je hoeft ook minder hoog in toeren om enorm snel op te trekken.

Als er een groter blok is gemonteerd, dan is de vraag of de balans van de motor nog in orde is.
De vering moet dan ook aangepast worden om het grotere gewicht te dragen.

Een groter blok trekt vast meer kopers. :Y
 
Goeie tip! ik heb gebeld en zijn eerste toelating op de weg was als RF600.

Joah.. en wat is er daarna mee gebeurd? :P
Check hier op MF ook verbouwingstopics.
Er worden wel vaker motorblokken gewisseld door een enthousiaste sleutelaar.

Maar waarom ging je twijfelen en wat zegt de verkoper??
 
Joah.. en wat is er daarna mee gebeurd? :P
Check hier op MF ook verbouwingstopics.
Er worden wel vaker motorblokken gewisseld door een enthousiaste sleutelaar.

Maar bent je we in gesprek met de verkoper en/of bij de motor geweest om te kijken. :? :)


Top man bedankt voor je reacties! Als broekie zie je soms door de bomen het bos niet meer.

Ja net contact gehad en het verhaal lijkt realistisch. Ik ga hem vrijdag technisch laten keuren (was ik sowieso al van plan) dus dan zal het motor blok geverifieerd worden neem ik aan, anders vraag ik ernaar.

Ik ben al wezen kijken en heb hem gereden alleen ik heb zo weinig ervaring met rijden van verschillende motoren dat ik zelf dat onderscheidt allemaal nog niet kan maken.
 
Wie gaat de aankoopkeuring doen? Verstandige keuze, in het slechtste geval ben je alleen het geld voor de keuring kwijt. :Y

Er zijn op Motor-Forum ook altijd wel leden in de buurt te vinden die een vrijblijvende proefrit voor je willen maken.
Voor het geval het niets mocht worden en je leeg loopt op aankoopkeuringen. ;)
 
Het kan natuurlijk allemaal, maar ik zou willen weten waarom het is wat het is. Voor een A2 rijbewijs kan nog wel eens gesjoemeld worden, maar dat is ongeveer de enige reden die ik kan verzinnen. En sjoemelen moet je eigenlijk sowieso niet hebben, tenzij je het zelf doet. Je haalt je wat op de hals...

Het kan een 600 zijn met een nieuw blok, maar ook een 900 met een ander frame/kenteken. Dat is het uitzoeken waard, want je wilt toch weten hoe het zit en wat er nog meer mogelijk niet helemaal kies zou kunnen zijn. Er zal een reden achter zitten. Beter zeker weten, toch? En uiteindelijk wil je het liefst iets wat helemaal klopt. Ook RDW technisch, ook verzekeringstechnisch.
 
Goeie tip! ik heb gebeld en zijn eerste toelating op de weg was als RF600.
Dat was niet de vraag die ik wilde stellen.Meer waar het motornummer op het blok staat en het onderscheid tussen 600 en 900.
Voor dit antwoord had je ook de kentekencheck op rdw.nl kunnen doen onderaan de pagina. ;)
 
Het kan natuurlijk allemaal, maar ik zou willen weten waarom het is wat het is. Voor een A2 rijbewijs kan nog wel eens gesjoemeld worden, maar dat is ongeveer de enige reden die ik kan verzinnen. En sjoemelen moet je eigenlijk sowieso niet hebben, tenzij je het zelf doet. Je haalt je wat op de hals...

Het kan een 600 zijn met een nieuw blok, maar ook een 900 met een ander frame/kenteken. Dat is het uitzoeken waard, want je wilt toch weten hoe het zit en wat er nog meer mogelijk niet helemaal kies zou kunnen zijn. Er zal een reden achter zitten. Beter zeker weten, toch? En uiteindelijk wil je het liefst iets wat helemaal klopt. Ook RDW technisch, ook verzekeringstechnisch.
Als de keurder Eric van Lent is, dan komt alles wel bovendrijven. Die pakt het grondig aan. :Y

 
Wie gaat de aankoopkeuring doen? Verstandige keuze, in het slechtste geval ben je alleen het geld voor de keuring kwijt. :Y

Er zijn op Motor-Forum ook altijd wel leden in de buurt te vinden die een vrijblijvende proefrit voor je willen maken.
Voor het geval het niets mocht worden en je leeg loopt op aankoopkeuringen. ;)


Ik ga naar Goedhart voor de motorkeuring. Dit wordt de eerste die ik laat keuren dus hoop gewoon dat het in 1 keer goed gaat maar zo niet zal ik je tip onthouden!
 
idd Erik van Lent even inschakelen , ik zie volgens mij een nieuwe niet standaard voorvork en lak van tank en spatbord lijkt ook heel vers . hoeft natuurlijk niks te betekenen maar icm het 600 / 900 verhaal toch even goed naar laten kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan