RF 900 R bij MotorCentrum Eindhoven

De-Boswachter

Rookie
12 mei 2006
20
0
Roggel
Hallo hallo....

Welnu, het grote euvel.....
Mijn vriendin heeft een RF900R zien staan bij MotorCentrum Eindhoven.
Het ding heeft 30.000 kilometer gelopen, is van 1996 en kost 3600 euro....

En dat snap ik dus niet, die 3600,- euro.

Als ik zo ga kijken bij andere dealers vragen ze makkelijk 4500 to 5500 voor zo'n ding, met meer kilometers.

Volgens de RDW is het apparaat nu 11 dagen in zijn bezit (volgens overschrijvingspapieren) dus een schadeorgel kan het niet zijn, lijkt me.

Ik heb op het ding gereden, reed goed, trekt niet, remt recht, stinkt niet, rammelt niet, drupt niet, dus, tja, wat moet je daar van denken....

Is het verstandig om zo'n fiets te kopen of valt het ding na de 3 maanden garantie helemaal uit elkaar?

Roep eens wat...... :]
 
Tsja, wat is wijsheid! Heel erg moeilijk te beoordelen zo. Het is wel zo dat Motorcentrum Eindhoven niet al te best bekend staat. Kleine kanttekening mijn motor komt er ook vandaan en volledig probleemloos tegen hele leuke prijs *O* !

Niet echt een reactie waar je wat aan hebt, maar toch!

Succes ermee!
 
Zijn ze best handig in bij groenen, weet zeker dat die van 5 schademotoren 1 goede maken binnen een week zonder zich te haasten :X
En als het moet in een dag.


Mja, dat heb ik inderdaad meer gehoord....
Stel je koopt zo'n ding en het blijkt een schadebrommer te zijn, is zoiets te verhalen op de verkoper?
 
hoi,
Als de motor goed rijd en niet krom is,tja dat is een eige keuze dan he.
kan de aankoop van je leven zijn!
de prijs zou wel klopen als het een particulier was,die zitten er meestal
1000 euro onder!
 
is het die grijs/paarse motor?
die is nu 3500 euro en heeft 27000 gelopen.

heeft wel een carbon uitlaat (wat ik zo zag).
 
Mja maar denk maar aan dat verhaal van die gsx-r hier op het forum.
Reed ogenschijnlijk ook strak en trok niet, maar later bleek dat de voorvork zo verbogen in het balhoofd stak dat ie ieder moment kon breken..


Als je het niet vertrouwd, laat dat ding maar open trekken, of bekijk het met een vriend die er verstand van heeft.

Succes!
 
Vriend van mij heeft daar al 2 motoren gekocht, beide volledig probleemloos en voor een nette prijs.

Liefde maakt blind, hou je doppen dus open en kijk met verstand, of neem iemand mee die dat voor je doet :Y
 
Mja, dat heb ik inderdaad meer gehoord....
Stel je koopt zo'n ding en het blijkt een schadebrommer te zijn, is zoiets te verhalen op de verkoper?

Wordt een lastig verhaal, want dan moet je vooraf op papier laten zetten dat het geen schadefiets betreft en dat zullen ze daar niet snel doen :N

Kleine tip van mijn kant, een zaak die zich van buiten Motorcentrum Eindhoven noemt en van binnen http://www.google.nl/search?as_q=Groenen+&num=10&hl=nl&btnG=Google+zoeken&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=lang_nl&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=www.motor-forum.nl&as_rights=&safe=images (Groenen) moet je niet vertrouwen! Er zijn meer dan genoeg dingen over deze zaak te vinden en als je vooraf al weet dat deze knutselaar zijn centen verdiend door van meerdere schadegevallen een rijdend geheel te maken, waarom dan enig risico nemen? Advies: Weg lopen :Y

Je kunt beter een paar honderd euro meer uitgeven, dan iets kopen waar je later veel problemen mee krijgt en enorm veel spijt van hebt. Ik zou mijn liefje dit leed besparen ;)
 
Mijn cbr600f uit 1993 daar gekocht. Alles wat erop zat kwam uit 1996. Heel raar. Had wat schuifschade, verder alles recht en hij rijdt als een zonnetje. Voor een prikkie gekocht.
Mijn advies: ga proefrijden, laat je stuur los om te kijken of ie recht blijft rijden. Kijk verder even naar het frame etc.. (geen butsen of verbogen delen?)
Die motor kun je prima kopen..
 
Ik ken die tent...

Ze hebben een niet al te goede naam, maar hij heeft ook wel degelijk mooie, goede, en eerlijke fietsen.
Zijn prijzen zijn meestal wat lager omdat hij het moet hebben van een hoge doorvoersnelheid. Ook rekent hij al zijn fietsen die hij inkoopt contant af, en kan zo dus wat lagere prijzen bedingen op fietsen die uit de handel komen..

Gewoon proefrijden, je kan er een hele fijne motor aan hebben.
 
Mijn motor komt er ook vandaan :Y ,en niks mis mee *O*

Moet wel zeggen : bij MCE moet je niet komen voor klantvriendelijkheid
Zit nou al 4 maanden te wachten op het geschiedenis boekje van m'n motor :(
 
Mja, dat heb ik inderdaad meer gehoord....
Stel je koopt zo'n ding en het blijkt een schadebrommer te zijn, is zoiets te verhalen op de verkoper?

Neem iemand mee die er wat meer kennis van heeft en vraag of ze de tank en wat kuipdelen er afschroeven om hem goed te kunnen bekijken.
Weigeren ze dat, loop dan snel naar buiten. :Y
 
Sorry mensen dat ik nog niet heb gereageerd, maar ik moest vanmorgen vroeg bij een klant zijn dus....


Enieweey,

Zoals ik al zei heb ik op de fiets gereden, trok lekker door, remt goed en trilt/trekt ook niet bij het remmen, ook niet bij fors in de ankers gaan.

De banden op de motor waren niet nieuw, maar er was geen vreemd loopspoor te vinden op de bandjes.

Het enige wat ik een beetje raar vond, op de radiateur kon je zien dat er iets tegenaan is gekomen ten grote van een tennisbal, ongeveer links midden.
Verder was er op de voorpoten wat verf afgebladerd (vooral links).
Nu heb ik dat meer gezien, maar kan het ergens op duiden? Ongevalletje?
Olie lekte ze trouwens niet.

De motor tikte niet raar bij stationair draaien, bij 5000 ook niet en bij 10000 ook niet.

Wat ik ook zag is dat er kleine roestvlekjes (puntjes) te zien waren bij het balhoofd en iets verder omlaag waar het frame gelast is. De lak zat er wel nog op, dus ik denk niet dat ze daar ooit mee gestoeit hebben.

An sich begrijp ik de lage prijzen wel als hun werkwijze snelle verkoop betreft, maar een fiets van 10 jaar oud en 27.000 km..... :?
 
Het enige wat ik een beetje raar vond, op de radiateur kon je zien dat er iets tegenaan is gekomen ten grote van een tennisbal, ongeveer links midden.
Verder was er op de voorpoten wat verf afgebladerd (vooral links).
Nu heb ik dat meer gezien, maar kan het ergens op duiden? Ongevalletje?

Wat ik ook zag is dat er kleine roestvlekjes (puntjes) te zien waren bij het balhoofd en iets verder omlaag waar het frame gelast is. De lak zat er wel nog op, dus ik denk niet dat ze daar ooit mee gestoeit hebben.

Bovengenoemde klinkt toch niet helemaal als zuivere koffie in mijn oren :X Volgens mij heeft ie gewoon een keer een goeie klap gemaakt tegen een auto of iets dergelijks.....
 
Bovengenoemde klinkt toch niet helemaal als zuivere koffie in mijn oren :X Volgens mij heeft ie gewoon een keer een goeie klap gemaakt tegen een auto of iets dergelijks.....
:^

Klinkt als een frontaal klappertje, waarbij het voorwiel tegen de radiator is gekomen (zij het zachtjes) -O-
Denk dat ze er een ander voorvorkje ingezet hebben, vandaar het gebladderde wat raar is tov de rest van de motor. En denk ook dat een klapper de reden is voor wat roestplekken rond dat balhoofd. Dat is wellicht iets verbogen en teruggebogen voor zover dat kan :X

Weglopen dus! Run Forest, run! :+
 
Moggehhh....

Ik begrijp dat je zelf al een motor hebt dus ook een verzekering ?
Bel je contact persoon en leg hem uit dat je nog een motorfiets wilt aanschaffen maar dat je twijfels hebt of het een schade geval is.
Een beetje contactpersoon vraagt de hele geschiedenis op dmv kenteken en kan zo zien of het een schade motorfiets is (mits opgegeven bij welke verzekering dan ook) *D

Indien deze hiertoe niet bereid is en je hebt géén beschikking over vrienden met voldoende kennis....
Een hele goede truck om er achter te komen of de motorfiets strak is kan je zelf uitvoeren.
Ga nog een proefrit maken !!
Knijp bij voldoende snelheid je koppeling in en laat het stuur los (zou niet gelijk je handen in de lucht gooien) ;) , je hebt dan zo in de gaten of er iets mis is met de motorfiets. ;)
Je kan dan vervolgens middels je gewichtsverplaatsing kijken hoe hij reageert.
Is dat allemaal goed dan wil dat nog niet zeggen dat hij altijd schadevrij geweest is maar je weet in iedergeval wel ofdat het een strakke motorfiets is, een opknapper wil nl niet altijd zeggen dat het een frikandel moet zijn. |(

Wat betreft motorhuis Eindhoven....
Vriend van mij heeft een gsx-r1100w bij hun gekocht, werkelijk een plaatje en beslist geen gare bak, en notabene voor een zéér mooie prijs.
Van meerdere motoren , één maken is een luceratieve business geworden en aangezien veel motorzaken vechten om hun kop bovenwater te houden, zijn er meer motorzaken (ook waar je het niet van verwacht) die zich hiermee bezig houden :?

Maar nogmaals, een goed opgebouwde basis hoeft er beslist niet slechter door te zijn en zeker bij oudere motoren niet, deze hebben vaak grondigere inspectie gehad dan motoren waar al 10/20 jaar op rond gereden word zonder extra inspectie dan slechts het noodzakelijke. :?

Succes met de aanschaf (van deze of andere) ;)
 
heb de verzekering eens gebeld, maar helaas konden zij mij niets vertellen over de schade historie van de motor.

Ik ga er vanmiddag nog maar eens op rijden denk ik..... :Y
 
Moggehhh....

Ik begrijp dat je zelf al een motor hebt dus ook een verzekering ?
Bel je contact persoon en leg hem uit dat je nog een motorfiets wilt aanschaffen maar dat je twijfels hebt of het een schade geval is.
Een beetje contactpersoon vraagt de hele geschiedenis op dmv kenteken en kan zo zien of het een schade motorfiets is (mits opgegeven bij welke verzekering dan ook) *D

Indien deze hiertoe niet bereid is en je hebt géén beschikking over vrienden met voldoende kennis....
Een hele goede truck om er achter te komen of de motorfiets strak is kan je zelf uitvoeren.
Ga nog een proefrit maken !!
Knijp bij voldoende snelheid je koppeling in en laat het stuur los (zou niet gelijk je handen in de lucht gooien) ;) , je hebt dan zo in de gaten of er iets mis is met de motorfiets. ;)
Je kan dan vervolgens middels je gewichtsverplaatsing kijken hoe hij reageert.
Is dat allemaal goed dan wil dat nog niet zeggen dat hij altijd schadevrij geweest is maar je weet in iedergeval wel ofdat het een strakke motorfiets is, een opknapper wil nl niet altijd zeggen dat het een frikandel moet zijn. |(

Wat betreft motorhuis Eindhoven....
Vriend van mij heeft een gsx-r1100w bij hun gekocht, werkelijk een plaatje en beslist geen gare bak, en notabene voor een zéér mooie prijs.
Van meerdere motoren , één maken is een luceratieve business geworden en aangezien veel motorzaken vechten om hun kop bovenwater te houden, zijn er meer motorzaken (ook waar je het niet van verwacht) die zich hiermee bezig houden :?

Maar nogmaals, een goed opgebouwde basis hoeft er beslist niet slechter door te zijn en zeker bij oudere motoren niet, deze hebben vaak grondigere inspectie gehad dan motoren waar al 10/20 jaar op rond gereden word zonder extra inspectie dan slechts het noodzakelijke. :?

Succes met de aanschaf (van deze of andere) ;)

motorhuiseindhoven en motorcentrumeindhoven zijn toch echt 2 verschillende zaken....de een achter de AH xl op de Hurk, daar gaat dit topic over, de ander zit in Woensel noord.
 
heb de verzekering eens gebeld, maar helaas konden zij mij niets vertellen over de schade historie van de motor.

Dat is ook niet zo vreemd als het een Duits exemplaar zou zijn ;)
Check het kenteken op de RDW site, dan zie je wanneer hij zijn eerste toelating kent.

Mocht je dat ding echt willen kopen, laat dan in het koopcontract zetten dat het absoluut geen schademotor betreft, de motor ook niet uit verschillende motoren bestaat, laat het bloknummer en het framenummer er in zetten en laat de kilometerstand er in opnemen. Als ze daar niet aan mee willen werken, dan weet jij dat het geen zuivere koffie is en je genaaid wordt. Een eerlijke zaak doet dit probleemloos en het is jouw bescherming tegen teruggedraaide tellers en in elkaar geknutselde wrakken! :)

Mocht je twijfelen, vraag een aankoopkeuring aan, dan weet je meer. Kost wel centen, maar gezien het feit dat je elders zeker 900 euro meer kwijt bent, is een investering van bijv. 100 euro best lonend ;)
 
Als ik alle verhalen lees over de groenen op het forum zou ik hem bij voorbaat al niet kopen. Ook al is die bike perfect en toevallig geen schademodel.

Een zaak die mede-rijders naait ga ik niet "sponsoren" door er iets te kopen. Betaal liever wat meer voor een zaak waar wel alles netjes en goed gaat.
 
motorhuiseindhoven en motorcentrumeindhoven zijn toch echt 2 verschillende zaken....de een achter de AH xl op de Hurk, daar gaat dit topic over, de ander zit in Woensel noord.
Je hebt gelijk !! ;)

Echter doet dat niets af aan de rest van het verhaal O-)
 
Dat is ook niet zo vreemd als het een Duits exemplaar zou zijn ;)
Check het kenteken op de RDW site, dan zie je wanneer hij zijn eerste toelating kent.

Mocht je dat ding echt willen kopen, laat dan in het koopcontract zetten dat het absoluut geen schademotor betreft, de motor ook niet uit verschillende motoren bestaat, laat het bloknummer en het framenummer er in zetten en laat de kilometerstand er in opnemen. Als ze daar niet aan mee willen werken, dan weet jij dat het geen zuivere koffie is en je genaaid wordt. Een eerlijke zaak doet dit probleemloos en het is jouw bescherming tegen teruggedraaide tellers en in elkaar geknutselde wrakken! :)

Mocht je twijfelen, vraag een aankoopkeuring aan, dan weet je meer. Kost wel centen, maar gezien het feit dat je elders zeker 900 euro meer kwijt bent, is een investering van bijv. 100 euro best lonend ;)

Ik heb ze even gebeld, en gewoon de situatie uitgelegd.....
Ik heb als antwoordt gekregen dat ze serienummers in het contract gaan zetten en een statement dat de motor niet krom of wat dan ook is.

Tevens heb ik de oude eigenaar gesproken.

Dit alles schept dan toch wel weer vertrouwen in hun.......
 
Laatst bewerkt:
Als ik alle verhalen lees over de groenen op het forum zou ik hem bij voorbaat al niet kopen. Ook al is die bike perfect en toevallig geen schademodel.

Een zaak die mede-rijders naait ga ik niet "sponsoren" door er iets te kopen. Betaal liever wat meer voor een zaak waar wel alles netjes en goed gaat.
'

:^

Nooit van me leven dat ik iets bij zou tent zou halen.. als je de verhalen hoort :r .
 
Terug
Bovenaan Onderaan