RF600 achterveer probleem

RFast

Die hard MF'er
9 sep 2003
872
1
Lieshout
mijn 900 blok is weer bijna klaar *D , klein probleempje gehad wat resulteerde in een scheurtje in het bovenblok ;( . maar dat is inmiddels allemaal opgelost.
maar goed nu ff het probleem, ik heb dit blok al eerder onder mijn 600-tje gehad en dat is erg fun, alleen mijn achter veer vind dit wat minder. nu wil ik deze eigenlijk vervangen door een veer van een RF900 of iets dergelijks. iemand enig idee deze twee veren zo uittewisselen zijn of haal ik me weer een berg problemen op mijn hals????

RFast
 
kijk dar kunnen we iets mee, de standaard veer heb ik altijd erg slap gevonden en nu met zo'n 135 PK aan het achterwiel laat het een helemaal een beetje te wensen over, zou mooi zijn als dat idd zomaar zou passen kan ik eens met een sloop bellen wat zo'n veer kost.

RFast
 
De achterbrug en veerelement van de 600 en 900 zijn verschillend. Misschien past hij wel, maar ze zijn niet dezelfde. Trouwens heel wat onderdelen van de 600 en 900 zijn niet uitwisselbaar!!
 
De achterbrug en veerelement van de 600 en 900 zijn verschillend. Misschien past hij wel, maar ze zijn niet dezelfde. Trouwens heel wat onderdelen van de 600 en 900 zijn niet uitwisselbaar!!

:z :Z

Ik heb een RF900 achterbrug in mijn 600 zitten slimme, ik roep het niet zomaar voor de lol. :P

Linksysteem en ophanging van de schokbreker is gelijk bij beide. Of de schokbreker gelijk is weet ik niet, denk het niet, maar passen zal het zeker.

Heel erg veel onderdelen zijn wel gewoon uit te wisselen.

Ik vind de standaardachtervering echt best stug eigenlijk, geen klagen over. Is ie niet lek ofzo of heeft ie veel km's/jaren achter de rug?
 
mijn 900 blok is weer bijna klaar *D , klein probleempje gehad wat resulteerde in een scheurtje in het bovenblok ;( . maar dat is inmiddels allemaal opgelost.
maar goed nu ff het probleem, ik heb dit blok al eerder onder mijn 600-tje gehad en dat is erg fun, alleen mijn achter veer vind dit wat minder. nu wil ik deze eigenlijk vervangen door een veer van een RF900 of iets dergelijks. iemand enig idee deze twee veren zo uittewisselen zijn of haal ik me weer een berg problemen op mijn hals????

RFast

Trouwens: Vind je niet dat je eens wat sappige verhalen met foto's moet posten over het inbouwen van een dikker blok in je RF? :? :P *D
 
oke begin van het verhaaltje dan, foto's beetje moeilijk verhaal wegens gebrek aan een digi- camera zal eens kijken wat ik in kan scannen.

na een paar jaar met veel plezier te hebben rond gereden, was het tijd voor iets anders (tenminste dat vond ik dan) tot ik op eddi's RF page (http://www.suzuki-rf.de/) uit kwam en onder het kopje tuning een verhaaltje van ene Yoshi las die al eens een 900 blok in een 600 frame gebouwd had.
das wel heel leuk natuurlijk, dus ik opzoek naar een blok. na ff zoeken eentje gevonden van een particulier ergens in de buurt van A-Dam.
blok compleet met cpu, cabs, enz. blok gekocht eronder gesleuteld (pas gewoon, alleen ff twee nieuwe gaten boren in de schetsplaten van de cilinderbank) en rijden maar, veel lol mee gehad. echt lachen hor om naast de 748 van een maat van mij te blijven terwijl die vol doortrekt :9
tijdens een opendag bij DIVMO op de bank gehad +/- 135 PK aan het achter wiel :) pure fun. na 5000 km nokkenas ketting vervangen en ongeveer 2000 km daarna krukaslagers omzeep, nog mee op vakantie geweest en toen maar begonnen aan het open maken van het blok, nieuwe lagers erin, moeten uit Japan komen.
er zijn blijkbaar niet veel mensen die dit doen. blok terug in elkaar en rijden maar, ongeveer 100 km en toen kwam ik erachter waar de olie die hij in hoog tempo lekkte vandaan kwam. steek as van de versnelling verkeerd gemonteerd, bovenblok gescheurd |( tja kan gebeuren als je zelf sleuteld, blok er weer onder uit (wordt je echt handig in na een paar keer) en maar weer uit elkaar.
blok weggebracht naar Biggelaar (nee niet de Ducati boy's ben ik ook geweest trouwens maar die waren niet echt goedkoop) in raamsdonkveer (doen motor revisie) en voor 100 euri's was het probleem weer opgelost. blok staat inmiddels weer in elkaar op de werkbank. ben op dit moment de velgen aan het polijsten en aan het spuiten (zelf uiteraard) nog bedankt erwin voor het idee.
voorpoten opnieuw aan het spuiten i.v.m steenslag meteen dikkere olie erin natuurlijk, stalen remleiding voor aan het monteren en een stuurdemper pas aan het maken. en dan kan het blok er weer onder.

hopen dat het deze keer wel allemaal goed is gegaan, kenne we van binnenkort weer heerlijk :]

dat was het verhaal in beknopte vorm. zal eens kijken of ik wat foto's terug kan vinden van tijdens de verbouwingen.

RFast
 
MR ZED,
ff vraagje, waarom een 900 brug in een 600 frame?? bizare modificaties doorgevoerd?

RFast

Die is van alu, die van de 600 van staal, dus ik vond dat mooier en ik heb er ook inmiddels een 5,5"velg met een maatje 180 band uit een gsx-r in zitten voor de looks. Ik weet niet eens zeker of dat wel past in die originele 600 brug. Dus vandaar de andere brug, voor een prikkie gescoord op ebay.

En er staat nog meer op stapel, deze week krijg ik een upsidedown voorvork binnen en die wil ik er dus in hangen.

Groter blok lijkt me ook wel leuk, maar voorlopig maar niet vanwege de kosten. Maar wie weet later nog, deze motor doe ik toch niet meer weg denk ik. Als ik het ooit doe, dan pak ik wel gelijk een gsx-r1100w of rf900 blok oid natuurlijk. :P ;)

Maar er zijn meer RF enthousiastelingen hoor, lees hier maar, er staan meer verbouwingen en opknapbeurten op stapel :) :

Wie rijdt er RF 400/600/900R deel 2
 
wat kost een rf900 blok ongeveer dan?
er kan toch ook een gsx 750 blok in? (katja heeft dat..)

Kan allemaal, maar ik denk dat rf900 het makkelijkst is om te doen. En dan daarna de gsx-rw blokken eventueel met aangepaste rf kop of aangepaste carburateurs vanwege het valstroom gebeuren bij de rf.

Katja van teamsuzuki heeft een srad blok, ik weet niet niet hoe dat zit met ophangpunten etc. :? Het is iig niet een kwestie van er inhangen, aansluiten en lopen.
 
maar wat zo'n blok dan ongeveer?
:?
Moet er 'kost' tussen staan? :?

Blokken zijn duur. B| En die vind je al niet veel. Zo'n 1100w blok daar zijn er meer naar op zoek die 7-11's bouwen oid.

Op ebay.de staan ook wel eens blokken, maar ja dan weet je niet precies wat je koopt en ga je niet makkelijk terug.
Niet echt een optie tezij je toch een revisietje wil en goedkoop een blok met een bepaalde schade koopt oid.

Sowieso is het met een uitgebouwd blok moeilijk inschatten wat je koopt.
 
ik heb mijn 900 blok gekocht voor 600 euro, helemaal compleet met cpu, bobine's cabs, starmotor en dynamo.
inderdaad moeilijk inschatten wat er met het blok is gebeurd, ben er later achter gekomen dat het een '94 blok was (een van de eerste RF's?) dus ja kun je verwachten dat er wat gereviseerd moet worden. en dat was dus ook wel het geval. leuk om een keer te doen met een wphandboek erbij. maar niet echt een aanrader als je niet zo'n sleutelaar bent.
beste om een keer met een motorsloop te bellen voor een blok, kun je nog een paar maanden garantie afspreken ook. alhoewel dat ook niet alles zegt. bij mij gingen de lagers er ook pas na dik 7000km uit dus ja. blijft een gokje.

RFast
 
een vriend van me heeft overlaatst de achterveer van zen RF900R vervangen,omdat deze olie lekte
waarna bleek dat deze ook gewoon te maken was...

zal ik even vragen of hij deze nog nodig heeft?
ken jij em late maken en heb je 900 veertje
 
Terug
Bovenaan Onderaan