[RF600] Ik ga weer verder met aanpassen maar wat ?

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.375
3.447
Helmond
Nou ik wil mijn motor (Suzuki RF600R 1993 35.000Km op de teller) dus na december als de 25Kw kit (heeft er dan circa 8000km in gezeten) eruit is verder gaan aanpassen met een of meerdere van de volgende opties !

Kunnen jullie mij helpen te beslissen :?
wel graag onderbouwen dus wat zijn de voordelen en/of nadelen van bepaalde opties (vooral de vering en Dynokit) en waarom zou jij het wel of niet gaan doen ?

[*]HyperPro Voorvorkkit SP-SU06-SSA005 € 146.26
[*]HyperPro Achterveerkit SP-SU06-SSB005 € 98.91
[*]HyperPro Complete veringkit SP-SU06-SSC005 € 220.63
[*]WP Progressive voorvorkveren op gewicht aangepast € 198,00
[*]Tail Riser € 70,-

[*]Engine Kit (rood geanodiseerd aluminium) Pro Bolt € 43.75
[*]Tank Kit (rood geanodiseerd aluminium) Pro Bolt € 11.65

[*]kuipruitje pikzwart € 77,50
[*]Dynojet stage 1 Kit € 145.00
[*]K&N Luchtfilter € 55.00

[*]Carbon look achterspatbord € 135.00
[*]Testarossa carbon look spiegel Links € 31.95
[*]Testarossa carbon look spiegel rechts € 31.95
[*]Platte kuip Carbon Knipperlichten € 15.95

[*]Undertray (zelf te maken) prijs onbekend
Indien de undertray doorgaat/gaat lukken dan ook het volgende:
[*]Knipperlichten in mijn remlichten net als bij een Amerikaanse auto prijs onbekend
[*]Nummerplaat houder achter het wiel prijs onbekend

Het volgende is al gedaan aan mijn motor :
[*]Carbon mini knipperlichten voor en achter
[*]Carbon kroonplaat beschermer
[*]Carbon tankpad
[*]Carbon rem en koppelingshevel
[*]Carbon Laser Oval eindemper (zelf aangepast op RF600R, was van een SV650)
[*]Rood geanodiseerde aluminium voetsteunen voor bestuurder & Passagier
[*]Rood geanodiseerde trillingsdempers aan het einde van het stuur
[*]Rood geanodiseerde ventieldopjes in de vorm van zuigertjes
[*]Osco kettingsmeerssysteem ( moet verplaatst worden als undertray doorgaat/gaat lukken
[*]Sigma BC800 digitale KMteller (die niet werkt, en dus waarschijnlijk eraf gaat)

Alvast heel erg bedankt

PS : fototje
suz-rf600-93-bikepics-34901.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie bike :9~

Binnenkant van cockpitje rood laten maken?
Handgrepen buddy eraf, seatcover in zelfde kleur rood?
Rode velgen?

[me]Nick Name vind rood een mooie kleur[/me]
 
Mooie bike :9~

Binnenkant van cockpitje rood laten maken?
Handgrepen buddy eraf, seatcover in zelfde kleur rood?
Rode velgen?

[me]Nick Name vind rood een mooie kleur[/me]
Handgrepen blijven lekker zitten aangezien ik redelijk vaak iemand achterop heb.
ik heb geen MONOseat :D dat is mijn zadel en een betere kleur rood leer is er niet :P
Rode velgen moet ik TEVEEL poetsen en daar heb ik geen zin mischien rode neon striping erop maar denk het niet.
BTW de uitlaat word zowiezo nog netter afgewerkt maar daarvoor ben ik hem 2 dagen kwijt :( en dan kan ik niet rijden :( :(
 
Laatst bewerkt:
dat [*], staat dat hier voor "nep"?

enne.... het leuke van verbouwen is dat je het helemaal zelf doet...
Dat gaat inderdaad allemaal om Carbon Look helaas zijn dat soort dingen niet allemaal in echt carbon te bestellen en dan krijg je Veel verschillende soorten carbon wat ook weer niet mooi is.
 
Testarossa carbon look spiegel

wat moet ik me daar van voorstellen?? :?


enne kun je piccie uploaden van je kroonplaat? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet met carbon-look erover
 
Knipperlichten in mijn remlichten net als bij een Amerikaanse auto prijs onbekend

hoe wil je dat doen?

dan lijkt het me moeilijk te bepalen voor achterliggers welke kant je op gaat?
of verandert het lichie dan in een pijltje? :P
 
Heb ik een keer gezien bij en Fireblade uit '99. Die hebben een vrij breed achterlicht. Die kerel had de twee uiterste hoekjes van zijn achterlicht afgeschermd met soort van spiegelplastic en er daarna lampies ingezet. Draadjes trekken, klaar.

Mzzl, Bob

P.S. Met dat breeeeeeeeeeeeeeede achterlicht van een RF moet het zeker lukken :)
 
PK'tje of 15 erbij bouwen ipv kermisattributen?

Kan je tenminste een ZXR bijhouwe op de A2 's-avonds ;) Of een zwaailicht op die fiets van je, met jouw rijstijl......want eh...links de auto's voorbij steken, terwijl deze al links rijden. ;) .....dan mogen ze je toch wel zien :P

Groeten van TT *D
 
mijn kroonplaat
suz-rf600-93-bikepics-27789.jpg

Van de testarossa spiegels heb ik helaas geen plaatje maar ze zijn VEREKTE mooi :P

Ik heb helaas nog steeds geen foto van de achterkant
maar een achterlicht van een RF laat dat heel makkelijk toe.
je hebt nl 1 normaal acherlicht en daaronder zitten 2 remlichten in 2 aparte units 1 links en 1 rechts dus dat is vrij goed zichtbaar dan.

en dat ik je ZXR niet bijhoud komt dankzij mijn geweldige 25KW kit waardoor ik welgeteld 34 hele pk's tot mijn beschikking heb nu ( 15 december mag ie eruit ) dan gaan we nog wel es crossen marktt
en die inhaalactie had ik gewoon ff zin in dat doe anders NOOIT :P O-)
 
Laatst bewerkt:
Je zou toch nog een radio inbouwen in het vakje in de kuip ? :P
Trouwens ook al gedacht aan een getint ruitje ? Dat maakt zo'n RF nog een stuk mooier.. en voor de rest moet je het zelf weten.. wat jij mooi vind.


Het enige wat ik ga doen is safety lights en eventueel een donkerder ruitje. anders de strip van het ruitje eraf trekken (de 'bescherming' op het einde) ;)
Voor de rest laat ik 'm lekker zo...
 
Blauwe lampjes in je tellers. Kost bijna niks en ik vind het persoonlijk er mooi uitzien.
 
Er staat al een ander ruitje ( pikzwart ) in het rijtje hoor.
en ik heb er juist wel een rand op zitten want scheelt toch wel met de regendruppels die waaien nu niet meer in mijn gezicht ( wel in me kruis maar goed...) ik rijd nl graag met vizier open en zo kan ik langer met vizier open rijden tot het echt hard begint te regenen.

Ja andere teller verlcihting is ook erg mooi maar mijn teller zijn vanzichzelf al oranje gekleurd dus een blauw lampie erin is niet voldoende dus laat ik het maar zo.
 
Ah ok, jammer. Bij mij zijn de toerenteller en de temperatuurmeter ook oranje, maar de snelheidsmeter niet. Daar ga ik een blauw lampje inzetten. Ziet er :9~ uit. Getint ruitje is ook zeker mooi.
 
Maar euhm zijn er nog mensen die ervaringen hebben met een Dynojet kitje op een Rf600R ?
en wat zijn de verschillen tussen een Stage 1 stage 2 en een stage 3 kitje ? ( voor mijne is alleen een stage 1 kit )
 
Hee Harley,

Ik probeer je te mailen maar ik krijg het steeds net zo hard terug...... mail mij eens!

:)
 
Er staat al een ander ruitje ( pikzwart ) in het rijtje hoor.

Ow, nie gezien ;) Maar pikzwart heb je dus geen flikker aan als je achter je ruitje wilt hangen om boven de 200km/u te rijden...
GertJan hier op het forum heeft een pikzwart ruitje op z'n RF600R.
Zwart ziet er wel supermooi uit, maar TE zwart zie je nix meer door heen.. is black smoke of gewoon smoke niet beter ?
 
Handgreep van een 900. Die vinnik persoonlijk mooier. En die extra koelvinnen net onder de tank bij je knie.
handgreep ? je bedoelt de handrgepen van de passagier ? nooit gemerkt dat die anders zijn.

Die koelvinnen bij de knie zitten in het complete achterwerk. Als dat van een 900 past ( wat ik dus nog aan het uitzoeken ben ) dan komt er inderdaad ook die achterkant op te zitten alleen zit ik dan weer met een 900 logo terwijl het maar een 600 is.
Op zaterdag 26 oktober 2002 10:27 schreef JK het volgende:Ow, nie gezien ;) Maar pikzwart heb je dus geen flikker aan als je achter je ruitje wilt hangen om boven de 200km/u te rijden...
GertJan hier op het forum heeft een pikzwart ruitje op z'n RF600R.
Zwart ziet er wel supermooi uit, maar TE zwart zie je nix meer door heen.. is black smoke of gewoon smoke niet beter ?
Ik lig toch nooit zo plat op de tank dat ik door me ruitje moet kijken. Maar een black smoke zou inderdaad beter moeten zijn en even zwart van een afstandje. Daarvoor zou ik ze eens allebei moeten zien.
 
Ben benieuwd harley, heel benieuwd. Binnenkort maar es bekijken allemaal.
Ja ik wil er mee beginnen als de 25kw kit eruit is dus vanaf 15 december ( wordt dus na januari in het nieuwe jaar ivm 4 dagen euro disney dan kerstmis en dan nieuwjaar)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan