RF900r: grotere vertanding op achterwiel

rafdet

MF'er
24 feb 2008
209
0
Lobith
Aangezien de topsnelheid toch niet dagelijks aangesproken wordt, zit ik er aan te denken om een andere vertanding op het achterwiel te zetten om de motor wat speelser te maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
origineel is het aantal achter 43, zit zelf aan een tand of vier erbij te denken.
Graag jullie ervaringen als die er zijn.

gr. Rafdet
 
Aangezien de topsnelheid toch niet dagelijks aangesproken wordt, zit ik er aan te denken om een andere vertanding op het achterwiel te zetten om de motor wat speelser te maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
origineel is het aantal achter 43, zit zelf aan een tand of vier erbij te denken.
Graag jullie ervaringen als die er zijn.

gr. Rafdet
Niet met 'n RF900, maar heb wel destijds (voor zijspangebruik) een korter voortandwiel gemonteerd op m'n Jawa. Het span werd bij stevig optrekken - vanuit stilstand, de eerste paar meter - compleet onbestuurbaar omdat het voorwiel maar wat hing te bungelen... 8-)

Maar goed, da's natuurlijk wel een Jawa en die hebben toch al gauw bijna 25 pk aan de krukas...
 
4 tanden is denk ik wel t maximum wil je een niet TE hoogtoerige motor krijgen.

Zoals je zelf al zegt kan je beter voor een groter achtertandwiel gaan dan voor een kleiner voortandwiel, maar... hou je er wel rekening mee dat je ketting waarschijnlijk te kort wordt?
Of vervang je de hele set in één keer?
 
Zoals je zelf al zegt kan je beter voor een groter achtertandwiel gaan dan voor een kleiner voortandwiel, maar... hou je er wel rekening mee dat je ketting waarschijnlijk te kort wordt?
Of vervang je de hele set in één keer?


Ja, alles is aan vervanging toe.

vier is max, maar is er bij 2 bv. ook al een groot verschil? Wil hem net wat speelser maken maar er inderdaad geen blehrapparaat van maken.
 
Zoals je zelf al zegt kan je beter voor een groter achtertandwiel gaan dan voor een kleiner voortandwiel, maar... hou je er wel rekening mee dat je ketting waarschijnlijk te kort wordt?
Of vervang je de hele set in één keer?


Ja, alles is aan vervanging toe.

vier is max, maar is er bij 2 bv. ook al een groot verschil? Wil hem net wat speelser maken maar er inderdaad geen blehrapparaat van maken.

dan wel geen ervaring met RF, maar wel met een andere 900 4in lijn. (Hornet900)

elk tandje meer merk je direct, 2 tandjes geeft al een gigantisch effect, zou niet voor meer gaan als ik jouw was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan