rf900r

opabas

Rookie
25 aug 2008
15
2
Dodewaard
Hallo motorcollega's
Middels een relais heb ik handvatverwarmers gemonteerd.
Klopt het dat wanneer ik de motor op contact zet het relais een contactklik geeft.
Wanneer ik dat doe blijven ze koud dus dat klopt, wanneer ik trap 1 inschakel bij contact worden ze warm ook bij trap 2.
Wanneer de motor van het contact word gehaald gebeurt er niets, dat klopt dus wel weer immers een grapjas zou de handvat verwarmers aan kunnen zetten waardoor de accu leeg word getrokken en dan ben je mooi de sjaak.

Ik dacht dat wanneer de handvat verwarmers op trap 1 of 2 worden gezet dan pas het relais word geactiveerd.


Graag een reactie,
opabas
 
Als je het relais aan een lijn hebt gehangen waar pas spanning op komt wanneer je het contact aan hebt, zit je goed. :P

En zo'n ding hoort een 'klik' te geven ja. :)

dat moet wel een geschakelde plus zijn ja, anders kom je direct op de accu terecht...
en zou je relais altijd bekrachtigd zijn en je die klik dus maar 1x horen( moment van aansluiten) ( kan je er net zo goed geen relais tussen zetten)

overgens zoals de ts het nu aangesloten heeft is prima :)

MAAR

ik zit ff te denken hoe dat de ts het moet aansluiten om pas die klik te krijgen als ie de handvat verwarming aan zet... maar dat blijkt op zaterdag avond niet echt mee te vallen :') :N
 
Laatst bewerkt:
dat kan wel zo zijn, het gaat mij er alleen om dat het relais pas word gebruikt bij het gebruiken van de handvat verwarmers??
Of idd bij het op contact zetten??
85 contact draad via sleutel
86 massa chassis
30 via zekering naar + accu
87 = rode handvat draad
zwarte handvat draad = massa chassis
 
dat kan wel zo zijn, het gaat mij er alleen om dat het relais pas word gebruikt bij het gebruiken van de handvat verwarmers??
Of idd bij het op contact zetten??
85 contact draad via sleutel
86 massa chassis
30 via zekering naar + accu
87 = rode handvat draad
zwarte handvat draad = massa chassis

wordt wel heel ingewikkeld volgens mij als je het pas werkend wilt hebben als dat stappen ding ingeschakeld wordt,

want dan zou je van dat stappen ding de + op het draad moeten zetten wat nu op 85 zit als ik het goed lees,
het beste(makkelijkste) lijkt me gewoon een schakelaar onder je zadel weg te stoppen welke je aan kan zetten op het moment dat je de handvat verwarming wilt gaan gebruiken.

pfff, valt echt niet mee op zaterdag avond :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan