RGV 250 uit 89

debekko

MF'er
1 mei 2004
112
0
Doetinchem
Hallo,

Vandaag wilde ik op mijn suzuki RGV 250 gaan rijden.
Benzine en olie goed in orde, dus ik dacht alles prima,
100 meter gereden, boem uit. Opnieuw gestart en weer ff verder gereden.
weer 100 verder, ding wel toeren maken maar niet hoger dan de 80 km/u komen. snap er geen zak van, ik terug geschakeld en hoppa gas. Wel toeren maar niet trekken. kwam niet harder dan 80 tot 100 km/u ik de koppeling ingeknepen en geluisterd naar het toeren tal. dat liep langzaam steeds hoger in toeren tot zelfs in het rooie :S iemand enig idee hoe dat allemaal kan en wat het prbleem kan zijn. Ik heb totaal geen idee, wel heb ik met kickstarten het idee dat ik haast geen compressie heb moet vaak trappen voordat hij aan gaat.

Greetzz DeBekko
 
Klinkt mij als dat ie te weinig bezine krijgt.. bezine raakt op en stoeren stijgt.. Staat je benzine kraan wel op ON.. of MAYBE zelfs op RESERVE omdat je benzine bijna op is ?? Is t dit niet, even je leidingen checken op afknellen of verstoppingen..
 
Benzine is in orde, volle tank en kraan op on en ook geprobeerd op reserver
asl hij geen benzine zou krijgen zou hij ook niet lopen lijkt me
Ik zat misschien nog aan die uitlaatschuiven te denken (powervalves)
Omdat hij bij starten ook al zo weinig compressie heeft, ik moet soms wel 10x trappen voordat er maar iets gebeurd
 
Hmzzz.. Je powervalves kun je wel alvast overslaan.. die komen alleen in actie in de hogere toeren >8000... En Mochten ze nou open blijven hangen in de lagere toeren moet ie alsnog goed te berijden zijn, hij mist dan alleen wat koppel.. meer niet..

Maar ik zou echt even je bezine leidingen ( carbs ) ff nakijken, t feit dat je zei dat ie opklimt in toeren als je geen gas geeft met koppeling in, duid op een benzine probleem in de zin van een tekort aan bezine... dat kan ook verklaren dat je 100 m kan rijden.. dan stopt ie der mee.. sta je ff stil.. kan der weer beinzine in de carbs komen.. kan je weer rijden...boef.. weer afgelopen..
 
Tweetakt toch, hè? Ja, eerst "kleine" dingen na-trekken:

- hoe lang stilgestaan; rubber-achtige stolseltjes in de brandstof (èn in de carb)?
- tank-ventilatie
- vlotter-pennetje met plastic puntje? Vergrootglas.
- niet alleen de bougie maar ook bougieKAPJE wantrouwen; fouten lang niet altijd meetbaar

Ten laatste (want niet meer als karweitje "klein" te noemen): keerring(en) op krukas. Rare dingen die maar bij SOMMIGE rijders kapotgaan, meest bekende oorzaken:
- oververhitting (arm mengsel, gebrek aan smering of onzuivere brandstof)
- stationair (warm-)draaien
- onrustig warmrijden
- koud wegjanken
 
zou wel heel goed kunnen hoor, die powervalves.

had een zelfde probleem toen mn powervalve verkeerd omzat :X stationair gaat ie wel in toeren... maar rijdend was het nix.

sluit ze dus niet uit...
 
Nou ik heb dit alles bekeken en ben begonnen met de demontage,
nou raden wat ik tegen kwam, bij het draaien aan de gashendel bleef 1 carb dicht
bleek dat een kabeltje van de schuif afgeknapt was.

Weet iemand waar ik dit kan krijgen en hoeveel
het ong. kost


GeGroet Dennis

p.s. een ieder bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan