richa textiel broek wassen

sandert93

MF'er
27 okt 2015
49
4
Almere
beste mf

Hoe kan ik het beste mijn Richa pak wassen?
het gaat vooral om de broek aangezien die lekt en las dat een keer goed wassen van een pak en daarna impregneren nogal wat kan schelen!
 
Ik haal net mn richa jas uit de wasmachine :)
30 graden en een beetje ariel.
Waterdicht wordt ie van inspuiten echt niet. Als het pak lekt, een beter niet lekkend pak aanschaffen.
Zo kom ik aan mn kast vol motorkleding.
 
Laatst bewerkt:
dit pak is 11 maanden mag verwachten dat hij nu niet al blijvend lek is?
heb hem nog nooit gewassen dus misschien zit het membraam vol met vuil wat ik op internet las.
 
dit pak is 11 maanden mag verwachten dat hij nu niet al blijvend lek is?
heb hem nog nooit gewassen dus misschien zit het membraam vol met vuil wat ik op internet las.
Wasvoorschrift zit bij de broek, of staat er zelfs in.
Anders ff kijken op site van de fabrikant.

En als het een waterdicht ding zou moeten zijn, kun je voor garantie terug naar leverancier, indien stuk.
 
Als ie niet meer waterdicht is wordt ie dat ook niet meer, wassen en middeltjes helpen echt niet. Zit er idd geen garantie meer op?
 
Heb de broek gewassen op 30 graden met speciale zeep van motorport en daarna
geimpregneerd om waterafstotend te maken zal wel zien als het regent
 
Hier was ik al jaren mijn motorkleding mee, zowel mijn textiele kleding van Rukka als ook van Probiker en Buse, enz.
Beide middelen bevallen mij uitstekend. Let op de gebruiksaanwijzing!
Ik heb wel iets meer impregneerspray nodig als een bus voor één jas en één broek.
Heb dit jaar eens een andere spray gebruikt, omdat die voordeliger was, maar was echt !@#$%.
Dus nooit meer iets anders.https://www.louis.de/artikel/set-s1...list=217501771&filter_article_number=10059257
Succes ermee.
 
Motorkleding altijd wassen met een vloeibaar wasmiddel, anders verstopt het poriën van de eventuele ademende/waterdichte jas.
Meestal adviseert de fabrikant een bepaald midddel, en gebruik dat dan.
Kan ook zijn dat je broek gewoon niet waterdicht is.
Een GORE-TEX materiaal moet je juist veel wassen, juist om zijn eigenschappen te verlengen.

Is het geen waterdichte broek, dan een impregneer gaan gebruiken, Harmisol, tentendoeksealer..
 
dit was zeker wel een waterdichte broek, en heeft mij ook vaak zat droog over gebracht. alleen de laatste reis heeft hij niet zijn werk gedaan en was ik zeik maar dan ook zeik nat na 1,5 uur rijden in de motregen/regen!

Vloeibaar wasmiddel gewoon de normale ??
 
dit was zeker wel een waterdichte broek, en heeft mij ook vaak zat droog over gebracht. alleen de laatste reis heeft hij niet zijn werk gedaan en was ik zeik maar dan ook zeik nat na 1,5 uur rijden in de motregen/regen!

Vloeibaar wasmiddel gewoon de normale ??

Motorkleding wassen en onderhouden - MotorKledingCenter

Motorkleding kopen? Motor kleding advies - MotoPort.nl

Uitleg over Motorkleding Onderhoud, Wassen en Reiniging / Motorkleding Adviescentrum Motowarehouse.nl | Motorcity.nl
 
Ik heb m'n Richa pak ook al een paar keer gewassen. Speciaal wasmiddel, ik kreeg het eerste flesje bij de koop mee. Maar het is overal te krijgen (hetzelfde als voor Goretex).

Het fijne van Richa is, dat je inderdaad 5 jaar garantie hebt. Ik heb er al een paar keer gebruik van gemaakt ivm een losse naad of zo. Maar ik heb nog geen lekkage gehad.
 
uiteindelijk toch maar naar de motorzaak geweest afgelopen zaterdag en de broek laten opsturen! ben benieuwd wat Richa er mee gaat doen.
 
Hopelijk heb je veel geduld want ik heb mijn helm van RXA (Richa) laten opsturen voor een scheurend afdichtingsrubber en een verdwenen schroefje. Dat was drie maanden geleden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan