Richtaanwijzer werkt...soms? (1983 Suzuki GSX 400 F)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
333
170
De knipperlichten werken soms wel, soms niet.

Achter heb ik zo een led strip die je veel cafe racers ziet hebben waar de linker en rechter hoeken dubbel functioneel zijn als knipperlichten.

Voor is gewoon stock OEM van de fiets zelf.

Hij werkte eerst wel een lange tijd toen ik de motor had gekocht.
1666876101895.png


Wanneer ze niet werken, is het een best vreemde configuratie. Namelijk:

Schakelaar naar links:
- Linksvoor knippert (ietsjes sneller dan normaal)
- Links EN rechts achter knipperen beiden

Schakelaar naar rechts:
- Voor knippert niet
- Achter knippert rechts wel
 
Even analyseren. Werkt je knipperlicht eerst wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel, dan niet.....?
 
Zou het kunnen zijn dat als 1 onderdeel geen weerstand geeft, dat dan het hele knippersysteem niet goed werkt? Of is dat niet relevant met waarom de rest van het systeem vreemd doet.

Het is vooral een geval 'begin met het makkelijkste'.

Ik verwacht, zodra ik zo'n ombouw zie, problemen met dat LED prul. Maar, gezien een ouderwets peertje het nu niet doet, zou ik het niet eens gek vinden als je gewoon een doorgebrand peertje hebt en zodra die werkt, dat alles werkt.

Mocht het peertje wel weer werken en de rest nog steeds niet heb je in ieder geval een probleem opgelost.


Oh, gezien het een probleem is wat zich af en toe voordoet verandert mijn hypothese. Sorry, even overheen gelezen.
Draadbreukje ergens? Een relais met een slecht contactje? Slechte aarde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan