Richting aangeven zonder knippers?

Baaniooo

Die hard MF'er
5 aug 2006
251
0
Nieuwegein
Even een vraagje,

Ik heb zinds kort een Kawasaki Supermotard...
Helaas beschikt deze motor niet over een knipperlicht functie.
Zijn er regels over hoe je dan moet aangeven welke kant je opgaat?
Ik steek een been uit als ik wil aangeven dat ik een rotonde verlaat *D .
Verder is het een beetje afhankelijk van de situatie hoe ik richting aangeef.

Hoe doen jullie dat?
 
Gewoon met de knipperlichten natuurlijk..

Trouwens knap dat je al op je motor rijdt voordat je überhaupt al hebt afgereden.
 
Gewoon je arm uitsteken, maar omdat het niet altijd uitkomt (omdat je koppeling / rem / gas wilt bedienen ;) ) je been uitsteken :P
 
met je hoofd de kant op gaan knikken waaar je heen wilt :Y
 
Gewoon je arm uitsteken, maar omdat het niet altijd uitkomt (omdat je koppeling / rem / gas wilt bedienen ;) ) je been uitsteken :P

Maar met een sm, was je ondertussen je poot al aant uitsteken voor de controle *O*



Knipperlichten zijn voor de kermis, maar met een sm rijdt je toch voornamelijk polder dus daar ist niezo belangrijk. En voor de mensen die dat wel vinden :W
 
Gewoon je arm uitsteken, maar omdat het niet altijd uitkomt (omdat je koppeling / rem / gas wilt bedienen ;) ) je been uitsteken :P
Maar dan denkt de automobilist achter je dat er een hond op die motor zit :?
Het enige wat ie dan zal doen is z'n ruitenwissers aanzetten...
 
Hangt ervan af hoe oud je fiets is. Richtingaanwijzers zijn al een hele tijd verplicht, dus tenzij het een klassieker is horen die er gewoon op te zitten.


beetje bulshit aangezien er nog steeds nieuwe sm's van de lopende band afrollen zónder knippers...
 
beetje bulshit aangezien er nog steeds nieuwe sm's van de lopende band afrollen zónder knippers...

:?

Artikel 3.4.41
Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 16 juni 1999, moeten zijn voorzien van:

grote lichten, dimlichten,

stadslichten,

richtingaanwijzers,

achterlichten,

remlichten,

een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat en
niet-driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG.

Nou ben ik wel met je eens dat een sm geen motorfiets is, maar dan nog. :X
 
:?

Artikel 3.4.41
Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 16 juni 1999, moeten zijn voorzien van:

grote lichten, dimlichten,

stadslichten,

richtingaanwijzers,

achterlichten,

remlichten,

een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat en
niet-driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG.

Nou ben ik wel met je eens dat een sm geen motorfiets is, maar dan nog. :X
moraalridder _O-
 
beetje bulshit aangezien er nog steeds nieuwe sm's van de lopende band afrollen zónder knippers...
:Z Die zijn dan zeker niet bedoeld voor gebruik op de openbare weg, of voor de export naar landen waar ze níet verplicht zijn, of... Er rollen ook nog steeds minibikes van de lopende band, maar daar mag je ook de weg niet mee op.
 
Uhhm gaan schelden als er een automobilist die je niet goed begrijpt welke kant je op wil je voor je mik rijdt |( Sorry maar vind dit als ouwe motorryder beetje dom topic :Y )
 
Op de snelweg steek ik vaak wel ff een extra hand uit bij het inhalen van een auto oid...
Ff laten weten dat ik ga inhalen voor de mensen 8er mij
Die kleine knippers vallen niet altijd evenveel op he
 
Op de snelweg steek ik vaak wel ff een extra hand uit bij het inhalen van een auto oid...
Ff laten weten dat ik ga inhalen voor de mensen 8er mij
Die kleine knippers vallen niet altijd evenveel op he

:^ en knippers horen er gewoon op te zitten.

Als ze er fabrieks-af niet op zitten dan wil dat niet zeggen dat ze op de openbare weg niet verplicht zijn. :N

Blijf je zonder knippers rijden dan is het gewoon een kwestie van uitstel van executie.

oftewel: Vroeg of laat ........Shing! Shing!
 
Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 december 1994 doch voor 1 november 1995, moeten zijn voorzien van:

een groot licht en een dimlicht, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG of richtlijn 76/761/EEG
richtingaanwijzers die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG of richtlijn 76/759/EEG


Als je fiets nu van 1993 is wat dan staat niet op de site http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1199&Itemid=43


Mzzl Muppet
 
Dan hoeft ie dus geen richtingaanwijzers te hebben. Richtingaanwijzers zijn verplicht voor motoren die vanaf 1 januari 1995 op de weg zijn gekomen.

Even verder in het VR staat namelijk wat duidelijker wat er echt allemaal aan verlichtinmg aan je motor moet hangen:

§ 10. Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen
Artikel 5.4.51
Motorfietsen moeten zijn voorzien van:

A. een of twee grote lichten;

B. een of twee dimlichten;

C. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;

D. een of twee stadslichten indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;

E. een of twee achterlichten;

F. een of twee remlichten indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;

G. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;

H. een of twee niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig
 
Terug
Bovenaan Onderaan