richtingaanwijzer valt uit

el greco

Die hard MF'er
23 sep 2003
449
0
Diepenveen
Zondag even lekker gereden. Merkte opeens dat de indicator voor de richtingaanwijzer niet meer werkte. Toen ik langzamer ging rijden deed hij het wel weer. Mijn suggestie: dynamo stuk?
 
Zondag even lekker gereden. Merkte opeens dat de indicator voor de richtingaanwijzer niet meer werkte. Toen ik langzamer ging rijden deed hij het wel weer. Mijn suggestie: dynamo stuk?

Alleen de indicator of deed je richtingaanwijzer het zelf ook niet meer.

In het eerste geval check de stekkers en de bedrading. In het tweed geval begin met WD-40 in de schakelaar te spuiten, Check daarna het relais contacten op vervuiling en de stekkers.
 
Wat willem1940 zegt, plus ook even de stekkertjes op de genoemde oxidatie controleren. Schoonmaken met schuurpapiertje en/of contactreinigingsspray - WD40 kan ook werken maar is vettig en kruipt misschien naar plekken waar je het niet wilt hebben. Als de oxidatie te ver gevorderd is nieuwe fittingen (dan wel knipperlichten) resp. stekkertjes.
Mogelijk zit er ook oxidatie bij de aansluitpennen van het knipperrelais of is het relais gewon kapot. Zit het dicht bij de motor/uitlaat, dan kan het door de hoge temperatuur uitvalsverschijnselen tonen.
Of de schakelaar - hoge snelheid -> trillingen -> los contact binnenin.
Als laatste mogelijkheid de bedrading zelf - een breuk in de koperen ader kan zich door thermische uitzetting kenbaar maken.
 
Klinkt als een slecht contact, bijvoorbeeld door oxidatie van een fitting of een stekkertje.
Treed het probleem links en rechts evenveel op? Dan zou ik het zoeken bij het relais of de zekeringkast. Als het aan een kant optreed, dan kan verwacht ik het bij de lampjes of de schakelaar aan het stuur.

Aan..uit..aan..uit..aan.. gek word ik er van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan