Richtingaanwijzers

Ekeinu

Rookie
8 jun 2005
11
0
Sint Michielsgestel
Wordt ik gisteravond aangehouden, in eerste instantie voor een alcoholcontrole.
Blijkbaar zinde het meneer agent niet dat alles in orde was. (nummerplaat uitlaten enz)
Want toen begon ie te zeuren over mijn richtingaanwijzers aan de voorzijde.
Deze branden namelijk altijd, amerikaanse uitvoering, en dat mag niet.
Ik heb me maar van de domme gehouden O-) en hem zijn zegje laten doen.
Maar toch vind ik dit maar gezeur om niets.

Uiteindelijk gewoon door mogen rijden. :] (dus zo belangrijk was het dan toch niet) :?
 
Wordt ik gisteravond aangehouden, in eerste instantie voor een alcoholcontrole.
Blijkbaar zinde het meneer agent niet dat alles in orde was. (nummerplaat uitlaten enz)
Want toen begon ie te zeuren over mijn richtingaanwijzers aan de voorzijde.
Deze branden namelijk altijd, amerikaanse uitvoering, en dat mag niet.
Ik heb me maar van de domme gehouden O-) en hem zijn zegje laten doen.
Maar toch vind ik dit maar gezeur om niets.

Uiteindelijk gewoon door mogen rijden. :] (dus zo belangrijk was het dan toch niet) :?

Waaruit trek jij in godsnaam de conclusie dat het mijnheer de agent niet zinde dat alles in orde was, mijnheer de motorrijdert?????

Alcoholcontroles wordt vaak gecombineerd met algehele verkeerscontroles. En omgekeerd worden bij verkeerscontroles ook vaak alcoholcontroles gehouden. Controle op de technische staat van de motor is dan heel normaal en zegt verder niets over de gemoedstoestand van de agent zoals jij die veronderstelt.

Dat de agent 'valt' over je running lights is logisch: staat in het voertuigregelement dat dat niet mag. Motorverlichting mag aan de voorzijde alleen constant wit/geel licht uitstralen en aan de achterzijde uitsluitend rood licht, maar dat wist je ongetwjfeld zelf ook wel omdat je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.

Kennelijk heeft de agent zelfs begrip gehad voor het feit dat je op een 'Amerikaanse'-motor rijdt en deze zaak gelaten voor wat het is. Een sanctie van € 75,-- had ook gekund. En dan ben jij degene die hier beweert dat de agent zeurt om niets?

Ik heb daar een heel ander idee over.........zeur!
 
Waaruit trek jij in godsnaam de conclusie dat het mijnheer de agent niet zinde dat alles in orde was, mijnheer de motorrijdert?????

Alcoholcontroles wordt vaak gecombineerd met algehele verkeerscontroles. En omgekeerd worden bij verkeerscontroles ook vaak alcoholcontroles gehouden. Controle op de technische staat van de motor is dan heel normaal en zegt verder niets over de gemoedstoestand van de agent zoals jij die veronderstelt.

Dat de agent 'valt' over je running lights is logisch: staat in het voertuigregelement dat dat niet mag. Motorverlichting mag aan de voorzijde alleen constant wit/geel licht uitstralen en aan de achterzijde uitsluitend rood licht, maar dat wist je ongetwjfeld zelf ook wel omdat je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.

Kennelijk heeft de agent zelfs begrip gehad voor het feit dat je op een 'Amerikaanse'-motor rijdt en deze zaak gelaten voor wat het is. Een sanctie van € 75,-- had ook gekund. En dan ben jij degene die hier beweert dat de agent zeurt om niets?

Ik heb daar een heel ander idee over.........zeur!
:^

Wel even een kleine kanttekening, als het een originele Amerikaanse motor is (grijze import) dan mogen je knipperlichten meebranden. Dat hoort dan ook op het kentekenbewijs vermeld te staan.

[edit] sgreifvaud
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gewoon door mogen rijden. :] (dus zo belangrijk was het dan toch niet) :?
_O-

tis ook nooit goed..kom je dr met een waarschuwing af...schijnt het niet zo belangrijk te zijn....had je een bekeuring gehad, dan was t een miereneuker geweest (maar in jouw optiek wel belangrijk gezien de bekeuring) :P
 
Ik vind het persoonlijk niet eens mooi dat je richtingaanwijzers continue branden. Als ik jou was zou ik het sowieso veranderen.
 
hahahahaha, wat een reacties allemaal, en het enigste wat hij wilde was jullie begrip _O-

[me] ik lach me rot, totdat de bekeuring binnenkomt [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan