richtingaanwijzers.....

17 dec 2007
25
0
Gem. Rheden
Ben in het bezit van een `Bobber`, dus alles eraf wat er niet echt op hoort....

Heb nu geen richtingaanwijzers, en geef dus richting aan met de hand....

Concreet gesteld......moet ik richtingaanwijzers op mijn motorfiets hebben

Graag berichtje retour van zij die er verstand van hebben...............
full
 
Wat ik regelmatig heb gehoort is dat je op motoren van voor een bepaald bouwjaar geen richtingaanwijzers hoeft te hebben, zal eens zoeken of ik hier nog wat meer over kan vinden
 
Ik heb vorig jaar geleerd op mijn theoriecursu (99% zeker) dat ringtingaanwijzers op een motor niet verplicht zijn! Zitten ze er wel op moeten ze werken! Zitten ze er niet op heb je gewoon je handen net als op een fiets!
 
Als je seriues antwoord wilt, even het bouwjaar van jouw motor hier plaatsen en
of er af fabriek al knippers opzaten.
 
Ik heb geleerd dat jaartal er niet toe doet... dat weet ik alleen dus niet 100% zeker... Volgens mij mag je gewoon je knippers eraf halen. een motor is een motor
 
Laat ik hem maar even citeren:
|(

Knipperlichten Baksteen... KNIPPERLICHTEN !!!





Artikel 5.4.51

Motorfietsen moeten zijn voorzien van:

a. een of twee grote lichten;

b. een of twee dimlichten;

c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;

d. een of twee stadslichten indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;

e. een of twee achterlichten;

f. een of twee remlichten indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;

g. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;

h. een of twee niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

2. Onverminderd het eerste lid, onderdeel c, mag, indien de motorfiets is voorzien van een zijspanwagen en in gebruik is genomen na 31 oktober 1997, de aan de motorfiets aangebrachte richtingaanwijzer aan de zijde van de zijspanwagen niet functioneren.
dusss...
 
Als je geen knipperlichten hebt of je hebt ze er bewust afgehaald dan zul je mat je arm uitsteken richting moeten aangeven
 
Als je geen knipperlichten hebt of je hebt ze er bewust afgehaald dan zul je met je arm richting aan moeten geven
Lekker als je rechtsaf moet en je rijd een cardan-fiets, dan val je enorm terug in snelheid als je je rechterhand van het gas haalt....haha
 
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;



Kijk, hier heb ik dus wat aan!

Ik zal dus aan de medemens op een ietwat afwijkende manier moeten blijven mededelen dat ik voornemens ben het primaire wegdeel op gecontroleerde wijze te gaan verlaten......

In gewoon Nederlands; Mijn klauwen uitsteken dus.......mooi, is ook veel "echter"....


Grandia operator; dank je wel!

De rest; dank voor uw bezorgdheid, maar er zit wel degelijk een kentekenplaat op mijn Ja,mama en wel aan de linkerzijde naast de achterwielnaaf.......

Mike "The Bike" Sch.
 
Trouwens.....


Geen gekke fiets, he?

Gekocht voor 150 Euro omdat de vorige eigenaar dacht dattie "echt wel kapot" was omdat er olie uit de uitlaat kwam.....

Thuis olie afgetapt (zat benzine bij door verkeerde stand benzinekraan en ontbreken van vacuumslangen op de carburateur) , blok gespoeld, nieuwe olie erin, slangen vervangen, opnieuw matzwart gespoten, en gaan met die 1000cc V-Twin!

Mijn 6e fiets, maar de eerste die niet rammelt, rookt en/of lekt........Heeft de naam "Blek-Baik 2" gekregen......

Gelukkig heeft de oude eigenaar inmiddels ook een nieuwe RatBike....

"Paint & Chrome do NOT take you home"

Mike "The Bike".
 
Terug
Bovenaan Onderaan