Richtprijzen Gixxer Fighter

Rea

MF'er
26 apr 2005
34
0
Lanaken
Hallow!

Alweer zo'n vervelend projectloos topic O-)

Graag wou ik (en ik denk ook andere starters) een beetje een idee krijgen met welke prijzen je te maken hebt bij het bouwen van een redelijke gsxr-fighter. Dan is er mss minder kans dat ik in het najaar 20 keer wordt genaaid doordat ik gewoonweg geen idee heb hoeveel het zou moeten kosten. En hoeveel km's zijn er te halen uit de betere 750/1100's?
Hierbij denk ik bv. aan een standaard 750 of 1100 visueel netjes verbouwen, zonder turbo en motortuning, standaard carbs etc (Ben nog niet veel gewend :P Later zal het er zeker van komen).

Dus stel:

- Prijs 2e hands 1100/750? Zonder beschadigingen aan frame etc, met goed blok? (Waar op letten voor mankementen?)
- Prijs mooie complete usd set? De hele mikmak(zover dat nodig is?)
- Is die standaard achterbrug een beetje te doen? Of is dat een stompje i.c.m. laten we zeggen een duc 916 zitje?
- Prijs mooie achterbrug? (Niet te duur, als het maar lang genoeg is icm met kontje) Hoe zit dat met de remmen dan? En link,vering? Zijn de standaard goed? Welke zijn makkelijk pas te maken?
- Prijs kont + zit + duozit? ('t meisje moet achterop)(duc 916/998/748 duo, mv agusta duo)(sub zelf make)
- Prijs mooi uitlaatsysteempje? (Legaal maar toch lekker geluidje?)
- Is een mooi resultaat te behalen met een budget van €3000-4000?
Er zal me vast en zeker nog vanalles invallen komende tijd...

Dus zet gerust hele problematische ervaringen en successen hier neer! Elke tip is goud waard! *O*
Ik zou het echt leuk vinden zou het hier vol staan met tips, en connecties voor andere karweitjes! De beginnede vechtersbaas zal enorm geholpen zijn voortaan :}

Alvast een goede nacht toegewenst :z
Take your time! (Zolang het maar vol is voor het eind van de winter :W )

Gr,
Sjoerd

Enkele inspiraties:
gsxr_11_012.jpg

full
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

Van ziekeninja dacht ik? :} Kostenplaatje ongeveer O-) ?

Hoi,

Leuk om te horen dat je mijn fighter de goede kant vindt opgaan. Veel onderdelen kun je "goedkoop" vinden door de tijd te nemen en goed te zoeken. Je budget lijkt me in ieder geval ruim toereikend. Indicatie van mijn kosten

Fiets GSXR 750 '88 1000
USD GSXR 1100 '93 300
Blok GSXR 1100 '91 500
Kontje GSXR 600 '05 100
Achterbrug GSXR 750 '91 100
Schokbreker GSXR 1000 '03 100
Carbon spatbord 60
Kroonplaat aanpassen 50
RVS bochten+ec carbon demp 300
K&N Filters 100
Dynosetje 50
Stuurkuipje 50 (die echt mooie zijn heel duur!!!)
Lak (zelf gespoten) 60
remschakelset yoshi 150
Heleboel kleinspul 100

Ik zal nog wel het e.e.a. vergeten zijn, maar ik heb ook zaken als de originele voorvork wel goed kunnen verkopen dus dat kan ik in mindering brengen.

Denk dat je met 3500 in ieder geval een heeeeeele nette fighter kan bouwen. Maar belangrijk is dat je zaken als een USD en de fiets zelf goedkoop koopt. Overigens zijn de prijzen niet exact die wat ik betaald heb, maar dit geeft een betere indicatie denk ik.

Grtz Zieke Ninja
 
he hallo rea

leuk dat je ook een gsx-r als basis neemt voor je fighter project.

op de vraag of je voor 3 á 4000 euro een mooie fighter boud licht er natuurlijk maar net aan.
-wat betreft de gsx-r prijzen,wil je een slabby,slingshot of een waterkoker
gsx-r? die prijzen verschillen al enorm,logies ook want de bouwjaaren/km. stand verschillen ook erg.
-ten eerste voor hoeveel je de gsx-r aan schaft.
-ten tweede wat je plannen zijn en wat je er allemaal op wil hebben en hoe je spuitwerk moet worden.
-voor een beetje een knappe usd vork moet je zo rond de 3 en de 400 euro zoeken denk ik.(teminste dat ben je volgens mij al snel kwijt)en ik weet niet of daar alles al bij zit.
-een 916 zitje mag maximaal € 100,- kosten,ook omdat dit zitje er al een tijdje is en al vaak gebruikt word
-de standaart achterbruggen zijn allemaal wel prima,persoonlijk zal ik wel een andere achterveer monteeren kosten;tussen de 100 en 200 euro,wil je zo'n neppe öhlins betaal je al over de 300 euro.wil je een totaal gefreeste wp of öhlins betaal je gewoon de hoofdprijs van 700 euro(of je moet bjorn heten haha)
dus dat is maar net wat een gek er voor geeft(geld natuurlijk ook voor de upsd vork,als je een gefreesde wil mag je ook je portomonee mee nemen)
wil je toch een andere achterbrug monteeren denk dan rond de 150 á 200 euro.
-uitlaat systeem betaal je ook iets van 200 euro,al betaal je ook wel een beetje voor de naam,denk bijv. aan yoshimura,akrapovic,laser,marshal,devil en dat soort namen.die zouden wel meer kosten.
-de kosten om een subframe zelf te maken valt reuze mee hoor dat kost denk ik nog geen 50 euro maar daar zit ook weer een verhaaltje aan.als je zelf staal kan lassen blijf je wel onder de 50 euro.als je zelf alu kan lassen blijf je meschien nog onder de 50 euro.
moet je een staale of alu laten lassen moet je toch ook al weer een stuk meer gaan rekenen snap je.

maar nogmaals;het is zo gek je het zelf maakt.vooral al dat race spul is erg prijzig.ik zelf hield het in het begin altijd bij maar ben rond de € 2600,- maar gestopt met tellen omdat ik er toch niet vrolijker van werd hahaha.je weet gewoon waar je aan begint en dat het veel kosten met zich mee brengt.
ik schat dat ik nu rond de € 3500,- zit.maar een hobby mag van mij geld kosten,toch?
maar ja je kan het ook zo zien,je bent rond de € 3500,- kwijt en ik heb nog een project wat nog wel ff tijd in gaat zitten en waar ik nog dingen tegen kom of dat ik weer een leuk onderdeeltje zie.
ik weet ook niet wat me project uit einderlijk gaat kosten maar om eerlijk te zijn maakt me dat ook niet uit omdat het me pasie is,snap je.ik wil hem ongeveer zo hebben als hij klaar is,maar meestal als je aan het bouwen bent verandert het een en ander nog wel.
full

ik wil hem een beetje opbouwen als naakte endurance fiets,gewoon omdat ik ook gek op die race's ben maar niet op kuipen haha

mocht je nou onderdelen aan willen schaffen,en je weet niet of de prijs goed is;vraag het hier gewoon even dan.de meeste jongens hier hebben er wel aardig kijk op(pas op zit wel een vent met hele duure mv poten ;) ).
vraagen stellen tijdens of over je project kan je hier ook altijd vraagen hoor.

zo ik zal nu maar eens stoppen met schijven anders heb je zo blaren op je ogen.

groetjes fighterfan :W
 
Wat een leuke reacties *D
Maar nu wil ik graag beginnen met een 750. Ik hoef geen 7/11. Gewoon een 750 framepje en bijhorend blokje.Is dan het type van 1992-1996 het beste? Ik heb gelezen dat deze een verstevigd frame hebben, meer vermogen en natuurlijk minder kinderziektes. Slabby < 1990 , Slingshot = 1990-1992, Water > 1992?
Wat zijn de plus- en minpunten van de verschillende types?
 
Wat een leuke reacties *D
Maar nu wil ik graag beginnen met een 750. Ik hoef geen 7/11. Gewoon een 750 framepje en bijhorend blokje.Is dan het type van 1992-1996 het beste? Ik heb gelezen dat deze een verstevigd frame hebben, meer vermogen en natuurlijk minder kinderziektes. Slabby < 1990 , Slingshot = 1990-1992, Water > 1992?
Wat zijn de plus- en minpunten van de verschillende types?

Ik zou in ieder geval voor een oliekoeler gaan en niet voor een waterkoeler..

waterkoelers hebben een oerlelijke grote radiateur... daarnaast schijnen de oliekoeler blokken sterker te zijn
 
Ik zou in ieder geval voor een oliekoeler gaan en niet voor een waterkoeler..

waterkoelers hebben een oerlelijke grote radiateur... daarnaast schijnen de oliekoeler blokken sterker te zijn

Inderdaad. De praktijk leert dat oliekoelers duper sterke blokken hebben. 750 is overigens snel zat hoor. Ik heb er ook meegereden en ik heb nu een 1100 blok gekocht, omdat ik het liefst de fiets zo bruut mogelijk wil hebben en voor bottom power.

Grtz Zieke
 
Wat een leuke reacties *D
Maar nu wil ik graag beginnen met een 750. Ik hoef geen 7/11. Gewoon een 750 framepje en bijhorend blokje.Is dan het type van 1992-1996 het beste? Ik heb gelezen dat deze een verstevigd frame hebben, meer vermogen en natuurlijk minder kinderziektes. Slabby < 1990 , Slingshot = 1990-1992, Water > 1992?
Wat zijn de plus- en minpunten van de verschillende types?

Ik heb nog een 750W voor je in de aanbieding. In originele staat, technisch in orde maar een paar kleine gebruikssporen op het kuipwerk. Ideale fighterbasis hoor! Een USD vork zit er al in en het achterfram is boutbaar dus te vervangen zonder zagen :W
 
Ik heb nog een 750W voor je in de aanbieding. In originele staat, technisch in orde maar een paar kleine gebruikssporen op het kuipwerk. Ideale fighterbasis hoor! Een USD vork zit er al in en het achterfram is boutbaar dus te vervangen zonder zagen :W

Eigenlijk nog wat vroeg, maar quanto costa? O-)
 
Ja inderdaad wat vroeg want dat weet ik eigenlijk nog niet precies |(

Denk ergens tussen de € 2.000,- en € 2.500,-...
 
En meteen de bijbehorende vraag of een 1100 of b12 hartje makkelijk te plaatsen is in dit frame? ( O-) )
 
Ik heb er ook een in de aanbieding; een GSX-R 750 uit '87.
Prijsindicatie € 1250,- of ruilen voor chopper of custom.
 
:N

Tenzij je een 1100 waterkoeler vind....

1100 oliekoeler in een waterkoker frame word erg moeilijk... kijk anders eens bij J&J streetfighters. Die zijn daar ook mee bezig, hebben het halve frame aan stukken gezaagd en opnieuw gebouwd.. voorkant onder het blok

Maar staat er op oldskoolsuzuki.info niet één waar alleen wat schetsplaten zijn aangepast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan