Rickman kawa raceklaar maken

Laat de tellers eerst zo , is trouwens ook wel een leckker windscherm.

Mooie krober of scitsu toerenteller zou inderdaad veel mooier zijn!
Maar dan monteer ik ook een tophalf racekuip.

Zo iets als deze :
full
 
Geheel op de motor.
Door benzinekraan te verwijderen kan tank 4 cm meer naar voren.
full
 
Vandaag met motor op dynojet bank bij Hoogland Kwadijk geweest.
Hier heb ik vroeger met mijn supermono ongeveer in 5 jaar tijd iets van 450 runs gedaan.

Motor liep goed voor een standaard 1977 z1000 a1 blok.
Wel met kelken en open pijp natuurlijk.

Zie foto voor de grafiek
full
 
All gear

Motor zelf gerund en schakelt prima met race schakeling.
Wel de sproeiers vergroot van 145 naar 160.
full
 
Jammer genoeg camera vergeten.
Had wel wat fotos en filmpje willen maken.
 
Nieuwe olie was na 1 x dynojet alweer pikzwart dus toch maar carterpan schoongemaakt.
full
 
Contact punt ontsteking begon boven 8000 toeren te zweven dus electronische dyna ontsteking gemonteerd.
full
 
Benzine toevoer met snelkoppeling werk niet goed, slang komt te laag t.ov. vlotterkamers.
Benzine kraan weer gemonteerd maar met rechte uittrede is deze ook te laag.
T-stuk aangepast door er 2 koppelingen af te zagen en 1 gat te voorzien van 1/8 draad en de ander van een slangtule met 1/4 draad.
full
 
Tank zat vast met tie raps. 2 crossrubber aangepast door er van lasdraad tankhouders op te monteren.
full
 
Motor voorzien van nieuwe carter pakking en uitlaat weer gemonteerd.
Ontsteking afgesteld en gecontoleerd met stroboscoop.
Aftappluggen geborgd en motor afgemaakt voor francorchamps.
Zondag in de bus van mijn vader zetten die gaat op francorchamps met zijn norton rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan